Gå til innhold

B|Real sin sommerplan om bilreise igjennom europa

b-real

Anbefalte innlegg

sommeren for to år siden var jeg på familiebiltur i Europa.

vi tok båten til Danmark, så satte vi kursen for Nord-Italia.

det var sent på kvelden når vi var halvveis i Tyskland, og vi prøvde å finne et sted å sove. vi gadd ikke mer ettervert, så vi kjørte i ett strekk fra Danmark til Nord-Italia! mamma og stefaren min byttet på å kjøre da, så det gikk fint.

vi var i Nord-Italia i 3 dager, så kjørte vi til Sør-frankrike.

vi bodde i nærheten av St-Tropez en uke, så kjørte vi til Paris.

her var bodde vi på hotell i utkanten av byen, vi tok "t-banen" inn til Paris.

toppen av Eiffeltårnet må oppleves :cool:

så kjørte hjem fra Paris til Norge i ett strekk, 18 timer els.

på turen kjørte vi gjennom Danmark, Tyskland, sveits,Østerrike,Lichtenstein, Italia, Frankrike og Belgia.

var fin tur :) veldig bra å kjøre over Alpene :)

vi hadde jo noen småstopp på den lengste strekningene, men jeg har alltid fått høre at jeg har en "festblære" :p gikk ikke på do på en 30-timers turen :!:

sto ganske lenge når vi kom fram da :p

på vei hjem gikk det ned 8 Pepsi X uten dotur :D

en tur å annbefale! :yes:

EDIT: jeg har ikke peiling på hva dette kostet :p

vi var borte i litt over 2 uker...

Endret av Spazz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm, jeg og en kompisgjeng leide en bil på avis i fjor sommer, ingen av oss er over 23. Men vi var innom flere steder før vi fant ut at avis tydeligvis lot oss leie bil. Om bil fremdeles er på toppen av lista, så ta ei ringerunde til forskjelige firmaer, du vil få napp :p

PS: Bilen vi lånte var av høy standard.

Lenke til kommentar

Roadtrip med venner er noe av det råeste eg har opplevd dog vi har ikke kjørt lenger enn til sverige. Kan tenke meg at en slik laang tur som dere skal kan det bli litt slitsomt i lengden og man kan fort irritere seg mektig på hverandre. :p

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Rent a wreck har også 23 års grense.

Men det kan hende aldersgrensene varierer fra butikk til butikk. Vi var innom Raw og da fikk vi fortalt at dei ikke lenger leide ut til "ungdommer" pga en del uheldige episoder. Men vi fikk som sagt leid en strøken bil hos avis, selv om det var rimlig klart at vi skulle på heisatur...

Lenke til kommentar

Enig med Dahle. Interrail er toppen! Billigere og du får mindre ansvar. Bare å hive seg på ett tog så er det deres oppgave å frakte deg til du skal.

Men bilferie har sikkert mange fordeler det også, kanskje enklere å finne de skjulte perlene.

Uansett her en min "interraildagbok" om du vil lese: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=439155&hl=

Ønsker deg lykke til på en eventuell tur!

Lenke til kommentar
Smaken er som baken og din er ræva :)

De fine damene finner du på toget!

Jeg garanterer at det ikke plutselig dukker opp en blomst i bilen :D

5961990[/snapback]

Ok, ser ut som hele turen din er bassert på å blukke opp babes på toget og få seg noe der...det er ikke det jeg, og de andre for den delen er ute etter da man har kvinnfolk hjemme osv..

Lenke til kommentar

det jeg først og fremst lurer på er andre bilutleie firmaer som er i europa. Valgene våre er helst Tsjekkia eller Tyskland der man kan få leid en bil der man kan få en bil som er litt ok og har motor som er ok til å reise rundt på.

Noen som har noen firmaer eller linker til nettsider man kan lete etter slikt på der man kan få anbefalinger fra andre?

Lenke til kommentar
Har dere ingen snille foreldre, tanter eller besteforeldre som vil låne bort bilen sin i noen dager mot noen kjeks og kaker?

5962254[/snapback]

Neppe. Da blir det en helt annen tur må du huske. Vi bor i Sortland kommune alle sammen og å reise i 2 dager for å bare komme til oslo er ikke helt hva vi har tenkt oss, så nei, det alternativet blir nok uaktuellt.

Lenke til kommentar

Har funnet ut at europcar ikke har den begrensiningen på 23 år som avis har.

Ringte de i tyskland og får låne en bil der i samme tidsperiode 14-30juli for ca 12000NOK.

Så regnestykket blir noe ala dette:

Billeie: 12.000+(harstad evenes-oslo: 5708kr)+ (oslo-berlin:6540 kr)=24248kr/4=6062kr per person.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...