Gå til innhold

trøbbel med brenning av Imation DVD-R 8x

Anbefalte innlegg

plages med brenneren her nå plutselig. har en tre uker gammel Asus A6Ja, med tilhørende dvd pluss minus brenner. brant 5 feilfrie like dvd'er for fadern i påska (type Verbatim DVD-R ett-eller-annet).

jeg var idag og kjøpte meg en 50pk med Imation DVD-R 8x-plater. jeg har prøvd utallige ganger nå, men bare fått ut en plate. når jeg pakker inn plata virker det som om den ikke klarer å bestemme seg for hvilken plate jeg har pakket inn, litt som når en cd-spiller ikke takler backup-kopierte musikk-cd'er. den snurrer liksom bare, og spilleren murrer og styrer...

jeg bruker nero, som fulgte med. jeg kommerså langt som til Start av brenneprosess, før jeg får feilmelding om at Brenneprosessen mislyktes. I loggen bak ser jeg at det er kommet opp Utilstrekkelig tid for operasjonen, etterfulgt av Kunne ikke utføre Disc At Once.

kan det være at det rett og slett er feil på platene jeg har kjøpt? har lite erfaring med brenning, lenge siden cd-brenneren i desktopen min eksploderte rolleyes.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe det er fordi kvaliteten på Imation-platene ikke er spesielt bra, og de blir brent med dårlig resultat. Det gjør at det er vanskelig å lese fra dem etterpå. Verbatim er i en annen klasse og forklarer hvorfor de ikke bød på problemer.

Lenke til kommentar
Vil tippe det er fordi kvaliteten på Imation-platene ikke er spesielt bra, og de blir brent med dårlig resultat. Det gjør at det er vanskelig å lese fra dem etterpå. Verbatim er i en annen klasse og forklarer hvorfor de ikke bød på problemer.

5952706[/snapback]

problemet er ikke først å fremst at de er vanskelig å lese etterpå. får jeg får ikke brent på dem, fordi brenneren vil liksom ikke slå seg til ro etter jeg har pakket inn ei tom plate! men jeg har også vært inne på tanken om at platene kan være rævva... :hrm:

Lenke til kommentar
problemet er ikke først å fremst at de er vanskelig å lese etterpå. får jeg får ikke brent på dem, fordi brenneren vil liksom ikke slå seg til ro etter jeg har pakket inn ei tom plate! men jeg har også vært inne på tanken om at platene kan være rævva...  :hrm:

Ok, men det er nok trolig av samme årsak ja. Du kan jo sjekke om det finnes nyere firmware til din brenner, det hender brennestrategiene oppgraderes for diverse media.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...