muuh Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Skal på ferie til sør spania om knappe 2 mnd. Tenkte i at jeg skulle investere i ett nytt objektiv til mitt D50 i denne anledningen. Men er usikker på hva jeg vil få mest glede av/bruk for på ferietur, a) vidvinkel zoom, f.eks Sigma 10-20 f4-5.6 EX, eller b) telezoom, no i høvende 70-200 til 2-4k Har fra før av kit objektivet+50mm f1.8. Ser for meg det blir en del utflukter o.l da vi disponerer bil der nede. Hva tror folket vil gjøre mest nytte for seg på en ferietur ? Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hva tror folket vil gjøre mest nytte for seg på en ferietur ? Det er helt avhengig av hvilke motiver du først og fremst vil fotografere. Vidvinkelen er hensiktsmessig til arkitektur og landskaper hvor du vil ha store panoramaer. For mennesker og andre levende ting på avstand gir teleoptikk muligheter til å trekke motivene innpå deg, det samme gjelder detaljer i landskaper eller annet som du vil isolere. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Jeg ville valgt vidvinkel... Helt klart. Kjedelig om du skal ta bilde av Kona og du må stå 5 meter unna for å få med alt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå