Gå til innhold

Øvelsekjøre med mopedlappen

SRT-10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører gæærnt = Svært uaktsomt, under påvirkning av rusmidler osv - Tilfeller personen som kjører sammen med deg burde ha avverget osv.

Men om du kan øvelseskjøre med mopedlappen har jeg ingen formening om, det er jo så himla mye forskjell fra da jeg tok lappen nå. Jeg kunne kjøre da jeg var 16 år uten noe kurs eller moppelapp eller noe.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt noe rykter nå om at den du skal øvelseskjøre med (moren/faren din) må ta et eller annet kurs de og, men er ikke sikker.

Tror denne reglen kom i årskifte 05-06.

Som sagt usikre kilder,

Jeg har selv øvelseskjørt med mopedlappen. jeg har ikke tatt trafikalt grunnkurs, men ifølge hva statens vegvesen eller hva nå de heter så har jeg tatt det.

Vet ikke helt hvorfor men det er ihvertfall sånn.

Lenke til kommentar

Ja, det var noe sånt jeg også fikk vite da jeg ringte dem. Jeg tror det er sånt at hvis du har tatt mopedlappen før den nye regelen kom (at man må ta trafikalt grunnkurs selv om man tar mopedlappen) så trenger du ikke å ta trafikalt grunnkurs. Er ikke helt sikker.

Jeg har hørt noe rykter nå om at den du skal øvelseskjøre med (moren/faren din) må ta et eller annet kurs de og, men er ikke sikker.

Tror denne reglen kom i årskifte 05-06.

Som sagt usikre kilder,

Jeg har selv øvelseskjørt med mopedlappen. jeg har ikke tatt trafikalt grunnkurs, men ifølge hva statens vegvesen eller hva nå de heter så har jeg tatt det.

Vet ikke helt hvorfor men det er ihvertfall sånn.

5952066[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...