Croyfer Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Har tenkt på å bestille asdl fra telenor. Datamaskin nr. 1 kommer til å få tilkobling, men hvordan får jeg oppkoblingen opp til data nr.2? Jeg har nettverk mellom de to maskinene, og kan derfor dele oppkoblingen på den måten. Men når kortene og kablen "bare" er 100 Kbps, vil vel internettoppkoblingen også bli 100 Kbps på data nr.2? Hvordan unngår jeg dette, og sørger for at bege datamaskinene får sine respektive 704 Kbps?? Noen der ute som kan hjelpe meg? :-Þ Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Kablene er 100 Mega Bit Per Sekund :smile: ikke 100 Kilo Bit Per Sekund Dvs at det ikke blir noe problem. Det er bare å dele via egenskaper for tilkoblingen. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 Du trenger to nettverkskort i den eine pcen. Eller ein ruter. Lenke til kommentar
kickass7 Skrevet 30. september 2002 Del Skrevet 30. september 2002 ja, nettverkskortene dine er nok 10/100Mb og kabelen er 100Mbps (dette er en ganske stadarisert LAN kabel, kat.5 UTP 100Mb...).hvis ikke du har utstyr fra 80-tallet mener jeg. du har iallefall tre muligheter: *ha to nettverkskort i PC nr 1, et som fører til evnt router eller LAN port i vegg, og et til den andre PC'en i nettverket *router med flere porter *kjøpe hub/switch spørs litt på hva slags router som følger med pakken,men mest sannsynlig vil du få en router med bare een LAN port. Dermed ville jeg gått for en billig switch. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Mmmmm.. okiz.. tror jeg går for den løsningen med to nettverkskort i maskin nr. 1 :smile: Takk for hjelpa :-Þ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå