Gå til innhold

Valg av 19" skjerm

Scap3r

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg ny skjerm pga den gammle 17" jeg har no begynner å bli sliten.

Jeg har sett meg ut 2 stk.

En

Samtron Monitor Samtron 19" 96P

Dot-pitch: 0,22 (H) , 0,26 (V) , TCO99, 1280 x 1024 / 85 Hz

Max 1600 x 1200 / 87 Hz

Til 2200 kr

og

en

Hyundai Monitor 19" TCO99 Flatscreen 30-107Khz 1600x1200/85Hz BNC+D-sub Imagequest

Til 2800 kr

Jeg har max 3000 kr å legge ut. Legger vekt på Ytelse (dvs Høy hertz i høy oppløsning) å bildekvalitet. Bryr meg ikke så VELDIG mye om den siste, men kjekt å ha ;p

Noen som har erfaringer med disse to skjermene, eller finnest det andre alternativer.

Takker for alle svar ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...tall=14.10.2002

TESTER

http://www.beststuff.com/article.php3?story_id=1982

http://www.tomshardware.com/display/02q1/0...0319/index.html

Tror ikke du vil angre på å lese gjennom dette.

Kan jo legge til at jeg først kjøpte den Hyundaien. Den sendte jeg tilbake etter noen dager. Det angrer jeg IKKE på i dag. Har nå en Viewsonic P95f+ og forskjellen på billdekvaliteten er som natt og dag. Så jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe den Hyundaien. Men som sagt er det min personlige mening. Men det er hva jeg opplevde i forskjell mellom Hyundai og Viewsonic.

[ Denne Melding var redigert av: engen på 2002-09-30 23:00 ]

Lenke til kommentar

Kan jo legge til at jeg først kjøpte den Hyundaien. Den sendte jeg tilbake etter noen dager. Det angrer jeg IKKE på i dag. Har nå en Viewsonic P95f+ og forskjellen på billdekvaliteten er som natt og dag. Så jeg vil ikke anbefale deg å kjøpe den Hyundaien. Men som sagt er det min personlige mening. Men det er hva jeg opplevde i forskjell mellom Hyundai og Viewsonic.

Jeg skal kjøpe ny skjerm, har bestemt meg for at det skal bli en Wiewsonic.

MEN skal jeg ta P95F... eller P95F+????

95+ har jo en kjekk knapp til Brigthness, men føler at 95 har litt bedre "spekk"

Anyone+

Lenke til kommentar

Quote:

Jeg skal kjøpe ny skjerm, har bestemt meg for at det skal bli en Wiewsonic.

MEN skal jeg ta P95F... eller P95F+????

95+ har jo en kjekk knapp til Brigthness, men føler at 95 har litt bedre "spekk"

Den Brightness knappen er helt suveren i spill. Det virker som lyset justerer seg selv etter hvor lyst/mørkt det er. Kommer man inn i et mørkt rom, så blir det automatisk litt lysere. Men har ikke peiling på om man merker forskjellen mellom P95f og P95f+, når det gjelder de "spekk" forskjellene.

Lenke til kommentar

Jeg har en LG 915FT Plus skjerm(19"). Vet ikke helt hva forskjellen på min og FT995+ er, men min kostet noe mer(ikke lenge siden jeg kjøpte).

Eneste negative med min skjerm, er at det tar litt tid hver gang du slår den på før den finner helt tilbake til de geometri-innstillingene du har gjort.

D.v.s. at hver gang du slår på PC'en, er skjermbildet cirka fem millimeter feilplassert i forhold til de justeringnene du gjorde. Dette retter seg opp når skjermen blir varm(ca. 5 - 20 min.).

Det ser ut til at disse skjermene bare trenger å være varme, for den 'mister' ikke innstillingene ved reboot(hvis skjermen er varm fra før), bare ved 'kaldstart'.

Dette er ikke bare en feil med min skjerm, men alle disse LG skjermene(mange andre har rapportert om akkurat det samme).

Ellers er skjermen helt super, og helt flat, så flat som det overhode er fysisk mulig! :razz:

Min har også USB HUB. Bruker ikke HUB'en nå, men....kjekt å ha! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...