Straffa Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg kjøpte xbox 360 som mange andre i desember da den kom ut. Innen den tid hadde jeg lest alt som var og lese om 360 og sett utallige mange bilder. Spesielt fra PG3 og PDZ som var veldig hypet til de grader. Da boksen kom i hus i desember var mitt første spill NFS:MW og jeg var klar for å teste ut hva Next Gen er. Satte i discen og satte meg godt til rette. Jeg hadde allerede spilt dette på min stasjonære PC som kjørte det glatt i beste kvalitet. Etter all den Next Gen praten så var jeg overbevist at dette skulle jeg få skikkelig bakover sveis av. Satte meg foran TV og satte i gang spillet. Ble ganske skuffet da jeg fant ut egentlig åssen grafikken var og hvor dårlig framerates spillet hadde. Jeg løpte ut for å kjøpe meg en VGA kabel. Koblet den til en 19" monitor i 1280x1024 og nå skulle jeg oppleve Next Gen. Trudde jeg da... Til min store skuffelse var det ikke noe som var bedre grafikkmessig enn det jeg hadde spilt fra før av på PC. Javel, jeg stakk bort til en kompis for å låne PDZ. Dette hadde jeg lest så mye om og sett masse bilder av at nå skulle jeg virkelig se hva Next Gen er. Vel svaret er det samme som NFS:MW. Skuffende!! Jeg skaffet meg PG3, hadde mine anelser at jeg ikke kunne forvente noe Next Gen der heller og jeg hadde rett. Ingen ting som gjorde at jeg datt av stolen eller fikk hakeslep. Sånn fortsatte det. Ikke misforstå, det er bra grafikk og alt det der. Men hadde forventet mye mere. Den største skuffelsen er at det er framerates problemer på alle spillene jeg har prøvd. Vent sier mange. Det tar tid og lage bra spill til 360 bla bla bla. Greit det, men hva har det med framerates å gjøre. Burde forvente at alle spill til 360 burde ha minimum 30 fps men det er veldig få som ikke lagger. Har nå skaffet meg en laptop som drar de fleste spillene glatt og boksen har jeg satt på hylla. Jeg er meget skuffende over hva 360 presterer i dag. Jeg er en av de som har heletiden skrytet av 360 og vært en reklame for MS. Kanskje det er jeg som har for høye forventinger. Uansett det er deilig å være tilbake til PC platformen med mus og tastatur, bra grafikk og ikke noe framerates problemer. Jeg kommer værtfall ikke til å kaste meg over alle spillene som kommer utover, men venter til den dagen det faktisk kommer Next Gen som Oblivion uten å ha problemer med lagging. Dette er ikke for å flame 360, det er mange som sikkert er helt uening hva jeg skriver her. Dette er kun min mening og den kan forandre seg når nye spill kommer. Til nå er jeg ikke fornøyd. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Når jeg hører next gen tenker jeg next gen i forhold til xbox/ps2/gamecube og ikke i forhold til pc som er i kontinuerlig utvikling. I forhold til forrige generasjon konsoller synes jeg det ikke er noen tvil om at spill som GRAW, Oblivion og Fight Night 3 er på et next gen nivå grafikkmessig. Jeg er meget fornøyd med det X360 spill presterer idag og etterhvert som vi får spill som er utviklet for X360 fra bunnen av så tror jeg ingen kan klage på grafikken. Med litt mer erfaring med X360's multicore cpu tror jeg utviklerne får mye mer ut av flere sider av spillene, ikke bare grafikken. Som gammel PC spiller har jeg alltid sett litt ned på konsoller, og spesielt da FPS spill som jeg ikke kunne forstå hvordan var spillbart med en gamepad. Det siste året har jeg endret holdning og bestemt meg for å ikke sløse bort mer penger på å oppgradere PC'en flere ganger i året for å spille et par gode spill. Derfor så jeg mot X360 for å fortsette spillingen der. Og det er noe jeg ikke har angret. Greit at FPS er greiere med mus/tastatur, men med litt erfaring synes jeg gamepaden fungerer ypperlig... Lenke til kommentar
And.rs Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Har hatt de samme tankene i det siste. I starten hadde jeg såpass høye forventnigner at jeg tror jeg slukte det meste av spill uansett, og det tok vell litt tid bare før jeg kom til det stadiet da grafikken ikke er noe imponerende mer og jeg har skjønt at for å lage et godt spill må det ha mer enn et godt utseende. Jeg føler at gameplayet er prikk likt det jeg kan få ut av min PS2. Mange vil nok påpeke Live delen til 360 som veldig bra, og en grunn nok i seg selv for å skjøpe 360. Jeg er enig i det, Live er veldig bra, men man blir jo lei det også. Man kan spille på internett på pc og ps2 og forskjellene er tross alt ikke så veldig store. Nedlastnings funksjonen er jo også fin, men når det er såpass uryddig på marketplace er det ikke alltid like gøy å lete seg fram blant 100 objekter. I tilleg må jeg legge til at man bare har 20 gb (egentlig bare 12) å bruke, det holder jo ikke... Selve HDTV "greia" er også litt hypet. Har prøvd spillet i både 720p og med vanlig Standard bilderørs skjerm, og forskjellene er da ikke så store at spillbarheten forbedres. I tillegg må jeg si at kvaliteten på 360`en ikke er imponerende, da jeg byttet den inn i en helt ny for 4 uker siden, og den allerede nå begynner å henge seg, og lage merkelige lyder. Det ble mye negativt om 360, og føler delvis at det er litt feil å klage så mye på den, men jeg hadde tross alt ventet meg mye mer enn en maskin som kan yte det samme som en pc kan. Når jeg tenker på en konsoll tenker jeg på en maskin som feilfritt lar meg spille og ha det morro uten problemer nye og revlusjonerende spill. Mulig jeg endrer syn etterhvert, håper det... Endret 20. april 2006 av ReSSaA Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Når jeg hører next gen tenker jeg next gen i forhold til xbox/ps2/gamecube og ikke i forhold til pc som er i kontinuerlig utvikling. I forhold til forrige generasjon konsoller synes jeg det ikke er noen tvil om at spill som GRAW, Oblivion og Fight Night 3 er på et next gen nivå grafikkmessig. 5953747[/snapback] Greit det. Men husk hva xbox 1 presterte ved lansering. Hvem husker ikke halo 1 da den kom. Det 360 har under panseret så var forventingene sky høye hva 360 skulle klare i forhold til xbox 1. Kan ikke si jeg ble imponert akkurat. Det var mange spill til xbox 1 som så veldig bra ut ved lansering og det med den maskinvaren som xbox 1 har. Ikke mange PC som klarte å få samme grafikk som xbox 1 da den kom ut selv om PC hadde mye bedre hardware. I dag kan jeg ikke si det samme om 360 Endret 20. april 2006 av avanore Lenke til kommentar
Doogle Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Ikke mange PC som klarte å få samme grafikk som xbox 1 da den kom ut selv om PC hadde mye bedre hardware. I dag kan jeg ikke si det samme om 360 5953880[/snapback] Det er da ikke mange PC'er (og PC-spill) som matcher PGR3, Kameo eller Dead or Alive, selv i dag et halvt år etter at 360'en ble lansert. Men som noen nevnte lenger opp i tråden; når det gjelder generasjoner så er det jo naturlig å sammenligne med konsoller og ikke PC'er som koster minst 4-5 ganger så mye som en konsoll. Og 360'en er da vitterlig et betydelig skritt opp - selv når det gjelder lanseringsspillene - i forhold til Xbox, PS2 eller Gamecube. Endret 20. april 2006 av Doogle Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg skjønner hva du mener trådstarter. Er også en pc-spiller, men ble positivt overrasket over 360 fordi jeg ikke sammenlignet med pc, men med andre konsoller. I tillegg var spilling på 32-tommers HD-skjerm også noe annet enn pc-skjerm (vet jeg kunne spilt pc på på 32-tommeren også). Andre ting var Live som lot meg laste ned demoer og annet. Som pc-spiller var ejg avhengig av demoer og syntes dette var et mangel på konsoller. Man kunne kjøpe blader med cd`er, men da måtte man betale for demoer, og det gadd jeg ikke. I det store og hele er jeg fornøyd fordi en konsoll presterer såpass bra, og den vil prestere mye bedre fremover. For meg er neste-generasjonskonsoll mer en bare grafikk, mye mer. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 (endret) For meg er neste-generasjonskonsoll mer en bare grafikk, mye mer. 5954022[/snapback] Er veldig enig i det du sier der. Grafikken er ikke alt. Når det blir irriterende å spille med lav fps frysing og lagging, så finner jeg på en annen løsning. Endret 20. april 2006 av avanore Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg hadde vært fornøyd, om ikke som trådstarter sier, alle spillene lagger omtrent. Spesielt GRAW og Oblivion har dette problemet. Vent sier mange. Det tar tid og lage bra spill til 360 bla bla bla. Greit det, men hva har det med framerates å gjøre. Men her tar du feil. Det har mye med framerate å gjøre. Å lage et spill som kjører bra på 360 må man utvikle det på 360 hele veien, 3 prosessorkjerner gjør ikke jobben automatisk. Spillet må programmeres for disse kjernene. CoD2 hakker IKKE pga. 360 er for svak, og oblivion hakker pga. spillet i utgangspunktet er utviklet for pc, de har ikke hatt 360 devkitet store deler av utviklingstiden. Så hadde disse utviklerne hatt mye lenger tid å utvikle spillene på hadde vi nok ikke sett noe hakking på 360 i dag. Jeg skaffet meg PG3, hadde mine anelser at jeg ikke kunne forvente noe Next Gen der heller og jeg hadde rett. Du og mange bruker uttrykket nextgen som noe som betyr bedre grafikk etc. Nextgen betyr bare at det er generasjonen etter forrige konsoll av samme produsent. Uansett hva man spiller på en 360 opplever man "nextgen". Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Til trådstarter: Launch-titlene til nye konsoller er tradisjonelt enten hastverksjobber eller titler som opprinnelig er ment for andre platformer og portet over underveis (Oblivion f.eks). Et annet mulig problem er at titler nær launch kan være utviklet på uferdige versjoner av devkittet. Legg til det faktum at spill tar lenger tid å utvikle enn før. Dermed er det ikke rart at det tar en stund før det kommer spill som virkelig er representative for den nye burken (dvs spill der 360'en er "target" fra dag en og er utviklet av folk som allerede har erfaring med den nye konsollen). Blir spennende å se hvordan launch-lineup'en til PS3 og Revolution arter seg. EDIT Forøvrig så er det et problem å bruke grafikk som målestokk på "generasjonsskifter", siden fremgangen på den fronten ser ut til å flate ut mer og mer (raffineringer, ikke "paradigmeskifter") - det er ikke like dramatiske generasjonsforskjeller lenger. Og nei, jeg tror ikke PS3 vil være så utrolig mye bedre på dette feltet. Endret 20. april 2006 av thomanil Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg skaffet meg PG3, hadde mine anelser at jeg ikke kunne forvente noe Next Gen der heller og jeg hadde rett. Du og mange bruker uttrykket nextgen som noe som betyr bedre grafikk etc. Nextgen betyr bare at det er generasjonen etter forrige konsoll av samme produsent. Uansett hva man spiller på en 360 opplever man "nextgen". 5954161[/snapback] Tror han tenker på all hypen om hva som ville skje. Skjermbildene fra PGR3 er jo full av effekter og spillet ser annerledes ut. Det ser bra ut, bevares, men du skjønner hva jeg mener. Det samme kommer til å skje med PS3 (MotorStorm noen?). Heller ikke denne vil levere før om 2 år tror jeg. Lenke til kommentar
vIc2r Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Xbox360: Jeg hadde egentlig ikke så store forhåpninger til den burken egentlig. MEN. Når jeg fikk boksen inn i stua så blei jeg kjempe fornøyd. Selvfølgelig så får vi nok ikke se det beste av grafikken til x360 før et års tid. (Vis ikke lenger) Da har folk satt seg ned og virkelig laget et spill som utnytter boksen maksimalt. For det gjør ingen av spillene nå til dags. G.R.A.W er jo ganske bra grafikk messig og Oblivion også. Jeg har faktisk ikke hatt Frame drops på noen av de to eller noen andre spill. Trur jeg har vært heldig med boksen min i forhold til mange andre her.. Ser fram til Splinter Cell kommer ut.. Og et mulig RALLY spill Victor Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Etter all den Next Gen praten så var jeg overbevist at dette skulle jeg få skikkelig bakover sveis av. Satte meg foran TV og satte i gang spillet. Ble ganske skuffet da jeg fant ut egentlig åssen grafikken var og hvor dårlig framerates spillet hadde. Jeg løpte ut for å kjøpe meg en VGA kabel. Koblet den til en 19" monitor i 1280x1024 og nå skulle jeg oppleve Next Gen. Trudde jeg da... 5953687[/snapback] Var det HDTV? Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Grafikkmessig hadde jeg nok forventet meg mer av Xbox 360, men konsollen har vært på markedet i 4 måndeder. I disse 4 månedene har jeg hatt det fett med Call of duty 2, Burnout Revenge, Perfect Dark Zero og Ghost Recon advanced warfighter. Grafikken på disse spillene er vel ikke det jeg hadde forventet av xbox 360, men som andre sier her, det blir bedre når en del av de mer eksklusive titlene for 360en kommer. I lpet av de kommende årene vil vi nok se spill med mye bedre grafikk. Jeg ble derimot veldig overrasket over achivementsystemet. Det at jeg kan få poeng for å gjøre spesielle ting i et spill, gjør at jeg gidder å spille mye mer på et spill for å oppnå høyere gamerscore. Det er egentlig genialt, og jeg har fått en følelse av at spill til xbox, gamecube og ps2 mangler noe siden jeg ikke får achivements der. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Etter all den Next Gen praten så var jeg overbevist at dette skulle jeg få skikkelig bakover sveis av. Satte meg foran TV og satte i gang spillet. Ble ganske skuffet da jeg fant ut egentlig åssen grafikken var og hvor dårlig framerates spillet hadde. Jeg løpte ut for å kjøpe meg en VGA kabel. Koblet den til en 19" monitor i 1280x1024 og nå skulle jeg oppleve Next Gen. Trudde jeg da... 5953687[/snapback] Var det HDTV? 5954343[/snapback] Som teksten viser så spilte jeg på 19" monitor. Men det blir samme kvalitet som HDTV. Har spilt mye hos en kompis som har en 42" HDTV. Laggingen er enda værre på større tv da det synes bedre. La nesten aldri merke til noe lagging i COD2 på min 19" men på en 42" HDTV var det mye lettere og se selv de små fps drops Endret 20. april 2006 av avanore Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg storkoser meg med min xbox 360, selv om jeg enda ikke har hatt et svimlende antall hakeslepp. Kjører den på min gamle 19 tommer CRT skjerm, og får et mye bedre bildet enn hva jeg gjør på min TV. Forresten, så burde dere prøve Kameno, elements of power. Feiende flott grafikk uten hakking i det hele tatt. Jeg tror faktisk ikke hakking skyldes svak hardware i boksen, men heller det at spillkoden ikke er perfekt. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hakking og framedrops skyldes selvfølgelig ikke svak hardware. Runnet Kameo igår og det var mye bedre enn forventet. På de siste brettene merket jeg dog endel drops når det var mange på skjermen. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Hakking og framedrops skyldes selvfølgelig ikke svak hardware. Runnet Kameo igår og det var mye bedre enn forventet. På de siste brettene merket jeg dog endel drops når det var mange på skjermen. 5954474[/snapback] Så hvis man skal spille 360 uten frame drops så finnes det en håndfull titler der ute. Har ikke regnet på det, men la oss si 5 av 30 spill. De jeg har testet som går nogenlunde flyt er COD2, DOA 4 og kameo. Finnes sikkert noen flere titler men det er ikke mange. De aller fleste spill som du må betale 599 for å få en heftig spill opplevelse med frysing lagging og fps drops så det synger. Det værste med det er at du ikke kan gjøre noe med det. Har ikke kommet noen patch ennå som løser fps problemene på noen av spillene Når man er en kunde og betaler 599 kroner for et spill og fps stinker så blir man irritert. Det har jeg rett til å være. Man betaler ikke for et uferdig produkt. Hjelper lite å tenke på at jaja det blir nok bedre med tiden. Lommeboken er fortsatt 599 kroner mindre. Endret 20. april 2006 av avanore Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 På min konsoll er det ikke "frysing lagging og fps drops så det synger". Hadde det vært det kan jeg garantere deg at denne karen hadde sagt ifra på riktig fora. Det er sjeldent jeg ser dette og derfor tenker jeg ikke på det. Skal handle Top Spin 2 nå og har ikke lest at dette er et problem her. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg mener det at hvis utviklerene ikke klarer å utvikle spillene skikkelig, så får de heller vente med å lansere konsollen. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg syntes de er flinke jeg. Mange gode spill, de fleste med sine skavanker. Det kan bare bli bedre og jeg gleder meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå