Jonesy Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Hei Jeg har et problem med et Dynalink ISDN kort. Når jeg prøver å installere drivere til kortet i Windows XP rebooter maskina av seg selv rett etter at driverne er installert, uten å spørre om jeg vil reboote. Når så XP starter igjen får jeg følgende beskjed: System has recovered from a serious error. ISDN kortet fungerer ikke. Samme hvilke drivere jeg prøver å installere skjer dette. Har prøvd win2000 drivere også. Hva er det som er feil? Har en HP Pavilion 7885, AMD 1,3 GHz, 256 RAM, Abit GEforce2 MX Lenke til kommentar
Zink Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Har du prøvd: http://www.hp.com/cposupport/swindexes/hpp...32531_swen.html ? Tips: hvis det følger med et Clean.reg-program med isdn-kortets drivere, slett kortet fra enhetsbehandling og kjør det før ny reinstallering. Disse pakke-pc'ene er ofte så stinne av sikkerhet, så hvis du har en antivirus ombord, disable den foreløpig. WinXP har også en autoreboot funksjon i registret, som kan disables, men plasseringen husker jeg ikke. [ Denne Melding var redigert av: Zink på 2002-09-30 23:35 ] Lenke til kommentar
kickass7 Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 dette høres ut som en IRQ konflikt spør du meg. altså at isdn kortet og en annen komponent deler IRQ (har samme kølapp nr mht CPU forespørsler). du kan sjekke dette i device manager. hvis du finner ut at det deler med et PCI kort kan du endre IRQ i BIOS. hvis ikke det er PCI kort som skaper konflikten kan det bli litt pes. da må du mest sannsynlig disable PnP i bios osv osv. legger til at dette er ren spekulasjon fra min side. enig i zink sine argumenter og... _________________ Yeah bitch! [ Denne Melding var redigert av: kickass7 på 2002-09-30 23:43 ] Lenke til kommentar
[BZ]cy_demon Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Kjøp nytt førrrr feeen Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Som servicetekniker hos en av Norges største elektrokjeder, klargjør jeg PCene for kunde. Jeg installerer ting som bl.a. CD-brenner, RAM og ISDN-kort der kunden ønsker det. Hadde også masse problemer med å få Dynalink TAS106 til å fungere på en rekke HP Pavilion-modeller. Kun den USB-baserte adapteren TAS107 fikk jeg til å fungere. Det viste seg at det var en ressurskonflikt (som nevnt tidligere) mellom kortet og chipsettet (VIA-basert = kun AMD-modeller var påvirket) på de HKene Hewlett-Packard bruker i sine Pavilion-maskiner. Dette problemet løses ved å installere/oppgradere til nyeste driver for kortet (versjon 3.7.3). Denne lastes ned hos den norske distributøren, bg-consult. Uansett, vi har gått over til å bruke Jensen-kort, de viser seg å fungere mer stabilt enn Dynalink. Drivere til Jensen kan også lastes ned hos bg-consult. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå