int20h Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 To nye mobile prosessorer med ultralavt effektforbruk har blitt lansert på IDF, i tillegg til et nytt brikkesett. Les mer Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 De der må være ideellt til kontorpc eller pc for skoleelever (som ikke kjører krevende programvare). Lenke til kommentar
tbend Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Pent stykke cpu,,, man kan lage en strømgjerrig pc av den der Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Artig! Håper det kommer tester av en slik en enten her eller andre plasser. Skulle likt å se denne under kloa til en hvilkensomhelst nitrogen-avhengig-overklokker :!: Lenke til kommentar
nogen Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hvordan er dette i forhold til VIA sine vifteløse prosessorer? Kan tenke meg ytelsen er langt bedre for intels sine. Lenke til kommentar
Mr. Y Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Det er da ikke så imponerende hvis det stemmer at P M ULV har forbruk på 5 W. Det er jo enda mindre :| Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Det er da ikke så imponerende hvis det stemmer at P M ULV har forbruk på 5 W. Det er jo enda mindre :| 5953688[/snapback] Men disse er jo nyere og raskere (ikke i antall Hz, men arkitekturmessig). Lenke til kommentar
kindings Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hvordan er dette i forhold til VIA sine vifteløse prosessorer?Kan tenke meg ytelsen er langt bedre for intels sine. 5953601[/snapback] VIA har kun nylig rotet seg til å lansere en 1 GHz CPU og VIA sine CPUer yter vel i utgangspunktet ganske dårlig pr Hz i forhold til f.eks P-M. Dog er vel prisen er faktor her og på det punktet kommer nok VIA ganske bra ut. Dvs VIA bygger vel fremdeles på mer eller mindre samme arkitektur som ble brukt da disse CPUene het Cyrix? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Skulle ønske jeg fant et lite hovedkort for denne med 8-16 SATA-porter. Da skal det bli basis for for en filserver med hjemmelaget kabinett. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 en rask titt hos norske netshoper viser at det så å si ikke finnes bærbare med ULV og LV prosessorer, dessverre. Slik har det vært siden pentium m ble lansert Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Det er da ikke så imponerende hvis det stemmer at P M ULV har forbruk på 5 W. Det er jo enda mindre :| 5953688[/snapback] Men disse er jo nyere og raskere (ikke i antall Hz, men arkitekturmessig). 5953733[/snapback] Er Core Solo så mye raskere per mhz enn PM da? AtW Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Jeg er hvertfall veldig fornøyd med min M730 ULV. 1.1GHz, flott ytelse, helt stille. Den sitter i en Dell X1 med 1280MB ram, eneste den ikke klarer er 1080p HD-video, noe den nye Core ULV/LV kanskje klarer. Helt ideel i lydløse system. I billige system er Celeron/billigste Turion/Sempron/billigste Pentium bedre, siden disse ikke pleier å være de billigste prosessorene. Det vil være perfekt til pc innebygd i TVer osv, hvis den klarer 1080-HD matriale. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Skulle likt å se denne under kloa til en hvilkensomhelst nitrogen-avhengig-overklokker :!: 5953590[/snapback] Så lenge multiplier er låst til det den er, så tviler jeg på at en får noe særlig høy frekvens. Om den står på 6,5x må en jo opp i f.eks 6,5x300MHz for i det hele tatt å nå 1950MHz. Uansett er 300MHz FSB helt usannsynlig for en slik CPU. En LV 1.83GHz evnt. 2GHz hadde vært bedre. Er spent på hvordan sossaman overklokker, om det kommer kort til den. Serverprosessorer er kjent for å ha bedre forutsetninger, som f.eks Opteron vs X2. Endret 20. april 2006 av kjaks Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Skulle ønske jeg fant et lite hovedkort for denne med 8-16 SATA-porter. Da skal det bli basis for for en filserver med hjemmelaget kabinett. 5953788[/snapback] Ja det hadde vært supert. Så kjøpt mange disker på tilbud Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Varmeutviklingen i en pc med denne prosessoren må da være ekstrem liten. Perfekt for en stue pc som ikke skal brukes til HD eller en liten billig personlig server (for prosessoren koster vel ikke så mye selv om det er en mobil-prosessor). Endret 20. april 2006 av JonT Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Kan kjøres vifteløst, selv i en liten trang bærbar. Den gamle ULV-en var veldig vanskelig å få tak i løst. Og de gjerne loddet til sokkelen på bærbare. Kan jo håpe denne blir solgt løst. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hvilken sokkel er disse cpuene egentlig for? Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Skulle ønske jeg fant et lite hovedkort for denne med 8-16 SATA-porter. Da skal det bli basis for for en filserver med hjemmelaget kabinett. 5953788[/snapback] 8 er vel oppnåelig, menneh 16 var vel litt mye å håpe på? Er vel da enklere å putte i noen billige sata-kontrollere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Skulle ønske jeg fant et lite hovedkort for denne med 8-16 SATA-porter. Da skal det bli basis for for en filserver med hjemmelaget kabinett. 5953788[/snapback] 8 er vel oppnåelig, menneh 16 var vel litt mye å håpe på? Er vel da enklere å putte i noen billige sata-kontrollere. 5957475[/snapback] Det er jo både mer tungvint, og dyrere med egne kontrollerkort vil nå jeg si, det er synd det ike finnes kort med mer enn 8 sata-plugger. AtW Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Varmeutviklingen i en pc med denne prosessoren må da være ekstrem liten. Perfekt for en stue pc som ikke skal brukes til HD eller en liten billig personlig server (for prosessoren koster vel ikke så mye selv om det er en mobil-prosessor). 5955348[/snapback] bulkprisen ligger nok på litt over 200$ så prisen her blir vel rundt 2000,- synes det er mye å betale for så lite ytelse. I en filserver med mange disker vil nok behovet for luftsirkulasjon komme uansett om du har en "snill cpu". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå