Gå til innhold

Flytting av raid system.

Anbefalte innlegg

Se for deg et senario, der du har et raid5 system,

4 disker koblet opp mot en sata kontroller, som sitter på på en pci bus, du skal nå oppgrader innmat og det blir derfor oppgradert til nytt hk etc, du kjøper da ny sata kontroller som går på pci express porten,

Hvordan blir det nå å få de gamle disk system over på det nye?

Vil alt fungere utmerket, når du kobler til de fire disken til det nye kontroller kortet, og setter det opp igjen? eller er sjangens stor for at alt går til H****.

Et annet spørsmål, du har lagt på en LVM system på raid for å ha dynamisk utdeling av harddisk plass til forskjellige grupper, bruker man samme konfigurasjon, vil det da bli problemer når man bytter over? eller vil dette gå smertefritt også.

(Siden du skifter hovedkort, cpu etc, regner jeg med å måtte installer OS igjen, da det blir en lette måte å gjøre det på...)

Gode svar, taes gjerne i mot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis går det absolutt ikke fint å flytte over ett RAID 5 oppsett, så fremt ikke kontroller kortet er helt likt. lvm er jeg faktisk litt usikker på om du vil klare å få opp smertefritt i en fresh install av Linux, men jeg antar at det burde gå rimelig greit, så lenge du får RAID arrayet opp å gå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...