Gå til innhold

Min erfaring om xbox 360 til nå

Straffa

Anbefalte innlegg

Lite Microsoft kan gjøre når spillutvikleren ikke har optimalisert koden for 360.

Tror nok vi har vært vitne til en del "fort og gæli" utgivelser, og det hjelper ikke med superduper hardware sålenge koden ikke er 100%..

For å ta et enkelt eksempel: skjermkort. Vi har vel alle opplevd forskjellen på skikkelig

gode drivere og dårlige....

Vi må nok vente til høsten for å se hvordan 360'n virkelig duger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lite Microsoft kan gjøre når spillutvikleren ikke har optimalisert koden for 360.

Tror nok vi har vært vitne til en del "fort og gæli" utgivelser, og det hjelper ikke med superduper hardware sålenge koden ikke er 100%..

For å ta et enkelt eksempel: skjermkort. Vi har vel alle opplevd forskjellen på skikkelig

gode drivere og dårlige....

Vi må nok vente til høsten for å se hvordan 360'n virkelig duger.

5959447[/snapback]

Greit alt det der. Men det betyr vel ikke at vi som er kundene må svi for det?

Når vi punger ut med 599 for et spill forventer vi at det skal virke.

Når jeg drar quake 4 på en laptop med x700 kort med alt maks på og det går flytende så forventer man at en spill konsoll som er laget for akkurat slikt skal gjøre det minst like bra. 3.2 trippel core og skjermkort tilsvarende x1900 kort og alikevel får du skikkelig fps drops og ikke nok med det. Synes det ser dårligere ut på 360 enn det gjør på laptopen. De du har skutt forsvinner i samme sekund de dør. På pc ligger dem der værtfall noen sekunder før de går i oppløsning.

Jeg som kunde forventer en hvis standard på spill.

På en konsoll kan du ikke oppgradere hardware og da forventer jeg at

Det skal gå flytende

Lyden skal være bra

Frysing skal ikke forekomme

Jeg som er en betalende kunde forventer minst dette fra en konsoll.

Det var ikke slike problemer med PS PS2 eller xbox 1

Lenke til kommentar
Det var ikke slike problemer med PS PS2 eller xbox 1

5959953[/snapback]

Dette er jo bare vås, og avslører jo bare hele tråden her som nok en kampanje mot Xbox 360. Det finnes hundrevis av spill til PS, PS2 og Xbox som har framedrops.

Om du som kunde ikke mener at produktet lever opp til dine standarder, så får du bare kvitte deg med produktet og finne en løsning som fungerer for deg. Framedrops har eksistert i spill helt siden C64 og NES sine dager, at dette er noe unikt for Xbox 360 er idiotisk å påstå.

Lenke til kommentar
Dette er jo bare vås, og avslører jo bare hele tråden her som nok en kampanje mot Xbox 360. Det finnes hundrevis av spill til PS, PS2 og Xbox som har framedrops.

Om du som kunde ikke mener at produktet lever opp til dine standarder, så får du bare kvitte deg med produktet og finne en løsning som fungerer for deg. Framedrops har eksistert i spill helt siden C64 og NES sine dager, at dette er noe unikt for Xbox 360 er idiotisk å påstå.

5960007[/snapback]

Det jeg mente er at det ikke var slike problemer omtrent på ALLE spillene til PS PS2 og xbox 1. Det var mange spill som ikke hadde noe problemer i det heletatt med fps drops eller andre feil, selv første året

Endret av avanore
Lenke til kommentar

5960007[/snapback]

Det jeg mente er at det ikke var slike problemer omtrent på ALLE spillene til PS PS2 og xbox 1. Det var mange spill som ikke hadde noe problemer i det heletatt med fps drops eller andre feil, selv første året

5960046[/snapback]

finn frem 50 første xbox spillene, så er jeg sikker på at 99% av disse har framedrops problemer, alt fra smått til stort

Lenke til kommentar

Poenget mitt med denne tråden er at jeg er litt skuffa over hvordan det har gått så langt. Skulle heller svidd av de 3000 kronene på noe annet enn spill.

Ingen tvil at det kommer bra titler til 360 og etterhvert så slipper man sikkert disse feilene.

Jeg kommer nok ikke til å kjøpe PS3 med engang den kommer ut. Skal heller vente litt for å se om det er noe lignende feil før jeg kjøper den ellers så venter jeg til at spill produsentene har klart å lage bra spill som fungerer bra på konsollen.

Mente jeg leste engang at porteringer fra PC spill til 360 gikk som en drøm men det stemmer altså ikke.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

5960046[/snapback]

Så du har med andre ord spilt alle spillene til Xbox 360 (er vel rundt 40 om du regner med alt på Xbox Live Arcade), og kan med hånden på hjertet si at en sterk majoritet av disse titlene sliter med framedrops?

Lenke til kommentar

5960046[/snapback]

Så du har med andre ord spilt alle spillene til Xbox 360 (er vel rundt 40 om du regner med alt på Xbox Live Arcade), og kan med hånden på hjertet si at en sterk majoritet av disse titlene sliter med framedrops?

5962394[/snapback]

Nå tar jeg ikke med spill på maks 50 MB som arcade spill. Hadde 360 slitet der også så hadde det vært krise vel? :D

Men har testet de aller fleste spillene som er på dvd plater ja. Jeg har lett tilgang til spill på jobben

Lenke til kommentar

Live Arcade-spill er spill det og. Selv om de ikke kommer på DVD-plater.

Så hvis man skal spille 360 uten frame drops så finnes det en håndfull titler der ute. Har ikke regnet på det, men la oss si 5 av 30 spill. De jeg har testet som går nogenlunde flyt er COD2, DOA 4 og kameo. Finnes sikkert noen flere titler men det er ikke mange. De aller fleste spill som du må betale 599 for å få en heftig spill opplevelse med frysing lagging og fps drops så det synger.

Så det du sier er at 5 av 6 spill sliter med frysing, lagging og framedrops?

Kan du markere av her på lista hvilke spill som sliter med så mye frysing, lagging og framedrops at de blir uspillbare? I følge dine beregninger så skal kun fem av spillene på lista her være uten frysing, lagging og framedrops. Hadde vært kjekt å vite hvilke det var, slik at potensielle 360-kjøpere ikke går i samme fella som du har gjort.

Condemned: Criminal Origins

Madden NFL 06

Need for Speed Most Wanted

Tiger Woods PGA Tour 06

FIFA 06: The Road to World Cup

Perfect Dark Zero

Peter Jackson's King Kong

Call of Duty 2

Quake 4

Tony Hawk's American Wasteland

Kameo: Elements of Power

Project Gotham Racing 3

NBA Live 06

GUN

Amped 3

Ridge Racer 6

Dead or Alive 4

Full Auto

Fight Night Round 3

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Burnout: Revenge

The Outfit

Elder Scrolls IV: Oblivion

Blazing Angels: Squadrons of WWII

Far Cry Instincts: Predator

Tomb Raider: Legend

Battlefield 2: Modern Combat

Football Manager 2006

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Live Arcade-spill er spill det og. Selv om de ikke kommer på DVD-plater.

Så hvis man skal spille 360 uten frame drops så finnes det en håndfull titler der ute. Har ikke regnet på det, men la oss si 5 av 30 spill. De jeg har testet som går nogenlunde flyt er COD2, DOA 4 og kameo. Finnes sikkert noen flere titler men det er ikke mange. De aller fleste spill som du må betale 599 for å få en heftig spill opplevelse med frysing lagging og fps drops så det synger.

Så det du sier er at 5 av 6 spill sliter med frysing, lagging og framedrops?

Kan du markere av her på lista hvilke spill som sliter med så mye frysing, lagging og framedrops at de blir uspillbare? I følge dine beregninger så skal kun fem av spillene på lista her være uten frysing, lagging og framedrops. Hadde vært kjekt å vite hvilke det var, slik at potensielle 360-kjøpere ikke går i samme fella som du har gjort.

Condemned: Criminal Origins

Madden NFL 06

Need for Speed Most Wanted

Tiger Woods PGA Tour 06

FIFA 06: The Road to World Cup

Perfect Dark Zero

Peter Jackson's King Kong

Call of Duty 2

Quake 4

Tony Hawk's American Wasteland

Kameo: Elements of Power

Project Gotham Racing 3

NBA Live 06

GUN

Amped 3

Ridge Racer 6

Dead or Alive 4

Full Auto

Fight Night Round 3

Tom Clancy's Ghost Recon: Advanced Warfighter

Burnout: Revenge

The Outfit

Elder Scrolls IV: Oblivion

Blazing Angels: Squadrons of WWII

Far Cry Instincts: Predator

Tomb Raider: Legend

Battlefield 2: Modern Combat

Football Manager 2006

5962613[/snapback]

Jeg vet om noen fåtall som ikke har gitt fps problemer.

Det kommer også hvor kresen man skal være.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Ingen tvil om at framedrops er mye mere aktivt på 360'en enn tidligere konsoller, dette kommer sannsynligvis av at grafikken er blitt så grusomt viktig idag, kommer sikkert til å skje på PS3 også.

Det er greit å være uenig med han, men å begynne å be avanore krysse på liste over alle spilla han ikke synes har bra framespeed, blir litt tungvint ettersom han allerede har nevnt de spillene som han synes er hakket bedre enn de andre spillene du nevner på framespeed i quoten din.

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Det er greit å være uenig med han, men å begynne å be avanore krysse på liste over alle spilla han ikke synes har bra framespeed, blir litt tungvint ettersom han allerede har nevnt de spillene som han synes er hakket bedre enn de andre spillene du nevner på framespeed i quoten din.

5963062[/snapback]

Han har kastet ut en påstand om at rundt 85% av spillene til Xbox 360 har problemer med framedrops, lagging og freezing. Det er en feilaktig påstand og bør bestrides, noe jeg gjør. Tydeligvis klarer han ikke å bevise påstanden min, så da faller den bare inn i rekken med motbeviste påstander han har kommet med i denne tråden.

Jeg er ikke spesielt ute etter å ta trådstartet, men jeg orker ikke å se folk fare med løgn og usannheter for å underbygge en eller annen subjektiv mening. Det blir for dumt.

Lenke til kommentar

5963062[/snapback]

Han har kastet ut en påstand om at rundt 85% av spillene til Xbox 360 har problemer med framedrops, lagging og freezing. Det er en feilaktig påstand og bør bestrides, noe jeg gjør. Tydeligvis klarer han ikke å bevise påstanden min, så da faller den bare inn i rekken med motbeviste påstander han har kommet med i denne tråden.

Jeg er ikke spesielt ute etter å ta trådstartet, men jeg orker ikke å se folk fare med løgn og usannheter for å underbygge en eller annen subjektiv mening. Det blir for dumt.

5963652[/snapback]

Det tar tid å gå gjennom spillene og beskrive dem hvor framedrops er og hva annet feil. Men de aller fleste har problemer. Nå har jeg spilt så og si alt enten hjemme eller på jobben så jeg vet hva jeg snakker om.

Jeg sier ikke at det er helt uspillbart, men noen er værre.

Ta for eksempel quake 4 som er port fra pc. Jeg får ingen glede av å spille det på 360 da fps er så lav at det irriterer meg. Jeg har spilt det gjennom pc og jeg synes det var drit bra. Kan ikke si det samme til 360 selv om det er en port. Mye av gleden blir ødelagt når jeg må ha fps drops og kan ikke gjøre noe med på en konsoll.

Men for all del, nevn spill fra den lista du har der som du mener ikke har noe problemer i det heletatt så skal vi se hvor mange det blir.

Lenke til kommentar

Jeg legger ikke merke til framedrops. Eller, jeg ser f.eks. i Halo på Xbox når det skjer veldig mye at skjermen ikke oppdateres like jevnt som ellers, men det går rett inn i underbevistheten og er ikke noe jeg legger merke til bevisst. Dermed blir det litt vanskelig for meg å liste opp spillene som jeg ikke merker framedrops i, for det blir de aller fleste på den lista.

Lenke til kommentar
Jeg legger ikke merke til framedrops. Eller, jeg ser f.eks. i Halo på Xbox når det skjer veldig mye at skjermen ikke oppdateres like jevnt som ellers, men det går rett inn i underbevistheten og er ikke noe jeg legger merke til bevisst. Dermed blir det litt vanskelig for meg å liste opp spillene som jeg ikke merker framedrops i, for det blir de aller fleste på den lista.

5967492[/snapback]

Det er forskjell person til person hva som er akseptabelt. Ta NFS:MW Full Auto eller quake 4 for eksempel. For meg får jeg ikke en god spille opplevelse med drops som nevnte spill.

Smaken er som baken. Noen klarer seg fint med det og andre klarer det ikke.

Min mening er at konsoll spill ikke burde ha disse feilene i det heletatt.

Konsoll spill koster som regel 100-200 kroner mere enn pc og da forventer at man får den kvaliteten man betaler for.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Dere to blir ikke enige. Pastoren mener avanore farer med løgn siden denne tallfester hvor mange prosent av spillene som lider av framedrops/hakking. Disse tallene kan ikke dokumenteres av avanore, de statuerer kun hans opplevelse av spillene. Hvis en slik påstand skulle kunne underbygges korrekt burde avanore gått inn i spillene, og deretter laget en oversikt der avanore viser at så mange som 85 prosent av spillene lider av nevnte feil.

Dette er selvfølgelig en omfattende jobb som avanore aldri kommer til å gjøre. Pastoren i sin tur mener at slik usakelig slamming er fanteri, og fanteri kan ikke stå uimotsagt.

85 prosent av spillene har ikke disse problemene, det vet alle. Noen har det. De som har det regner jeg med er de spillene avanore har spilt mest og er mest glad i, derfor oppleves det som 85 prosent.

Lenke til kommentar
Dere to blir ikke enige. Pastoren mener avanore farer med løgn siden denne tallfester hvor mange prosent av spillene som lider av framedrops/hakking. Disse tallene kan ikke dokumenteres av avanore, de statuerer kun hans opplevelse av spillene. Hvis en slik påstand skulle kunne underbygges korrekt burde avanore gått inn i spillene, og deretter laget en oversikt der avanore viser at så mange som 85 prosent av spillene lider av nevnte feil.

Dette er selvfølgelig en omfattende jobb som avanore aldri kommer til å gjøre. Pastoren i sin tur mener at slik usakelig slamming er fanteri, og fanteri kan ikke stå uimotsagt.

85 prosent av spillene har ikke disse problemene, det vet alle. Noen har det. De som har det regner jeg med er de spillene avanore har spilt mest og er mest glad i, derfor oppleves det som 85 prosent.

5968288[/snapback]

Jeg har ikke skrevet nøyaktige tall. Har ingen harde fakta på bordet her. Det er kun hva jeg mener. Så jeg vet ikke hvor dere har 85% fra engang.

Jeg er ikke fornøyd hvordan spillene er til 360 i dag. Det kommer sikkert forandre seg, men til nå er jeg ikke fornøyd.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...