Pastor Lorentzen Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 Jeg har ikke skrevet nøyaktige tall. Har ingen harde fakta på bordet her. Det er kun hva jeg mener. Så jeg vet ikke hvor dere har 85% fra engang. Du skrev det jo selv på første side: Så hvis man skal spille 360 uten frame drops så finnes det en håndfull titler der ute. Har ikke regnet på det, men la oss si 5 av 30 spill. 25 av 30 spill = 83,3%. Ergo påstår du at 83,3% av spillene til 360 lider av frame drops, noe som virker som en villfaren overdrivelse for å understreke ditt poeng om at noen forhastede titler lider av framedrops. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 Jeg har ikke skrevet nøyaktige tall. Har ingen harde fakta på bordet her. Det er kun hva jeg mener. Så jeg vet ikke hvor dere har 85% fra engang. Du skrev det jo selv på første side: Så hvis man skal spille 360 uten frame drops så finnes det en håndfull titler der ute. Har ikke regnet på det, men la oss si 5 av 30 spill. 25 av 30 spill = 83,3%. Ergo påstår du at 83,3% av spillene til 360 lider av frame drops, noe som virker som en villfaren overdrivelse for å understreke ditt poeng om at noen forhastede titler lider av framedrops. 5968886[/snapback] Hvis du vil at jeg skal skrive om alle spillene så skal jeg ha betalt for det. Skjønner ikke at du pirker på dette området her. Dette er ikke poenget i det heletatt. Poenget er at det er kommet veldig mange spill som har fps drops. Som betalende kunde forlanger jeg kvalitet. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hvis du vil at jeg skal skrive om alle spillene så skal jeg ha betalt for det. Skjønner ikke at du pirker på dette området her. Dette er ikke poenget i det heletatt. Poenget er at det er kommet veldig mange spill som har fps drops. Som betalende kunde forlanger jeg kvalitet. 5968968[/snapback] Som kunde kan du også bruke de ressurser du har tilgjengelig, lese anmeldelser og bestemme deg for å ikke kjøpe spill der det blir nevnt at framedrops forekommer. Hvis det nevnes med en halv bi-setning i en av ørten anmeldelser, så ikke kjøp det. Vet ikke hva du gjør, men jeg pleier å lese anmeldelser for flere ting enn å bare finne ut om spillet i seg selv er bra. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Husk at Nextgen betegnes som noe nytt som setter igang en ny generasjon av spill. Det er samme følelsen man fikk første gangen Playstation 1 kom. Sånn 3D grafikk hadde vi aldri sett før. Folk kom fra å spille Super Mario Bros til Tekken på Playstation 1, det var helt sinnsykt ! Playstatation 2 var bare en forbedring mens PS3 nå vil revolusjonere igjen. Ikke bare pga specs men teknologien som har gjort PSX og PS2 til vinnere i alle de år selv om det har kommet konsoller med mer visuell grafikk. Xbox360 er mer som en MiniPC og det vi ser av grafikk idag vil forandre seg veldig lite iløpet av tiden. Mange sier "Ja det vil bli bedre med tida". Akkurat det uttrykket har dere stjelt fra oss Playstation fans, siden det har vært KUN med Playstation maskiner vi kunne ha brukt det uttrykket. Playstation er mer dynamisk og utviklere trenger ikke å bruke 100% kraft av Playstation ved lansering. Det har dem aldri gjort. De kommer GARANTERT ikke til å bruke alt ved PS3 lanseringen heller men det vil uansett være nok til å gi oss gåsehud og fotorealisme. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Det innlegget Avean, vil bli revet i filler. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Husk at Nextgen betegnes som noe nytt som setter igang en ny generasjon av spill. Det er samme følelsen man fikk første gangen Playstation 1 kom. Sånn 3D grafikk hadde vi aldri sett før. Folk kom fra å spille Super Mario Bros til Tekken på Playstation 1, det var helt sinnsykt ! Playstatation 2 var bare en forbedring mens PS3 nå vil revolusjonere igjen. Ikke bare pga specs men teknologien som har gjort PSX og PS2 til vinnere i alle de år selv om det har kommet konsoller med mer visuell grafikk. Xbox360 er mer som en MiniPC og det vi ser av grafikk idag vil forandre seg veldig lite iløpet av tiden. Mange sier "Ja det vil bli bedre med tida". Akkurat det uttrykket har dere stjelt fra oss Playstation fans, siden det har vært KUN med Playstation maskiner vi kunne ha brukt det uttrykket. Playstation er mer dynamisk og utviklere trenger ikke å bruke 100% kraft av Playstation ved lansering. Det har dem aldri gjort. De kommer GARANTERT ikke til å bruke alt ved PS3 lanseringen heller men det vil uansett være nok til å gi oss gåsehud og fotorealisme. 5972604[/snapback] Det er så mye direkte feil i det innlegget at jeg ikke vet hvor jeg skal starte.. Overlater det derfor til noen andre Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Playstatation 2 var bare en forbedring mens PS3 nå vil revolusjonere igjen. Såvidt jeg har forstått er ps3 å regne som *litt* kraftigere enn 360`en, og har stort sett samme eller lignende spill, så "revolusjon" er vel å ta hardt i. Ikke bare pga specs men teknologien som har gjort PSX og PS2 til vinnere i alle de år selv om det har kommet konsoller med mer visuell grafikk. Ps2 er den svakeste konsollen rent teknisk i forrige generasjon. Grunnen til at ps2 gjorde det så bra var mange spilltitler og et godt innarbeidet varemerke, ikke tryllestøv i maskinvaren. Xbox360 er mer som en MiniPC og det vi ser av grafikk idag vil forandre seg veldig lite iløpet av tiden. Xbox-grafikken vil forandre seg "lite med tida"? Jaha. Sjekk forskjellen på launch-titlene på xbox og de som har kommet nå mot slutten av livsløpet, f.eks Far Cry. Helt tydelig bedre utnytting av hardware over tid, noe som også kommer til å bli tilfellet med denne nye generasjonen, uansett fabrikant. Mange sier "Ja det vil bli bedre med tida". Akkurat det uttrykket har dere stjelt fra oss Playstation fans, siden det har vært KUN med Playstation maskiner vi kunne ha brukt det uttrykket. Dette er vås, se svaret mitt i forrige paragraf. Alle de nye konsollene har mye å gå på ved launch siden utviklerne ikke har erfaring med den nye platformen i starten. Utviklere finner over tid bedre optimaliserte måter å gjøre ting på i software. Et eksempel er demoscenen; folk som lager demoer på C64 har i nyere tid fått til grafikk-ting på den maskinen som vi ville ansett som helt umulig på åttitallet. Dette er fordi de kjenner maskinvaren ut og inn og derfor kan få til nye hacks i software for å komme forbi begrensninger. Eller for den sakens skyld, se på skjermkort på pc. Driverne til Ati og Nvidia kommer stadig i nye versjoner som gir litt bedre ytelse i eldre kort. Igjen pga optimalisering av software. De kommer GARANTERT ikke til å bruke alt ved PS3 lanseringen heller men det vil uansett være nok til å gi oss gåsehud og fotorealisme. Hehe, fotorealisme ja... ikke bli for skuffet i november da. Sony er verdensmestere i å hype opp konsollene sine før launch, bare se tilbake på ps2 før den kom. Er nok uansett greiest å vente til launch og se hvordan det blir, på den måten slipper man de ellers uunngåelige skuffelsene. Endret 23. april 2006 av thomanil Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Det er så mye direkte feil i det innlegget at jeg ikke vet hvor jeg skal starte.. Overlater det derfor til noen andre 5972679[/snapback] Tenkte jeg skulle skrive noe jeg og men tror rett og slett ikke jeg gidder. En god kandidat til dagens mest virkelighetsfjerne innlegg. Jeg gleder meg så vanvittig til PS3 begynner å bli tilgjengelig i volum i Norge om kanskje et års tid og alle PS3-fantastene innser at de allerede kunne hatt mye av den samme opplevelsen i hele 1,5 år med Xbox 360. :!: Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Dagens xb360 spill gjør på langt nær god utnyttelse av CPU'ens tre kjerner, eDRAM minne blir heller ikke utnyttet og ikke minst er GPU'en av en ganske utradisjonell design med unified shaders og funksjonalitet som geometry tessellation unit og "memexport". Det er mao mye nytt her for spill utviklerene å sette seg inn i og bli konfortabelt med og vi har dermed på langt nær sett hva konsollen er god for. Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Angrer på at jeg kjøpte meg 360 Funnet ut at PS3 og REV kan bli tingen for meg. De har flere spilltitler som faller i min smak. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Angrer på at jeg kjøpte meg 360 Funnet ut at PS3 og REV kan bli tingen for meg. De har flere spilltitler som faller i min smak. 5973391[/snapback] Da bør du selge den asap. Egentlig burde du ha solgt den før butikklagrene begynte å fylles opp igjen for å ha fått en best mulig pris, men.. Og Avean, når du mener at uttrykket "grafikken blir bedre med tida" stammer fra Playstation, kan jeg bare ta å peke på for eksempel grafikkforskjellen på Super Mario World og Donkey Kong Country til SNES. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Herlig vending i tråden. Fra å komme med litt surmaget kritikk mot Xbox 360, kommer endelig den sanne agendaen til trådstarter fram: PS3 FTW!1!1 Underholdende ble det, i hvert fall. Endret 23. april 2006 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Herlig vending i tråden. Fra å komme med litt surmaget kritikk mot Xbox 360, kommer endelig den sanne agendaen til trådstarter fram: PS3 FTW!1!1 Underholdende ble det, i hvert fall. 5974242[/snapback] Jeg er ikke noe fanboy av det ene eller andre. Skal prøve å mate deg inn med teskje engang til. Dette er min mening om 360 og så langt er jeg ikke fornøyd. PS3 kan ha samme feil for det vi vet når den kommer. Jeg har ikke brukt penger på PS3 og jeg kommer ikke til å gjøre det før jeg får kravene oppfylt. Endret 23. april 2006 av avanore Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg har spilt gjennom følgende spill på X360: Condemned: La ikke merke til noe hakking. God grafikk Need For Speed MW: Følte at det var noe hakking i starten, men etter en stund la jeg ikke merke til noe. God grafikk her også. Dead Or Alive 4: Gikk glatt som smør. Knall grafikk. GRAW: Så ikke noe hakking her heller. Topp grafikk. PGR3: Smooth her også. Finnes vel ikke bedre grafikk i et bilspill enn dette. Oblivion: Forholdsvis glatt dette også, men legger merke til noe hakking når spillet laster inn nye områder ute i naturen. Grafikken er jo nyyydelig. Samtlige spill jeg har spilt på X360 går like bra eller bedre enn spill jeg spiller på PC, selv om jeg setter ned grafikkvalitet. Så til dere som plages grønne av hakking på X360 bør nok få ny av Microsoft, fordi det må være en eller annen feil med deres bokser. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Det er Avean som har postet som en fanboy, ikke avanore. Sorry misforståelsen, for like brukernavn. Endret 23. april 2006 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Jeg har spilt gjennom følgende spill på X360: Condemned: La ikke merke til noe hakking. God grafikk Need For Speed MW: Følte at det var noe hakking i starten, men etter en stund la jeg ikke merke til noe. God grafikk her også. Dead Or Alive 4: Gikk glatt som smør. Knall grafikk. GRAW: Så ikke noe hakking her heller. Topp grafikk. PGR3: Smooth her også. Finnes vel ikke bedre grafikk i et bilspill enn dette. Oblivion: Forholdsvis glatt dette også, men legger merke til noe hakking når spillet laster inn nye områder ute i naturen. Grafikken er jo nyyydelig. Samtlige spill jeg har spilt på X360 går like bra eller bedre enn spill jeg spiller på PC, selv om jeg setter ned grafikkvalitet. Så til dere som plages grønne av hakking på X360 bør nok få ny av Microsoft, fordi det må være en eller annen feil med deres bokser. 5974767[/snapback] Condemned. Spillet går sirup selv om det ikke er fps drops. Er ganske sikkert på at det er satt til 30 frames per second. First person spill burde ha minst 60 frames per second for at det skal se bra ut. COD2 er er bra eksempel på dette. NFS:MW har store problemer med FPS drops. Jeg har testet dette spillet på minst 4 360 konsoller og alle har samme feil. Enda værre er splitscreen, da det har enda værre fps drops. DOA4 har jeg ikke opplevd noe feil med. En av de få som ikke har problemer. PG3. Hvem husker ikke hvordan screenshots så ut før spillet kom. Enten ble det dumbed down eller så var bildene markedsføring. Uansett så skulle det vært i 60 frames per second noe som er et must mener jeg for shooters og bilspill på konsoll. Som vi vet er spillet i 30 frames per second, og ingame er ikke halvparten så bra som bildene viste før spillet kom. Oblivion gjør det veldig bra på 360. Ingen tvil om det. Jeg hadde ikke forventet at det skulle gå flytende uansett så har egentlig ikke noe utsette på det. Eneste er loading tiden som suger kraftig motsatt til pc. Endret 23. april 2006 av avanore Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Husk at Nextgen betegnes som noe nytt som setter igang en ny generasjon av spill. Det er samme følelsen man fikk første gangen Playstation 1 kom. Sånn 3D grafikk hadde vi aldri sett før. Folk kom fra å spille Super Mario Bros til Tekken på Playstation 1, det var helt sinnsykt ! Playstatation 2 var bare en forbedring mens PS3 nå vil revolusjonere igjen. Ikke bare pga specs men teknologien som har gjort PSX og PS2 til vinnere i alle de år selv om det har kommet konsoller med mer visuell grafikk. Xbox360 er mer som en MiniPC og det vi ser av grafikk idag vil forandre seg veldig lite iløpet av tiden. Mange sier "Ja det vil bli bedre med tida". Akkurat det uttrykket har dere stjelt fra oss Playstation fans, siden det har vært KUN med Playstation maskiner vi kunne ha brukt det uttrykket. Playstation er mer dynamisk og utviklere trenger ikke å bruke 100% kraft av Playstation ved lansering. Det har dem aldri gjort. De kommer GARANTERT ikke til å bruke alt ved PS3 lanseringen heller men det vil uansett være nok til å gi oss gåsehud og fotorealisme. 5972604[/snapback] Avean bør snart bli utestengt pga EKSTREM fanboyisme. Det her er bare vilt. Det er jo løgn fra ende til annen, og du Avean kunne jo like godt slengt inn den der du brukte i en annen tråd om at PS3 var 4D og derfor kom den til å knuse Xbox360 som fremdeles holdt på med 3D Endret 25. april 2006 av Crockett Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 For alt i verden, Avean må ikke utestenges. Han er jo den morsomeste fyren på forumet, og kan umulig være spesiellt gammel. Hadde alle vært som han, så hadde Sony vært glad, for han karen her svelger alt rått, uten å stille spørsmål. Avean, du kommer til å bli skuffet, jeg lover deg det. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Avean bør snart bli utestengt pga EKSTREM fanboyisme. Det her er bare vilt. Det er jo løgn fra ende til annen, og du Avean kunne jo like godt slengt inn den der du brukte i en annen tråd om at PS3 var 4D og derfor kom den til å knuse Xbox360 som fremdeles holdt på med 3D 5988988[/snapback] Tror det fremdeles er lov å være Playstation-fan her, Avean legger i det minste ikke skjul på det som enkelte andre. Jeg er forøvrig rimelig sikker på at Crazy Ken sin 4D uttalelse, stemmer minst like mye som MS sin 3% maskinfeil-uttalelse. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Avean kjører fly-bil og vet ALT bedre enn alle andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå