Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ekstern antenne til Huawei datakort

Anbefalte innlegg

Pga manglende bredbandsutbygging og fare for konkurs med bruk av ISDN har jeg gått over til Netcom Connect og da fulgte datakortet Huawei E620 med.

Siden jeg ikke har fullt utslag på signalindikatoren (3-4 strek av 5 mulige) så har jeg sett på denne antennen: http://www.mobileshop.no/b2c/productlist.a...629&group=AC,AN

Kan denne monteres ute? Synes kabelen ser kort ut.

Jeg trenger ikke antenne til UMTS da det bare er EDGE her jeg bor. Finnes det et annet alternativ? Går det å bruke retningsbestemt GSM-antenne?

Jeg har kortet stående bak på en stasjonær maskin (PCI - PC-card adapter) og det er nok ikke den gunsigste plassen når det gjelder dekning, men det er eneste muligheten.

Endret av Jan-E.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Går det å bruke retningsbestemt GSM-antenne?

5951880[/snapback]

Jeg har et Sony Ericsson datakort, og bruker en slik antenne til det.

Måtte forøvrig søke ganske lenge i utenlandske webshopper før jeg fant en overgang som passet -men du kan kanskje få en radio/tv-reparatør e.l. til å lage en overgang med utgangspunkt i den antenna du linket til (kutte kabelen og crimpe på en FME-kontakt)

dekninga gikk i mitt tilfelle opp fra 0-1 streker med standardantenne opp til 4-5 av 5 mulige med ekstern antenne. Min erfaring er forøvrig at dekninga ikke virker inn på hastighet/stabilitet sålenge man har mer enn to streker (med mitt kort...)

Lenke til kommentar
Går det å bruke retningsbestemt GSM-antenne?

5951880[/snapback]

Jeg har et Sony Ericsson datakort, og bruker en slik antenne til det.

Måtte forøvrig søke ganske lenge i utenlandske webshopper før jeg fant en overgang som passet -men du kan kanskje få en radio/tv-reparatør e.l. til å lage en overgang med utgangspunkt i den antenna du linket til (kutte kabelen og crimpe på en FME-kontakt)

dekninga gikk i mitt tilfelle opp fra 0-1 streker med standardantenne opp til 4-5 av 5 mulige med ekstern antenne. Min erfaring er forøvrig at dekninga ikke virker inn på hastighet/stabilitet sålenge man har mer enn to streker (med mitt kort...)

5952531[/snapback]

Det var en sånn jeg tenkte på, men er vel ingen vits hvis ikke hastigheten øker.

Ser i dag at jeg hadde større hastighet med 2 streker enn jeg hadde i går med 4.....

Er vel kanskje viktigst å montere en ekstern antenne sånn at signalene slipper å "krangle" med all den elektroniske støyen som er bak en PC?

Har og et annet problem og det er at jeg ikke kan ha på høytalerne pga voldsom støy fra datakortet (den karakteristiske mobil-lyden), vil dette forsvinne med en ekstern antenne?

Lenke til kommentar

Har og et annet problem og det er at jeg ikke kan ha på høytalerne pga voldsom støy fra datakortet (den karakteristiske mobil-lyden), vil dette forsvinne med en ekstern antenne?

5953178[/snapback]

Hei.

Når det gjelder støy, skal vel den minke jo lengre vekk fra høytalere og slikt antennen kommer.

Men en ekstern antenne bør vel min. 5 meter unna maskin for å fjerne "mobillyden"

Det er jo mulig at selve kortet ikke er konstruert godt nok, og lager støy inne i maskinen. Hvis det er tilfelle ville jeg klaget og fått et annet kort.

Nettulf

Lenke til kommentar

Nå gir jeg snart opp hele kortet og returnerer det.

Sitter nå med min Siemens M65 tilkoblet som modem (GPRS) og det funker som bare det med Netcom sitt Sim-kort, det som fulgte med datakortet.

Huawei-kortet er skikkelig ustabilt og tregt, det mister dekning veldig ofte og når jeg flytter simkortet over til mobilen så er det nesten full dekning.

Har prøvd å holde mobilen der som datakortet står bak PC-en og det er ingen problem med dekning/overføring.

Kan det være feil med selve datakortet tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...