Gå til innhold

Hvilken CPU og kabinett-vifte?

kaboy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klikk deg inn på microplex sine sider..

120mm vifter? Papst har stillegående vifter, ellers er Mist sine ganske støysvake og gode. Cpu-kjøler: Mange gode kjølere der, den til Cootek på tilbud virker god, og skal være støysvak den også. Mye smak og behag, men sjekk at kjøleren du velger passe hk og kabinett!

Komplett.no har noen NorthQ vifter emd ramme av aluminium som er meget gode og støysvake. Har en sånn selv, og er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar

Takk for innspill, har funnet mye interessant hos Microplex. bl.a. Papst-viftene (60x60x25 mm)

Men når det gjelder Cpu-viften: hvor langt i fra kabinettveggen kan den være, hele kabinettet er ca. 16 cm., vil anta at det da er ca. 12-13cm. til overs for viften.

Kaboy

Lenke til kommentar

Det skal sikkert gå greit, men om du tørr modde litt, og er ute etter "de ekstra gradene" så kan du lage lage et hull i kabinettet, diameter på 120mm, sette en papst (eller en mer "stylish" vifte)..

Jeg har en NorthQ vifte i sidedøren, festet omtrent som den Tt viften du ser på bildet.. Da jeg satt på den sank idle-temp med fire grader.. Så satte jeg på vannkjøling og den sank en del grader til.. Men, da ble den viften enda mer kritisk jfr ram-brikker og mosfet'ene mine som ble toasty..

Hva gjelder den Cooltek viften så er den 14cm høy.. Det skal i såfall gå med et skrik, men det kan hende du bør vurdere en vifte som er litt lavere, slik som Zalman AlCu.. Med en trakt over denne, så vil du få MEGET god kjøling av cpu. Viftestøyen blir litt mer direkte da, men om du eksempelvis fester en avbøying fra en takrenne over hullet, og vinkler denne nedover, så vil dette bli en slagkraftig løsning. Uten trakten vil kjølingen fremdeles bli meget god, men med en 120mm i sidedøren som blåser rett på denne vil det bli en god, stillegående løsning.

post-70198-1145540456_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...