ilshenar Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Jeg kunne ønske meg en test fra HW.no teamet av denne kjøleren. Ikke minst i forbindelse med en barebone løsning. Jeg skal snart bytte ut maskina, og ønsker meg noe vesentlig mindre enn i dag. Dette virker som en god løsning sammen med et barebone system, så HW.no; sett i gang Ilshenar PS. Gjerne en test på flere kjølesystemer satt i opp mot hverandre. Endret 20. april 2006 av ilshenar Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Ser bra ut denne. Noen som vet hvor strømtilførselen er på den? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Den ser bra ut. Men hva skjer om pcen får blå skjerm? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Den ser bra ut. Men hva skjer om pcen får blå skjerm? 5958330[/snapback] Den tokk jeg ikke helt? tenkte du på lcd skjermen? (er for trøtt til å skjønnte vitser/ironi nå) Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Men skal den skrus fast eller noe på toppen av kabinettet? Blir jo litt teit å ha en stor boks bare liggendes oppå :gruble: Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Men skal den skrus fast eller noe på toppen av kabinettet? Blir jo litt teit å ha en stor boks bare liggendes oppå :gruble: 5958480[/snapback] tror det, i og med at den har gummiføtter. En liten "mod" kan jo alltids fikse det problemet Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Den ser bra ut. Men hva skjer om pcen får blå skjerm? 5958330[/snapback] Den tokk jeg ikke helt? tenkte du på lcd skjermen? (er for trøtt til å skjønnte vitser/ironi nå) 5958461[/snapback] Du kjenner nok kjære BSOD, og siden den er styrt at programvare, hva vil da skje om noen får BSOD? Det var ikke bare spøk, faktisk bittelitt alvor i det også Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Asetek's nye WaterChill Xternal system Test fra Tweak.dk 5954537[/snapback] Så vidt jeg klarer å få med meg er det bare en nyhet om at den er lansert...klarer ikke å finne noen test der... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Virker som et spennende produkt. Har lyst på vannkjøling, men er litt feig med tanke på potensielle lekasjer osv. Vil tro en slik sak er sikrere enn de man får kjøpt i deler eller? 5956049[/snapback] Du må fortsatt få det tett rundt CPU & GPU, men litt enklere blir det jo når alt annet allerede er satt sammen. Lenke til kommentar
MIracul-X Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Alle aseteks løsninger funker selv om du får BSOD; om de er programvare styrt eller ikke, på mitt WaterChill sett kjører pumpe enheten opp viftene til maks når den mister "input" fra OS, skjer også hvis maskinen "fryser" en stund! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg vil tro at løsninger hvor halvparten av vannkjølingen er bevegelig/separat fra resten av kassa gir større risiko for lekasjer i systemet. Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Ulempen med denne er jo at man i små systemer fortsatt må ha en egen vifte for å kjøle generelle komponenter. Skal jeg ha vannkjøling igjen så er det for å eliminere alle vifter utenom PSU. Da er jeg avhengig av å bruke radiatorvifta for å flytte luft i kabinettet også. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Noen som vet om tester av denne... Og har hw.no tenkt på å teste den? Dette må jo være vannkjøling for massen, siden du slipper å montere alt selv inni kabinettet. En fin ting å teste for overklokkerdelen av hw.no... Lenke til kommentar
asbjornu Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Du kjenner nok kjære BSOD, og siden den er styrt at programvare, hva vil da skje om noen får BSOD? Det var ikke bare spøk, faktisk bittelitt alvor i det også 5958550[/snapback] Den er styrt av programvare, den er ikke drevet av programvare. En grei sammenligning er fjernkontroll og TV. TV-en fungerer helt fint uten at du sitter og trykker konstant på fjernkontrollen. Signalene du gir TV-en fra fjernkontrollen lagres på ulike måter i TV-en og det samme gjelder dét du måtte finne på å gjøre i konfigurasjonsgrensesnittet til denne vannkjøleren. Lenke til kommentar
bushnut Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 (endret) Jeg trudde du måtte ha ergometersykkel for å drive den. Endret 21. april 2006 av bushnut Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 (endret) Her er en test fra tweakup.dk av vannkjølingen Endret 22. april 2006 av intelli-musa Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Du kjenner nok kjære BSOD, og siden den er styrt at programvare, hva vil da skje om noen får BSOD? Det var ikke bare spøk, faktisk bittelitt alvor i det også 5958550[/snapback] Den er styrt av programvare, den er ikke drevet av programvare. En grei sammenligning er fjernkontroll og TV. TV-en fungerer helt fint uten at du sitter og trykker konstant på fjernkontrollen. Signalene du gir TV-en fra fjernkontrollen lagres på ulike måter i TV-en og det samme gjelder dét du måtte finne på å gjøre i konfigurasjonsgrensesnittet til denne vannkjøleren. 5960294[/snapback] Jeg er fullstendig klar over det. Men hva om cpuen blir varm på grunn av en BSOD? Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Jeg er fullstendig klar over det. Men hva om cpuen blir varm på grunn av en BSOD? 5970478[/snapback] Da skru maskinen seg av når cpu når den maks temp'n du enn måtte ha satt i bios. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Jeg har ekstern 220v på min pumpe/tank så vannkjølingen slår seg aldri av uansett hva som skjer på pc'en. Radiator vifter går så lenge det er strøm på maskinen. Jeg vil tro det samme gjelder for denne løsningen men at også radiator viftene går selv om maskinen ikke har strøm. Endret 23. april 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 160 cm³ er vel litt liten tank? Blir ikkje det 0,16l, altså 1,6dl? Er det ein trykkfeil, slik at det skulle ha vore 1,6l? 5956097[/snapback] Tror ikke du trenger stort større, tankene pleier å være betydelig mindre enn en brusflaske.... 5956460[/snapback] Vel, desto større tank du har desto lengere tid tar det å varme opp vannet. Og du har en fordel ved at det tar lang tid å nå maks temp. 1,6dl med vann er veldig lite. Beklager, men denne imponerer lite i forhold til tilsvarende ferdigløsninger fra f.eks Zalman som klarer seg uten en eneste vifte. Det er jo hele vitsen med vann, i slippe vifter for å få mindre støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå