Gå til innhold

B|Real sin sommerplan om bilreise igjennom europa

b-real

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare en liten ting fra meg: Prøv å få tak i en bil lignende den Lagunaen, og prøv å få leid en med dieselmotor. Det kan trekke ned utgiftene betraktelig skulle jeg tro.

Beklager om dette er nevnt allerede i posten, eller tatt med i beregningen fra før.

Lenke til kommentar
Bare en liten ting fra meg: Prøv å få tak i en bil lignende den Lagunaen, og prøv å få leid en med dieselmotor. Det kan trekke ned utgiftene betraktelig skulle jeg tro.

Beklager om dette er nevnt allerede i posten, eller tatt med i beregningen fra før.

5966725[/snapback]

Leiebilselskapene oppgir vel ikke så ofte det, men ihvertfall i Tyskland har vi nesten alltid fått utlevert dieselbiler hos National/Alamo.

Lenke til kommentar

5966725[/snapback]

Gjør ikke meg så mye..bruker gjerne ekstra penger på bensin :)

Lenke til kommentar

Har du/dere tenkt på hvem som skal kjøre? Jeg mener huske at når vi lånte bil så kunne bare den som stod oppført som låner av bilen kjøre. Pga. forsikring og slikt.. Vet ikke om det er det hos de dere skal leie bil av, men tror det var der vi leide, men jeg husker jo så klart ikke hva det het.

Lenke til kommentar
Har du/dere tenkt på hvem som skal kjøre? Jeg mener huske at når vi lånte bil så kunne bare den som stod oppført som låner av bilen kjøre. Pga. forsikring og slikt.. Vet ikke om det er det hos de dere skal leie bil av, men tror det var der vi leide, men jeg husker jo så klart ikke hva det het.

5966871[/snapback]

Bytte på kjøringen. Alle oss har lappen og alle skal tengne forsikring osv.

Lenke til kommentar

Bare en ting når dere leier bil, ikke lei Citroen noe på Z, kan minne litt om den Renaulten men er en fæl skranglebil du virkelig ikke vil ha. Leide en slik på Kreta i høstferien og jeg ble helt sjokka over at en bil såpass ny som den var og som hadde gått så kort virka så dårlig, skranglete og usikker.

Ellers, lykke til med turen! Det blir sikkert bra. :)

Lenke til kommentar
Bare en ting når dere leier bil, ikke lei Citroen noe på Z, kan minne litt om den Renaulten men er en fæl skranglebil du virkelig ikke vil ha. Leide en slik på Kreta i høstferien og jeg ble helt sjokka over at en bil såpass ny som den var og som hadde gått så kort virka så dårlig, skranglete og usikker.

Ellers, lykke til med turen! Det blir sikkert bra. :)

5966952[/snapback]

Har ikke tenkt å leie noe slikt nei så det kan du bare slippe å tenke på =)

Lenke til kommentar
Enig med Dahle. Bil blir dyrt og kan skape masse problemer. Tog er billig og ikke så veldig mye mindre praktisk enn bil. Dessuten så er tog mye mer komfortabelt enn bil ;)

5954039[/snapback]

med tog mner du vel kansje interral tur...

da må jeg bare si interrail er ikke særlig behagelig,det er som regelt ganske så fult på togene til de store plassene, da mange selvfølgelig vil dit... men skøy som bare faen :D

Lenke til kommentar

Blir sikkert kjempetur. Har vært på noen heisaturer selv, ganske artig, men det blir jævla slitsomt å sitte i bilen time etter time etter time. Husk å ta med mp3-spiller, en bunke bøker og en NDS eller PSP ;)

Ikke for å mase mer om interrail (Da det virker som om dere har bestemt dere ;) ), men jeg mener at transporten må avpasses etter typen ferie. Skal du rundt om i Europa så mener jeg Tog er å foretrekke. Da slipper dere å bale med å finne parkeringsplass i storbyer, dere slipper å sitte i time etter time i en relativt trang bil, dere slipper å tenke på at en må være edru heile tida osv. Om du derimot har ett eller to bestemte mål med reisa så kan bil være et godt alternativ. Da har dere også tilgang til bil under oppholdet og kan farte rundt og samtidig ha ei base dere returnerer til.

Lenke til kommentar
Blir sikkert kjempetur. Har vært på noen heisaturer selv, ganske artig, men det blir jævla slitsomt å sitte i bilen time etter time etter time. Husk å ta med mp3-spiller, en bunke bøker og en NDS eller PSP ;)

Ikke for å mase mer om interrail (Da det virker som om dere har bestemt dere ;) ), men jeg mener at transporten må avpasses etter typen ferie. Skal du rundt om i Europa så mener jeg Tog er å foretrekke. Da slipper dere å bale med å finne parkeringsplass i storbyer, dere slipper å sitte i time etter time i en relativt trang bil, dere slipper å tenke på at en må være edru heile tida osv. Om du derimot har ett eller to bestemte mål med reisa så kan bil være et godt alternativ. Da har dere også tilgang til bil under oppholdet og kan farte rundt og samtidig ha ei base dere returnerer til.

5970740[/snapback]

Vi har flere bestemte reisemål på turen, er derfor bil frister mest.

Har bestillt bilen nå. BMW 320i. Skal ringer å høre i tyskland om de kan fortelle hvilken årsmodell eller hva man mest sannsynlig vi kan få der nede :)

Lenke til kommentar
Hvorfor ringe til Tyskland, hvis du skal leie bil i Praha? Har jeg misforstått noe?

5978989[/snapback]

Endring av planer. Vi flyr til berlin og så leier vi bil der og så kjører vi til Praha :)

Pratet nettopp med Europcar på flyplassen i tyskland og de sa at bilene maksimalt var et halvt år gammelt så...vi det kan vel tenkes at vi sitter gjenn med en bil ala dette:

titul_bmw_320i_40ea7083bb81f.jpg

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Jeg må spørre om en ting, som jeg virkelig ikke skjønner (planlegger å leie bil neste påske, fire stykker, og kom til et behov for Mid-size SUV): Hvordan skal du få plass til fire mennesker OG baggasje i den lilel tre-serien der??

5979558[/snapback]

De fleste som pakker _normalt_ mye klarer det helt fint. 4-5 kofferter i en sånn tviler jeg på at blir ett problem, med mindre de skal være der i flere uker...

Lenke til kommentar
Jeg må spørre om en ting, som jeg virkelig ikke skjønner (planlegger å leie bil neste påske, fire stykker, og kom til et behov for Mid-size SUV): Hvordan skal du få plass til fire mennesker OG baggasje i den lilel tre-serien der??

5979558[/snapback]

Fordi jeg skal ikke ta med meg HALVE jorkloden av klær osv. Man drar til et sted og så finner man andre ting som man ikke ha i norge så kjøper man det å tar det på seg...

At du ikke får plass, vel, det er nok greit det, men vi får evig med plass.

Edit: Vi min VW Jetta 1989 helt full og reiste fra sortland til danmark og da hadde vi serriøst med mye drit som vi ikke trengte så 2-4 pers i en 3-serien skal gå bare bra.

Endret av B|Real
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...