ponnihest Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hei! Jeg skal fotografere en jente som rødmer i forbindelse med en artikkel om samme sak. Jeg har en idé om at jenta kan holde en tomat i hvert kinn, men frykter at dette ikke høres like bra ut når jeg skal ta bildet. Andre tips? Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Hei! Jeg skal fotografere en jente som rødmer i forbindelse med en artikkel om samme sak. Jeg har en idé om at jenta kan holde en tomat i hvert kinn, men frykter at dette ikke høres like bra ut når jeg skal ta bildet. Andre tips? 5952991[/snapback] Du kan jo prøve å få det til å se ut som om hun virkelig rødmer. Bruke et bildebehandlingsprogram, eller la noe rødt reflektere på kinnene hennes. Men tomat-idèen er god den, de fleste vil skjønne hva det gjelder, tror jeg. Prøv deg frem, med en bakgrunn som får fargen på tomatene til å stå ut! Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Det med å legge inn rødfarge i kinnene har jeg også tenkt på, men trodde ikke at det var "lov". Snakket med en fotograf etter at jeg hadde tatt bildet med tomatene at det var "lov". Men, men, gjort er gjort, spist er spist Takk for tips! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Håper tomaten smakte godt, i alle fall :-) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Slettet unna et par ufine/unødige kommentarer her... Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Det er fullt mulig å se forlegen ut uten å rødme, men det kommer selvsagt mye an på modellen. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Kansje litt makeup vil gjøre susen Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 Her er resultatet Lenke til kommentar
hean Skrevet 16. juni 2006 Del Skrevet 16. juni 2006 Her er resultatet 6002301[/snapback] Skal ikke uttale meg om bildet men får desverre ikke følelse av rødming der... ellers er bildet sikkert fint det Lenke til kommentar
Eivind_bh Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Et lite tips, tror jeg : Jenter med rødlighår/rødbrunt og gjerne med fregner har en relativt god rødmefaktor Jeg fikk ikke helt den rødme feelingen av bildet der, men ellers fint bilde. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juni 2006 Del Skrevet 17. juni 2006 Dette bildet er til bruk i en artikkel, og i så måte fungerer det greit. "Rød som en tomat" er et vanlig uttrykk som brukes som bilde på rødming, så teknisk (og symbolsk) er oppgaven løst. Bildet er relativt friskt i tillegg, selv om et ikke er et mesterverk. Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2006 Frem med årene: Takk for kommentarer så lenge etter at det var aktuelt Jeg er enig om at det ikke er noe rødme-følelse i det bildet, men det stod ikke alene i avisen Teksten om en jente som tok rødming med godt humør, med tittelen "Et gløtt av rødt". Det ville blitt feil å laget et "sjenert--jeg-rødmer"-bilde av jenta. I ettertid har jeg hørt med en fotograf, og han ville ikke nølt med å lagt roser i kinnene på jenta i ettertid, så sånn sett kunne det blitt bedre... Her er teksten for de som er interesserte. Beksjæring og behandling er heller ikke helt bra utført. (meg som er synderen, i alle fall på behandlingen). Lenke til kommentar
sNx Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Vet at det ikke er en bildekritikk men her kommer en teknisk kommentar: Bildet har ikke sRGB-fargerommet som WEBleserne bruker, og derfor vil det samme bildet vises med mindre punch på web enn i photoshop som kan lese Adobe 1998 farger. I dette tilfellet ble ikke forskjellen så stor.. Bruk Edit->convert profile->sRGB før du lagrer til web. (min save to web gjør ikke dette for meg). Kunne også tenkt meg litt varmere hvitbalanse på bildet, kanskje lett rødstikk? Du kjenner sikkert til alt dette, men skader ikke tipse. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 20. juni 2006 Del Skrevet 20. juni 2006 Et lite tips, tror jeg : Jenter med rødlighår/rødbrunt og gjerne med fregner har en relativt god rødmefaktor Jeg fikk ikke helt den rødme feelingen av bildet der, men ellers fint bilde. 6323314[/snapback] Dama mi :!: Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Vet at det ikke er en bildekritikk men her kommer en teknisk kommentar: Bildet har ikke sRGB-fargerommet som WEBleserne bruker, og derfor vil det samme bildet vises med mindre punch på web enn i photoshop som kan lese Adobe 1998 farger. I dette tilfellet ble ikke forskjellen så stor.. Bruk Edit->convert profile->sRGB før du lagrer til web. (min save to web gjør ikke dette for meg). Kunne også tenkt meg litt varmere hvitbalanse på bildet, kanskje lett rødstikk? Du kjenner sikkert til alt dette, men skader ikke tipse. 6345479[/snapback] Hei! Jeg er ikke på web-lagring (lenger ) men det er ikke jeg som har publisert bildet Men jeg skal huske det likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå