Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flere wlan ap'er


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har 3 ap'er her som jeg skal sette opp på en skole.

Det er 2 linksys WAP54G og 1 D-link DWL-2000AP.

 

Er det mulig å få disse til å sammarbeide som 1 wlan?

Dvs, folk kobler seg til etter hvilket wlan de står nærmest.

 

Enkelte på irc sier bare det er å ha samme SSID, men synes dette virker for lett.

noen som eventuelt vet hvordan dette skal gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Har 3 ap'er her som jeg skal sette opp på en skole.

Det er 2 linksys WAP54G og 1 D-link DWL-2000AP.

 

Er det mulig å få disse til å sammarbeide som 1 wlan?

Dvs, folk kobler seg til etter hvilket wlan de står nærmest.

 

Enkelte på irc sier bare det er å ha samme SSID, men synes dette virker for lett.

noen som eventuelt vet hvordan dette skal gjøres?

5953888[/snapback]

 

For at dette skal fungere må basestasjonene støtte WDS (Wireless Distribution System), da vil brukerne ha sømløs roaming mellom basestasjonene og du kan utvide rekkevidden av nettet betraktelig.

Tror dessverre ikke at de basene du har støtter WDS (Ihvertfall ikke D-link sin, da jeg har denne hjemme selv), men du kan jo sjekke for firmware oppgraderinger på nettsidene til Linksys og D-link for å se om det kan implementere WDS på de.

 

Lykke til

 

Arcade

Lenke til kommentar

For at dette skal fungere må basestasjonene støtte WDS  (Wireless Distribution System), da vil brukerne ha sømløs roaming mellom basestasjonene og du kan utvide rekkevidden av nettet betraktelig.

Tror dessverre ikke at de basene du har støtter WDS (Ihvertfall ikke D-link sin, da jeg har denne hjemme selv), men du kan jo sjekke for firmware oppgraderinger på nettsidene til Linksys og D-link for å se om det kan implementere WDS på de.

 

Lykke til

 

Arcade

5953917[/snapback]

 

Dette ble litt feil, han sa ikke noe om at basene skal kobles sammen via trådløst. Går ut fra at han skal ha kabel helt ut til hver ap. Det skal som han nevner fungere å sette samme SSID så lenge basene søtter roaming, noe så å si alle baser gjør.

Lenke til kommentar

For at dette skal fungere må basestasjonene støtte WDS  (Wireless Distribution System), da vil brukerne ha sømløs roaming mellom basestasjonene og du kan utvide rekkevidden av nettet betraktelig.

Tror dessverre ikke at de basene du har støtter WDS (Ihvertfall ikke D-link sin, da jeg har denne hjemme selv), men du kan jo sjekke for firmware oppgraderinger på nettsidene til Linksys og D-link for å se om det kan implementere WDS på de.

 

Lykke til

 

Arcade

5953917[/snapback]

 

Dette ble litt feil, han sa ikke noe om at basene skal kobles sammen via trådløst. Går ut fra at han skal ha kabel helt ut til hver ap. Det skal som han nevner fungere å sette samme SSID så lenge basene søtter roaming, noe så å si alle baser gjør.

5954116[/snapback]

 

Alle ap'ene har en egen kabel ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...