gather Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Slik lager man PDF-filer PDF er et format som har økt voldsomt i popularitet de siste årene. Nå om dagen kommer alt fra bankbilag til aviser i dette formatet. I denne guiden skal vi gjennomgå hvordan man enkelt og greit kan lage sine egne PDF-filer. Les artikkelen her Lenke til kommentar
G Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Adobe Acrobat har kostet penger hele veien, og det er jo forståelig. Har i grunnen savnet litt at formatet ble mer utbredt og anvendelig, uten at det koster for mye penger å skulle lage PDF-filene selv. Slike "PDF-skrivere", med flere løsninger har vel eksistert en god stund. Det var likevel ikke før det ble tett integrert med OpenOffice.org at jeg gadd å ta første steg å skulle lage PDF-filer selv. Slik PDF støtte i programvare kommer det sikkert mer av fremover forhåpentligvis. Er det andre gratisalternativer (eller løsninger) også? Lenke til kommentar
knuto Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Neste generasjon Office, Office 2007, som kjem rett før Windows Vista i 2007 kan eksportera til PDF. Endret 20. april 2006 av knuto Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Har brukt programmet promoPDF kanske lenge nå og det er utrolig greit å kunne lage PDF filer. Adobe Acrobat er nok det beste programmet, men siden det koster så mye er det fint det finnes gratis alternativer. Knuto: Office 2007 kommer vel så vidt jeg vet ut litt etter Windows Vista. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 [...]Er det andre gratisalternativer (eller løsninger) også? 5954364[/snapback] Jeg bruker Pdf995: http://www.pdf995.com/ Også gratis. Fungerer som en skriver, på samme måte som den beskrevet her. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Ja PDF er enkelt og praktisk det. Lenke til kommentar
magnus Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Bruker selv for det meste pdf på alt jeg gir ut som ikke skal redigeres. Har brukt det lenge, spesielt siden OS X har innebygget veldig god støtte for dette formatet, samme med gnu/linux og openoffice blandt annet. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Her går det i http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/ som også fungerer bra :-) Lenke til kommentar
gather Skrevet 24. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2006 Jeg valgte å benytte PDF REdirect fordi det var et program jeg hadde erfaring med, og derfor kjente godt til programmet funksjoner. Det finnes selvfølgelig en rekke andre programmer som er minst like gode, kanskje bedere. Ser skolen har installert noe som heter primopdf her, men har ikke fått undersøkt noe mer om den ennå. Lenke til kommentar
SuperFly Skrevet 24. mai 2006 Del Skrevet 24. mai 2006 Når en skal nevne gratis programmer så vil jeg slenge på cute pdf: http://www.cutepdf.com/Products/CutePDF/writer.asp dette er nå freeware til både privat og komersielt bruk. Gode erfaringer med det. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 7. november 2007 Del Skrevet 7. november 2007 Er det noen av disse programmene man kan bruke til å redigere eksisterende pdf filer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå