Gå til innhold

Min erfaring om xbox 360 til nå

Straffa

Anbefalte innlegg

Condemned. Spillet går sirup selv om det ikke er fps drops. Er ganske sikkert på at det er satt til 30 frames per second. First person spill burde ha minst 60 frames per second for at det skal se bra ut. COD2 er er bra eksempel på dette.

5975167[/snapback]

Nå har jeg ikke mye erfaring med 360 men COD2 er et av de få spill jeg faktisk har testet og der ble jeg rimelig skuffet over hvor lite jevnt grafikken gikk. Er det nå faktisk slik at COD2 regnes som et av de bedre spill hva flyten angår??

I så fall høres grafikk-prestasjonen på 360 ut som et rimelig stort problem! Hvertfall hvis man befinner seg utenfor den kategorien av personer som ikke klarer å se forskjell på 10fps og 100fps.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Avean er nok et av de ypperst velykket forsøkene ka hjernevasking angår. Gratulerer Sony. Du har som regel ett langt hyper faboyisme preget innlegg i hver tråd om 360. Problemer med å backu opp påstandene dine?

Uansett! 30 fps,60 fps. På konsoll er dette problemet så godt som eliminert for meg,og eg kunne nyte PGR3 og GRAW uten problem. Men dette er som mye annet, ganske subjektivt.

Eg tenker ofte slik, at dersom utviklerene forholder seg til 30 stabile FPS,kan de fokusere enda meir på bedre teksturer og grafikk/fysikk generelt. Dersom du tenker deg at 60 fps er dobbelt så krevende for boksen å kjøre, så kan utviklerene utnytte de kuttede 30 fps, til meir snacks på skjermen. Eg tror detet vil bli en realitet i større grad seineer titler.

Litt kronglete skrevet,men håper noen tok poenget ;)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Condemned. Spillet går sirup selv om det ikke er fps drops. Er ganske sikkert på at det er satt til 30 frames per second. First person spill burde ha minst 60 frames per second for at det skal se bra ut. COD2 er er bra eksempel på dette.

5975167[/snapback]

Nå har jeg ikke mye erfaring med 360 men COD2 er et av de få spill jeg faktisk har testet og der ble jeg rimelig skuffet over hvor lite jevnt grafikken gikk. Er det nå faktisk slik at COD2 regnes som et av de bedre spill hva flyten angår??

I så fall høres grafikk-prestasjonen på 360 ut som et rimelig stort problem! Hvertfall hvis man befinner seg utenfor den kategorien av personer som ikke klarer å se forskjell på 10fps og 100fps.

5989460[/snapback]

COD2 er en av de få spillene som kjører nesten stabilt 60 fps, så ja du ville nok bli skuffet om du prøver andre spill

Endret av avanore
Lenke til kommentar
30 fps,60 fps. På konsoll er dette problemet så godt som eliminert for meg,og eg kunne nyte PGR3 og GRAW uten problem. Men dette er som mye annet, ganske subjektivt.

Eg tenker ofte slik, at dersom utviklerene forholder seg til 30 stabile FPS,kan de fokusere enda meir på bedre teksturer og grafikk/fysikk generelt. Dersom du tenker deg at 60 fps er dobbelt så krevende for boksen å kjøre, så kan utviklerene utnytte de kuttede 30 fps, til meir snacks på skjermen. Eg tror detet vil bli en realitet i større grad seineer titler.

Litt kronglete skrevet,men håper noen tok poenget ;)

5989469[/snapback]

jeg tok poenget ditt! Men jeg foretrekker bedre flyt enn eyecandy.

Graw, PDZ, Condemned, quake 4 for eksempel er spill som burde ha samme flyten som COD2.

Spillet vil føle "lettere" og det er enklere å sikte/styre.

Med den hardware som ligger i 360 burde disse spillene ikke ha noe problem å kjøre stabilt 60 fps på 360. Men sånn er det altså ikke..

Nå har jeg ikke testet Condemned på PC ennå, men skal laste ned demoen så skal jeg se hvordan det er.

Jeg er rimelig sikker på at det kommer til å gå mye mere flyt på min laptop (mere frames) med minst like bra grafikk som 360 verisjonen.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
jeg tok poenget ditt! Men jeg foretrekker bedre flyt enn eyecandy.

Graw, PDZ, Condemned, quake 4 for eksempel er spill som burde ha samme flyten som COD2.

Spillet vil føle "lettere" og det er enklere å sikte/styre.

5989561[/snapback]

Helt enig der. Jeg har også høye krav til responsivitet og nøyaktighet. Dog så er man ikke like avhengig av nøyaktighet på konsoll da det som oftest er "auto aim" funksjoner og i det hele tatt mye "lettere å treffe ting" i konsollspill. Vet ikke om dette er gjort pga. håndkontrollenes begrensning , pga. av grafikken eller bare for å lage spillene lettere å spille, men enklere er det hvertfall mener jeg.

Lenke til kommentar

Orker ikke diskutere så veldig mye, slenger bare ut at 360'en var mye bedre enn jeg hadde forventet.

Oblivion er jo knallbra, og mye bedre enn jeg klarte å presse ut av pc'en.

Graw er også bra, men singleplayer hakker for mye, og jeg blir irritert. Så irritert at jeg bare spiller multiplayer, men det er til gjengjeld vanvittig moro.

Perfect Dark, supert spill, men noe for arcadeaktig.

Battlefield, liker det minst like bra som BF2 til pc, og jeg slipper en halv million patcher som skal hit og dit, nøkler som skal inn, osv.

Kameo er søppel, men fordi det er en sjanger jeg ikke liker.

For å summere: har gått over til boxen for all spilling nå. Siden pc'en tok kvelden innser jeg at det er for mye mas å sette opp og holde vedlike alle spilla som man holdt på med før. Blir neppe å sette opp pc til sånt bruk igjen. Setter også mer pris på spillene nå, i forhold til xbox med chip, og spill i alle retninger til pc.

Lenke til kommentar

Har nå testet Condemned demoen til PC og jeg ble ikke overasket hvordan det gikk. At det går sirup er helt borte her, har full kontroll og spillet ble mye bedre med engang.

Det er så bra at jeg vurderer å kjøpe det til PC også bare for å spille det enda engang.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Har nå testet Condemned demoen til PC og jeg ble ikke overasket hvordan det gikk. At det går sirup er helt borte her, har full kontroll og spillet ble mye bedre med engang.

Det er så bra at jeg vurderer å kjøpe det til PC også bare for å spille det enda engang.

5995099[/snapback]

Det er absolutt et bra spill,som fortjener å bli spillt flere ganger :w00t:

Lenke til kommentar

5995099[/snapback]

Nå begynner jeg å tro du har fått noe galt med din 360.

Condemned flyter veldig bra på 360, det er så og si ingen forskjell mellom en veldig high-end pc og 360'en på dette spillet.

Lenke til kommentar

5995099[/snapback]

Condemned flyter veldig bra på 360, det er så og si ingen forskjell mellom en veldig high-end pc og 360'en på dette spillet.

5995448[/snapback]

Crocket - jeg er enig med deg - TROR jeg...

Altså, jeg har spilt Condemned på 360, kjøpte det ved launch. Og jeg syntes det var veldig veldig bra. Grafikkmessig også. Og jeg kan ikke huske at jeg tenkte slowdowns i hele tatt mens jeg spilte det. "Sirup" på 360 som det ble sagt over her kjenner jeg i hvert fall ikke igjen.

Tror faktisk jeg må fyre det opp igjen og sjekke. "Sirup"?... kan da umulig stemme - husker jeg så feil??

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Iingen av de nåværende 360-spillene hadde trengt å henge, hakke eller ha framedrops. 360 sin maskinvare har mer enn nok kraft til kjøre disse titlene, så det handler om at utviklerverktøyet ikke har vært optimalisert.

Tenk deg følgende: 3,2 ghz dedikert til grafikk. 3,2 ghz dedikert til lyd og 3,2 ghz dedikert til AI. I tillegg er alt dynamisk og kjernene kan låne og hjelpe hverandre. Nå ble dette veldig teoretisk og forenklet, menmen.

Da får vi bra spill da :)

Lenke til kommentar

5995099[/snapback]

5995448[/snapback]

Altså, jeg har spilt Condemned på 360, kjøpte det ved launch. Og jeg syntes det var veldig veldig bra. Grafikkmessig også. Og jeg kan ikke huske at jeg tenkte slowdowns i hele tatt mens jeg spilte det. "Sirup" på 360 som det ble sagt over her kjenner jeg i hvert fall ikke igjen.

Tror faktisk jeg må fyre det opp igjen og sjekke. "Sirup"?... kan da umulig stemme - husker jeg så feil??

Dr Peedee

5996057[/snapback]

Hei gammer'n :)

Med sirup mener jeg ikke fps drops, men at spillet i seg selv går veldig tregt. Sikte/styre blir ofte tregere med 30 fps. Eksempel på dette er PDZ, Farcry og Condemned på 360.

Hadde disse spillene hatt 60 fps ville det vært mere flyt og derfor lettere å styre. Selv om jeg spiller med mus på PC så er det helt noe annet. Anbefaler deg å teste det selv på PC så kanskje du forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Iingen av de nåværende 360-spillene hadde trengt å henge, hakke eller ha framedrops. 360 sin maskinvare har mer enn nok kraft til kjøre disse titlene, så det handler om at utviklerverktøyet ikke har vært optimalisert.

Tenk deg følgende: 3,2 ghz dedikert til grafikk. 3,2 ghz dedikert til lyd og 3,2 ghz dedikert til AI. I tillegg er alt dynamisk og kjernene kan låne og hjelpe hverandre. Nå ble dette veldig teoretisk og forenklet, menmen.

5996092[/snapback]

Akkurat derfor jeg forventet litt mere av maskinen ja.

Lenke til kommentar

Skjønner det, og jeg er enig. Samtidig må jeg bruke det vanlige eksempelet mitt: Se på PS2 (som heller ikke leverte som forventet de første mnd). Sammenligne de første spillene til denne, og de siste, BLACK f.eks. Det kan vi kalle formidabel utvikling. Det samme vil skje med 360 og PS3

Lenke til kommentar

5995099[/snapback]

5995448[/snapback]

Dr Peedee

5996057[/snapback]

Hei gammer'n :)

Med sirup mener jeg ikke fps drops, men at spillet i seg selv går veldig tregt. Sikte/styre blir ofte tregere med 30 fps. Eksempel på dette er PDZ, Farcry og Condemned på 360.

Hadde disse spillene hatt 60 fps ville det vært mere flyt og derfor lettere å styre. Selv om jeg spiller med mus på PC så er det helt noe annet. Anbefaler deg å teste det selv på PC så kanskje du forstår hva jeg mener.

5996099[/snapback]

Hei igjen ja :)

Ok, tar poenget ditt. PDZ var forøvrig et møkkaspill og FarCry har jeg ikke prøvd ennå. Men det blir litt utenom poenget her. Condemned -- jeg likte det faktisk slik det var. Om det kanskje ikke var 100% "by design" så understreket det du kallere "tregere" styring den klaustrofobiske og skumle følelsen jeg fikk iblant da jeg spilte det. Og jeg er ikke sikker på hva det ville vunnet med 60fps fordi hvis det hadde betydd at jeg kunne snurre fortere rundt med siktet, eller hva du mener, så savnet jeg personlig ikke det i det spillet. Det var bra tempo for meg (men så er det det med alderen da.. hehe).

Har testet demoen på PC såvidt.. Det så bra ut på min AMD Athlon 4000+, ATI x800xt, 2gb Ram -for all del. Men kjøper det neppe nå. Da tar jeg heller en runde til på 360'n.

Dr Peedee

Lenke til kommentar

5996092[/snapback]

Enig i dette. Men jeg tror kampen om å få dyttet flest mulig spill ut på markedet har gjort at optimaliseringsarbeidet har lidd litt. Men jeg forventer heller ikke mirakler i framtiden angående hvor mye bedre ting blir seende ut. Derimot bør det da kunne gå ann å få ting til å flyte bedre enn det har gjort til nå.

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Har testet demoen på PC såvidt.. Det så bra ut på min AMD Athlon 4000+, ATI x800xt, 2gb Ram -for all del. Men kjøper det neppe nå. Da tar jeg heller en runde til på 360'n.

Dr Peedee

5996218[/snapback]

Jeg kjører Condemned på en laptop i 1024x768 med alt på. Vi snakker om x700 kort og laptop og det går flyt.

På en trippelcore 3.2 GHz, skjermkort på lik linje med xt1900 kort så får du ikke bedre grafikk men langt dårligere frames per seconds.

Samme med quake 4. Er jo helt utrulig at laptopen min med x700 skjermkort drar det bedre enn 360.

Greit at quake 4 er en port fra PC til 360 men Condemned er jo en port fra 360 TIL PC men alikevel går det mye bedre på min laptop. Jeg har testet Condemed på 4 360 maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...