Bone Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Tjoheisann.. Er en nøysommelig gutt på noen områder.. Har et veldig godt organisert .mp3 -filsystem på PC'n min, og min hovedregel er/var at ALLE navn skulle skrives med STOR forbokstav.. Eksempel; Master Of Puppets Nå har jeg kommet til den konklusjonen at jeg vil forandre litt på dette, og dermed gjøre alle "svake ord" til ord med liten forbokstav.. Eksempel; Master of Puppets .. Men, mulig jeg er overtrøtt, eller noe sånn, ..eller at jeg rett og slett ikke vet; for, jeg kan bare ikke klare å bli enig om meg selv om "with" er et svakt, eller sterkt ord.. Jeg driver per nå med Tom Waits -låta; "I Hope That I Don't Fall in Love With You" vs. "with You" .. Er det forresten noen andre ord som skulle vært "svake" her? .. "don't" ?? hmm.. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 I Hope that I Don't Fall in Love with You. Slik syns jeg det ser penest ut - å gjøre alle substantiv og verb med stor forbokstav. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 I Hope that I Don't Fall in Love with You. Slik syns jeg det ser penest ut - å gjøre alle substantiv og verb med stor forbokstav. 5953075[/snapback] YAY! .. Det var jo en god, fin og pen(!) regel! Takker.. Tror det hjalp en del.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 hmm.. "What If" da? ..skal det skrives "if" ? føler meg litt dum nå.. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Blir nok "if". Tror jeg da, i alle fall. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 I Hope that I Don't Fall in Love with You. Slik syns jeg det ser penest ut - å gjøre alle substantiv og verb med stor forbokstav. 5953075[/snapback] You er et pronomen da. Kanskje vi skal ha alle substantiv, verb og pronomen med stor forbokstav? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 små bokstaver og understrek i filnavn FTW! Jeg _hater_ folk som ripper musikken inn og bruker bare småbokstaver og understrek istedenfor mellomrom, og som i tillegg legger på svære tagger i filnavnet f.eks: ---o0exodimus0o--- osv.. Hvis det er for at ftp-serveren skal bli glad, så synes jeg de heller kan bytte ut serveren enn å bruke så håpløse filnavn. Jeg skulle ønske det var en standard P.s. sanger uten en ordentlig ID3-tag er også håpløst .. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 hadde jeg skulle endre alle navn på mp3 filene mine ville det tatt måneder... Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Samme her. Skulle ha begynt med det fra jeg begynte min karriere som mp3-hore. Lurer på å leie inn et par kompiser for å sortere og endre filnavn for meg, og i tillegg høre igjennom sangene for å høre om de er hele, og i tillegg høre at det er rett sang. Men det er desverre umulig =/ Lurer på å slette all mp3'en min og begynne å samle helt på nytt.. (no way!) Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Flash Renamer er stikkordet. ID-tag->Filnavn Tror jeg hadde avgått om jeg skulle fikset navn på alle mine også Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Haha, dette holder jeg på med også. Vi har problemer har vi ikke! Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Det beste ID-tag-programmet jeg har vært borti må være 'ID3-TagIT'. Blant mange andre funksjoner, er 'ID-tag -> Filnavn', og 'Filnavn -> ID-tag'. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Men hvis fila heter (01)track.mp3 .. Så hjelper en filnavn->ID3-renamer lite .. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Det stemmer. Da må du nok bare høre på sangen, og prøve å finne ut tittelen på den. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 jepp, da er det på høy tid at du tar en grundig opprydding selv har jeg 99% "ryddige" id3 tags. Grunnet kjøp av ipod måtte jeg nesten det for å ha litt orden. Selv bruker jeg Tag & Rename til å endre på ID3/filnavn på mine mp3'er, selv om det ikke er så mye problem siden mesteparten av mine filer er rippet fra Original-CDer uansett... Lenke til kommentar
Togo Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Selv har jeg en liten tommelfingerregel på at alle ord under 4 bokstaver har liten bokstav. Dermed slipper jeg å tenke på sterke/svake verb. Blir ryddig på den måten også. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 hadde jeg skulle endre alle navn på mp3 filene mine ville det tatt måneder... 5955869[/snapback] Sant.. Selv har jeg en 18k .mp3'er, eller noe deromkring.. Var en tråd om noe slikt her et sted hvor jeg skrev det ned.. mon tro om jeg husker riktig! Haha, dette holder jeg på med også. Vi har problemer har vi ikke! 5956258[/snapback] Problemer!? Vi!? Neeeeh.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Men, hvis en gruppe heter "The", har du da liten bokstav? Det ser jo ikke ryddig ut i det heletatt. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Hvis den BEGYNNER med The, så har den stor bokstav.. slik som The Cardigans, The Corrs, The Rolling Stones.. osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå