Bjarnez Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 når vet man at en harddisk er ødelagt?? Lenke til kommentar
enry Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Når du har hatt en IBM en stund. Og som du spør, - får du svar. Det har selvfølgelig ingen ting med hvordan PC'n og HD'n funker. Regelen er at en IBM er defekt etter en stund. Alle andre funker. Om PC'n stopper uten IBM HDD, - er feilen andre steder. Comprende :razz: Lenke til kommentar
vegge Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Lurer du bare generelt, eller tror du harddisken din har dødd på seg? I så fall; hvilken HD er det snakk om, og hvilke dødssymptomer har den fått? Hvordan visste jeg at IBM-en min var død? Hmm.. jo, først laget den ulyder i en måned. Forsvant i fra biosen av og til. Prøvde IBM-program. Alt for mye feil til at programmet klarte å kjøre. Til slutt dukket den ikke opp under oppstart av maskinen en gang. Konklusjon, 75GXP-en min var død. Ny på garanti. Hvordan viste jeg at kameraten min sin Fujitsu-HD var død? Jo, en dag vi skrudde på PC-en, så var den bare vekk. Altså ikke fysisk, men den dukket ikke opp under oppstart. Testet i andre PC-er, andre kabler osv. Ingen respons. Konklusjon = død. Ny på garanti. [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-09-30 23:38 ] Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 30. september 2002 Forfatter Del Skrevet 30. september 2002 Det er sef en IBM. Den lager ulyder og den går plutselig ikke ann å gå inn på,,, får opp "the disk is not formated", akkurat som en ødelagt diskett. BIOS finner den:) pluss at pcen bruker 1år på å starte opp når den er kobla på. Lenke til kommentar
kindings Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Send den inn og få ny, enkelt og greit. Evnt ta backup av essensielle ting først. 120 GXP diskene skal være ganske så pålitelige, men jeg har alltid hatt gode erfaringer med IBM og mindre gode med WD. WD sier at 8 av 1000 disker fra dem feiler, noe som sikkert stemmer for de fleste andre merker også. Bruk garantien, å prøve å "fikse" HDer er en dårlig ide, er den defekt så er den defekt. Det eneste du risikerer er at garantien går ut før den krasjer ordentlig, dersom du prøver med reformattering, diskdoktor etc etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå