Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe meg bil, helst Golf.

Anbefalte innlegg

Hei,

Førerkortet nærmer seg nå med stormskritt (forhåpentligvis, oppkjøringa nærmer seg hvertfall), og i den sammenheng er jeg ute etter en bil. Er klar over at jeg allrede har en slik tråd enplass her på forumet, men nå er jeg mer klar over hva jeg vil ha, så jeg lager liksågodt en ny en.

Saken er denne; jeg har veldig lite penger å bruke på bil, maks 30k men gjerne rundt 10-15k. Jeg er fullstendig klar over at man ikke får så mye bil for dette, men det finns da noe.

Jeg har mest lyst på en Golf, allerhelst en 3'r, men disse er somregel litt dyrere, så da blir det vel en eldre en. Har sett endel etter, og også funnet endel, men ettersom jeg ikke har store bilkunskapene klarer jeg ikke å sile ut de sure eplene. og det er da dere kommer inn. ;)

Fant nettopp Denne, den virka jo helt grei i mine øyne, men for alt jeg vet kan det jo dette være bare skrot.

Jeg kommer ikke til å kjøpe en bil uten å undersøke den nøye, og skal evt ta med en som kan litt mer bil enn meg når jeg skal kjøpe. Har også planer om å sende bilen på Naf-Kontroll, men dette er vel litt dyrt?

uanett, forslag, tips og råd tas imot med takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn ut fra bildene ser den jo grei ut. vanskelig å se hva som er rust og hva som er møkk. det viktigste er at det ikke er rust på bærende deler som hindrer den i å komme gjennom EU kontrollen. Fikk det problemet med min honda. Han jeg kjøpte den av var en helvetes slask. Så endte med at jeg måtte betale rustsveisinga av egen lommebok. Fikk gjort det til en grei pris, men uansett surt. Be om å ta en NAF test på bilen og avtal at du betaler om den blir godkjent hvis ikke betaler selger testen. Vil ikke selger dette så er det ikke sikkert den er så mye å satse på.

Lenke til kommentar

Vi har en Opel Astra TDI 1.7 l med 65 hk. Den er helt grei alene eller med 1 passasjer, men med 3-4 passasjerer går den dass! Husk at vekten er viktig her! Lett bil og "lite" hk, kan gå veldig bra sammenlignet med tyngre bil og litt mer hk. Tenker på biler som er 1500 kg f.eks. og har 80 hk motor f.eks. ;)

Lenke til kommentar
Be om å ta en NAF test på bilen og avtal at du betaler om den blir godkjent hvis ikke betaler selger testen. Vil ikke selger dette så er det ikke sikkert den er så mye å satse på.

5952627[/snapback]

:yes: det er rimelig sikkert. nekter han på det, er bilen ikke særlig å satse på. Da VET du nesten at det er noe feil på bilen han ikke vil ut med...

Lenke til kommentar

opel manta! (som står bak det første bilde av golfen)

fin klasiker, med kult design og motor på 105 hk + -

(en helt grei manta ligger ca på 10-15.000)

men burde kanskje satse på en litt dyrere (som sansyneligvis er bedre) hvis man ikke liker å skru noe! :thumbup:

eller kanskje en vw boble??

1972 mod og oppover men helst en 1303S !

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...