Parafinlampe Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Min dame har en bærbar PC og den er full av virus da beskyttelse har vært underprioritet. Da jeg skulle hjelpe henne å formatere hennes bærbare Dell og legge inn windows xp pro på nytt oppsto et problem jeg aldri før har vært utsatt for. Når jeg startet å legge inn xp, fikk jeg aldri spørsmål om jeg vill formatere hardisken, så xp bare erstattet den gamle og problemene fortsatt de samme. Så prøvde jeg å formatere hardisken ved å høyreklikke på den lokale disken og formatere, men det fikk jeg aldeles ikke lov til fordi den funksjonen kunne heller ikke utføres. Så mitt spørsmål er enkelt: Hvordan skal jeg få formatere den bærbare pc'en til min dame (håper å være reddende engel her ) ? Noen gode tips til meg slik at jeg får formatert denne på en eller annen måte ?? På forhånd mange takk! Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Min dame har en bærbar PC og den er full av virus da beskyttelse har vært underprioritet. Da jeg skulle hjelpe henne å formatere hennes bærbare Dell og legge inn windows xp pro på nytt oppsto et problem jeg aldri før har vært utsatt for. Når jeg startet å legge inn xp, fikk jeg aldri spørsmål om jeg vill formatere hardisken, så xp bare erstattet den gamle og problemene fortsatt de samme. Så prøvde jeg å formatere hardisken ved å høyreklikke på den lokale disken og formatere, men det fikk jeg aldeles ikke lov til fordi den funksjonen kunne heller ikke utføres. Så mitt spørsmål er enkelt: Hvordan skal jeg få formatere den bærbare pc'en til min dame (håper å være reddende engel her ) ? Noen gode tips til meg slik at jeg får formatert denne på en eller annen måte ?? På forhånd mange takk! 5952813[/snapback] Bruk oppstartsdiskett til win98, Last den ned her den bruker du til å fjerne partisjonen og oprette en ny som du da formaterer. Da må du starte opp maskinen på disketten og bruke fdisk i dos modus. Les mere om Fdisk her Endret 20. april 2006 av Espen K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå