tore_v1 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg har noen mosfet'er på HK'et mitt som blir skummelt varme til tider. Alt annet er vannkjølt, så det kan jo fort vekk ha litt å si iom at det ikke er noen vifter som blåser over ribbene som sitter der. HK er forøvrig et Abit AN8 Ultra Mosfetene er under de blå ribbene oppe til høyre mellom S-OTES blokken, og cpu. Det jeg tenkte på var å feste et kobberrør på kanskje 10mm eller mindre, looe dette og fylle det med vann, slik at vannet blir varmet opp, og stiger opp i røret, og presser frem det kalde vannet. Lurer også på om det kanskje vil fungere å ta et kobberrør, lodde på ribber rett under psu, som igjen suger opp varmen fra disse. Men, hva fyller jeg i kobberrøret for maks overføring av varme? Alt av forslag og tanker rundt dette mottas med takk.. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 r134a heter vel den vesken som blir brukt i diverse kjøleskap tror jeg. Ikke fyll vann iallefall. Litt av poenget er vel å ha en veske som fordamper ved relativt lav temperatur...? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Veldig sant det. Løsning med vann var for å bruke det i en loop, hvor de termiske egenskapene til vann ble drivkraften i sirkulasjonen.. Vet du hvor jeg kan få tak i den væsken/gassen?, eventuelt hvor mye det koster? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 22. april 2006 Del Skrevet 22. april 2006 dette hørtes fryktelig tungvindt ut. bare monter på noen feitere ribber. kutt opp en gammel cpu kjøler! Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 De er ikke så små, kjøleribbene, problemet er dårlig luftflyt.. Det betyr nemlig økt støy.. Tror det skal gå halvgreit å gjøre det, men et alternativ er helt klart en hjemmelaget vannkjølingsløsning hvor jeg implementerer et kobber-rør i kjølerene, og kobler dette til reserator'en.. Noen andre forslag..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå