Gå til innhold

max Uflaks

Anbefalte innlegg

Tror dere ikke det gikk rett i skåla her om dagen da...? Satt på fredagen og kjeda meg og tenkte:" Nå skal jeg endelig få satt inn vifta i plexiglasset i sidedøra mi.!!) Det senker jo tempen 6-7°C så hvorfor ikke... Setter igang å bore til skruene først, det går jo bra og får de passe store... Så skal jeg bore viftehullene, og de 4 første går jo fint og har ingen problemer... Men da jeg skal borre neste hullet, idet det skal til å bryte gjennom, sprekker hele dr**en, og der sitter jeg med den mega stjerna midt i vinduet... Var passe fly forb***a og tenkte:"hvor finner jeg servervindu nå??" Joda på netconnection har de samme settet, men med frakt og alt vil det koste 459,-... Trur du jeg deppa eller... Men bare å finne på noe annet imens, så jeg fant frem dremel'n og skar vekk de "fangrill" greiene i kabinettet så viftene fikk fri flyt.... Fassan ass hvorfor sponser ingen meg med nytt vindu :smile:

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man borrer i plexiglass/akryl eller liknende så er det et par ting man bør passe på:

1, Om du skal ha større hull (over 3 mm), så vil jeg anbefale å starte med en mindre borr og arbeide videre med større og større borrer til du har ønsket størrelse.

2, Det kan være lurt å tape litt der man skal borre. For det første så hindrer det at borret sklir ut og om man likevel er så uheldig/uforsiktig at det skjer, så kan det hindre at platen blir rippete.

3, Som nevnt ovenfor; aldri press når man borrer i pleks eller andre sprø materialer da sprekker det !

4, Bruk nye skarpe borrer.

5, Vær også oppmerksom på at det finnes ulike kvaliteter/typer plex/klar akryl. Noen av disse er "seigere" en andre og vil derfor tåle mer røff behandling under saging/borring ol.

Ikke at det hjelper deg nå, men kanskje andre unngår å gjøre samme tabben :smile:

[ Denne Melding var redigert av: TheMatrix på 2002-10-01 07:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-30 21:48, skrev traskas:

Tror dere ikke det gikk rett i skåla her om dagen da...? Satt på fredagen og kjeda meg og tenkte:" Nå skal jeg endelig få satt inn vifta i plexiglasset i sidedøra mi.!!) Det senker jo tempen 6-7°C så hvorfor ikke... Setter igang å bore til skruene først, det går jo bra og får de passe store... Så skal jeg bore viftehullene, og de 4 første går jo fint og har ingen problemer... Men da jeg skal borre neste hullet, idet det skal til å bryte gjennom, sprekker hele dr**en, og der sitter jeg med den mega stjerna midt i vinduet... Var passe fly forb***a og tenkte:"hvor finner jeg servervindu nå??" Joda på netconnection har de samme settet, men med frakt og alt vil det koste 459,-... Trur du jeg deppa eller... Men bare å finne på noe annet imens, så jeg fant frem dremel'n og skar vekk de "fangrill" greiene i kabinettet så viftene fikk fri flyt.... Fassan ass hvorfor sponser ingen meg med nytt vindu :smile:

Thomas

Har du ikke humor din jæ**l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...