Gå til innhold

B|Real sin sommerplan om bilreise igjennom europa

b-real

Anbefalte innlegg

Jeg må spørre om en ting, som jeg virkelig ikke skjønner (planlegger å leie bil neste påske, fire stykker, og kom til et behov for Mid-size SUV): Hvordan skal du få plass til fire mennesker OG baggasje i den lilel tre-serien der??

5979558[/snapback]

De fleste som pakker _normalt_ mye klarer det helt fint. 4-5 kofferter i en sånn tviler jeg på at blir ett problem, med mindre de skal være der i flere uker...

5979620[/snapback]

Ikke fire-fem av mine kofferter for å si det sånn. Kanskje tre om du er heldig. Men for all del, noen pakker kanskje smått, men tviler litt på at fire stykker på en såpass lang tur klarer seg med det der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter JokkeR her, har faktisk satt i baksetet på en 320i og det er INGEN benplass whatsoever. Jeg er vandt til store Volvoer og ble helt sjokkert over hvor dårlig benplass det var. Kanskje 20cm fra fronten av baksetet til ryggen på førersetet - maks! Ikke noe behagelig for lange turer nei..

Og jeg er en LITEN fyr ;)

Lenke til kommentar
Støtter JokkeR her, har faktisk satt i baksetet på en 320i og det er INGEN benplass whatsoever. Jeg er vandt til store Volvoer og ble helt sjokkert over hvor dårlig benplass det var. Kanskje 20cm fra fronten av baksetet til ryggen på førersetet - maks! Ikke noe behagelig for lange turer nei..

5979735[/snapback]

og lager man bedre plass i baksetet sitter de foran dårlig..

Lenke til kommentar

og lager man bedre plass i baksetet sitter de foran dårlig..

Jeg kan også si meg enig i at det er dårlig benplass i 320. Famililen har en selv, så har sittet i den mange ganger for å si det sånn.

Nå skal det nevnes at jeg helt fint overlevde biltur til sør-Frankrike i den, så helt håpløst er det ikke, men ikke forvent bra sittekomfort i baksetene.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar
Er det ikke 20års aldersgrense hos alle leiebil selleskaper i tyskland?

Broren min var i tyskland under oktoberfesten i fjor, og de leide bil i tyskland og begge var 20år.

5980189[/snapback]

21 år har Europcar.

Dog, er ikke 100% sikker at vi får en BMW320i. Det står enten den eller lignende bil...så om vi får akkurat den er ikke 100% sikkert folks :)

Men takker for tipset i allefall! :)

Har satt opp følgende regnestykke for reisa:

2 pers:

Evenes - oslo: 3156,00 kr

Oslo - Berlin: 3270,00 kr

Billeie: 12067.00 Kr

Totalt: 18493,00 Kr

Per.Pers: 9246,50 kr

3 pers:

evenes- oslo: 4734,00 kr

Oslo - Berlin: 4905,00 kr

Billeie: 12067,00 Kr

Totalt: 21706,00 kr

Per.Pers: 7235,33 kr

4 pers:

evenes - oslo: 6312,00 kr

Oslo - Berlin: 6540,00 kr

Billeie: 12067,00 Kr

Totalt: 24919,00 Kr

Per.Pers: 6229,75 Kr

Gjenstående spørsmål:

Reisedistanse, bensinutgifter, pass/visum. Mulig visa for kontoen med bensinpengene? Ekstra reiseforsikring?

Lenke til kommentar

Vi er en vennegjeng på fem som planlegger biltur neste sommer rundt om i Europa. Blir ikke helt likedan som det du skal på B|Real. Vi får låne bil her hjemme, en forhåndsvis ny Wolksvagen Multivan. Masse plass og med skap innvendig. Det er også sengeplasser inn i den, så vi sparer en del penger på det. Blir kanskje litt trangt med 5 personer inni der, men vi får se. :!:

Planen er å kjøre fra Trøndelag(hvor vi bor), ned til østfold, og inn i Sverige. Derfra tar vi brua over til Danmark og Köbenhavn før vi tar ferje til Tyskland.

Vi kjører så sørvestover, gjennom Hamburg og Bremen, og inn i Nederland. Det blir vel en dag eller to i Nederland før vi krysser grensa inn i Belgia og drar sørover til Paris.

Der blir vi sannsynligvis 2-3 dager. Så tar vi rett østover, inn i Tyskland og gjennom hele landet til Dresden. De siste dagene blir vi i Berlin, før vi tar samme rute hjem igjen.

Vi har ikke helt bestemt oss enda, så det kan godt hende at vi kutter litt på lengda. Blir fryktelig langt å kjøre. Hvis ikke alt går helt galt, så prøver vi å komme hjem etter to uker. Alt er for øyeblikket egentlig ganske uklart, men vi får ta en del avgjørelser i løpet av året.

Hele gjengen skal på ulike folkehøgskoler, så det er bra vi planlegger tidlig. Det går vel fort et halvt år før vi får bestemt oss for noe som helst. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...