Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Revnet gummimansjett Saab 900

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da jeg skiftet dekk nylig oppdaget jeg at gummimansjetten ved høyre forhjul var revnet.

Er denne vanskelig å bytte selv?

Eventuelt, hva bør det koste å gjøre hos et verksted?

Håper på svar!!

5953332[/snapback]

Du får kjøpt en delt gummimansjett på Torshov Bilrekvestita som du kan brette over knuta og limer, da er det enkelt, om du skal ha en orginal så må du dra ut drivakselen etter hva jeg vet og tre den på.

Endret av dagm
Lenke til kommentar
Delt mansjett høres fint ut!

Men, kan jeg sjekke på noen måte om det er forekommet flere skader som følge av denne mansjetten?

Eller er det bare å lime på, og kjøre i vei?

5953409[/snapback]

Ikke at jeg har noe utdannelse eller noe, men - mansjetten er der for å holde "greaset" inne ved leddet (smørning). Hvis det går hull på den kan det komme grus/støv etc og det er ikke bra for leddet.

Det jeg tror er fremgangsmåten er å ta vekk den gamle, smøre på ny grease (for drivknuter) og så få limt/skrudd på den nye mansjetten.

Om det har tatt noe skade vil jeg ikke tro, men du merker det fort om du gir på litt gass og merker en nøkking.

evnt om du svinger brått og gir på gass, om det "knekker" (knekkelyd) i det du gir på.

Lenke til kommentar

Har vært en tur ute og testet. Joda, det kommer en slags lav klikkelyd ved fullt rattutslag i venstresvinger..

Det er vel et tegn på at drivknuten er i ferd med å ta kvelden. Dette bør vel byttes da eller holder det med å smøre inn nytt grease?

Lenke til kommentar
Har vært en tur ute og testet. Joda, det kommer en slags lav klikkelyd ved fullt rattutslag i venstresvinger..

Det er vel et tegn på at drivknuten er i ferd med å ta kvelden. Dette bør vel byttes da eller holder det med å smøre inn nytt grease?

5954311[/snapback]

Bytt knute nå. Ny grease vil nok ikke hjelpe særlig lenge. Så vidt jeg kan erindre er det en forholdsvis enkel sak å bytte drivknuter på Saab. Ihvertfall gamle Saaber.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...