Gå til innhold

Hva driver japanerene og koreanerene med nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vel bare media som blåser opp noen uttalelser fra sør-koreanerne. Skal nok mer til en denne disputten for å starte noen (storstilt) krig. Om japanske kartleggingsskip beveger seg inn i området, så kan det sikkert bli litt krangel, men noe stort sjøslag tviler jeg på at det blir.

Lenke til kommentar

Det trenger ikke å være overdrivelse, dette er et landområdet som begge parter alltid har hatt lyst på, og begger parter er også temmelig sure på hverandre på grunn av det.

Så at de truer tviler jeg ikke, men det er nok bare for å skremme, jeg tviler på at Koreanerene faktisk går til krig.

Lenke til kommentar

Det japanske militæret består av selvforsvarsstyrker, er vel snakk om noen få hundretusen mann. I følge grunnloven har militæret svært begrenset innflytelse, og er der ene og alene til selvforsvar, selv om de har fått dispensasjon til å hjelpe til i Midt-Østenkonflikten i senere tid.

Sør-Koreas militære består vel av rundt ~700.000 mann.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Det japanske militæret består av selvforsvarsstyrker, er vel snakk om noen få hundretusen mann.  I følge grunnloven har militæret svært begrenset innflytelse, og er der ene og alene til selvforsvar, selv om de har fått dispensasjon til å hjelpe til i Midt-Østenkonflikten i senere tid.  

Sør-Koreas militære består vel av rundt ~700.000 mann.

5956512[/snapback]

Japan er det 4.landet i verden med mest penger pøst på det militære, så kan virke som at de har en god del styrker.

Det var vel etter andre verdenskrig de mistet retten til å ha mer enn forsvarsstyrker og? Så hvis de plutselig skulle bli truet skikkelig kan nok det endre seg fort, de har tross alt klart å vise militære muskler i 1920->45.

http://www.cia.gov/cia/publications/factbo...r/2067rank.html

http://www.strategypage.com/fyeo/howtomake...s/armies/ea.asp

Lenke til kommentar
Var litt vanskelig å få oversikt på tabellen, men etter tallene å dømme er det kun 240.000 aktive i tjeneste totalt?  Kan dog ta dugelig feil selvfølgelig.  :hmm:    Men de har jo selvfølgelig mange millioner tjenestedyktige å ta av da.

5956704[/snapback]

Det er vel rundt 127 millioner mennesker der nede, og de er på topp ti blandt verdens befolkningsmasse, så jeg ville tippe de har en del å ta av, ja.

Lenke til kommentar
Japan har jo ikke akkurat vært rolige av seg der på 1900-tallet så sånt sett er det jo forståelig.

5955333[/snapback]

Japans framferd i Korea under okkupasjonen var mildt sagt hard. At beklagelser sitter langt inne og at det stadig er krangler om hedring av krigsforbrytelser og eufemismer i skolebøker gjør ikke situasjonen bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...