Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fete biler til salgs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Toyota Celica fra 1994. Starter på ca 60.000. Ikke den råeste motoren, 1,8 liter men den går godt nok og blir ikke så dyr å forsikre. God gjensalgsverdi og driftsikkerthet er det Toyota er kjent for. Biler du ikke burde kjøper er Fiat, Kia, Opel,Passat, Hyundai av eldre årgang. Erter sikkert på meg mange nå, men dette er ikke noe jeg ville anbefalt om du ikke har lyst til å bruke mye penger på verksted. Opel har dog billige deler så totalt sett trenger den ikke bli dyrere enn noen andre.

Lenke til kommentar

Ser for meg at trådstarter er ung, under 25, gutt, og kan da ende opp med å betale meget mye for å forsikre både Celica, Primera SRI og Corrado. Det er jo typiske ungdomsbiler, og koster sikkert deretter.

 

Det er fornuftig å ha forsikringen i eget navn med en gang.

 

Jeg anbefaler heller å finne en litt kul "gammelmannsbil".

Lenke til kommentar
Ser for meg at trådstarter er ung, under 25, gutt, og kan da ende opp med å betale meget mye for å forsikre både Celica, Primera SRI og Corrado. Det er jo typiske ungdomsbiler, og koster sikkert deretter.

 

Det er fornuftig å ha forsikringen i eget navn med en gang.

 

Jeg anbefaler heller å finne en litt kul "gammelmannsbil".

5954567[/snapback]

 

Er vel faktisk en grunn til at det heter gammelmannsbil :tease:

Kjøp en bil som kanskje er litt sjelden i ungdomsmiljø, styr unna 200sx, sierra, escort rs turbo, bmw e30, uno turbo og slike biler. Er ikke sikker på alle på lista

Lenke til kommentar

Her har du en skikkelig kul sak:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...53&pos=8&tot=31

 

Hadde selv en -91 modell cabriolet tidligere, med samme motor. 5.0 V8 på 225HK samt automat. Med en lett utveksling bak (2,73:1) er den ikke så ille dyr å kjøre med - selv målte jeg 0,75l på mila tur/retur Sandefjord-Trondheim. Bykjøring ligger på rundt 1 til 1,2 liter ved normal kjøring.

 

Subframes bak, noen hardere dempere, litt senking, stabstag og du har en rimelig vass bil.

 

Beste av alt: Rimelig forsikring.

Lenke til kommentar
Jeg kjører "gammelmannsbil", '72 Ford 17M og får mye god respons fra folk :D

Annbefales, dog det er litt dyrt i drift.

5959253[/snapback]

 

Og hva bruker denne på mila, 0,8-1.0l/mil?

5961644[/snapback]

 

Hmm :hmm: vet ikke helt, har ikke tripteller, men tror den ligger på litt over litern på små kjøring og litt under på langkjøring.

Dette er da rød 98 oktan... Gammel bil er drit gøy :w00t:

Lenke til kommentar

For 60 000,- ville jeg faktisk prøvd å finne meg en 89-90 modell Mazda RX-7 FC. Enten en NA, Cab eller en T2. Helst det siste for min del i alle fall, men alle er fine biler. Det er heller ikke så veldig vanskelig å få tak i, og 60 000,- holder faktisk.

 

Bilene er også ganske pene å se på, og har et tidløst design (spør du meg). Det er også godt mulig å skaffe en noe eldre Corolla (Levin) f.eks., med 1.6 twincam motor og kompressor (170 hk ca).. Disse kan også skaffes til ca. den prisen.

 

Forsikring bør ikke være så ille. I alle fall ikke på Corollaen. Dette siden det finnes såpass få biler av denne typen i Norge.

 

Hva er du ute etter? Blir litt lettere å komme med fornuftige forslag om du sier litt mer konkret hva du vil ha.

 

En FC T2 f.eks. har jo en 13b turbomotor på 200 hk og bakhjulsdrift. Samt et sporty og flott utseende. 4 seter og 2 dører. Flip lykter og originalt 2 relativt store potter på baksiden :) Flott bil og masse potensiale.

 

En femte generasjon Celica er også mulig for den prisen. Da gjerne med 4WD også.. I tillegg til 2 liter turbomotor (ikke nødvendigvis 1.8 NA som nevnt tidligere her, dog om sjette generasjons biler).

Lenke til kommentar
Gammle biler bruker ikke mye mer bensin en det nye biler gjør, tar egentlig bensinforbruk med stor ro- kjøreglede.

Eneste minuset med den mustangen med V8 er at man må løsne et motorfeste ved skifte av oljefilter. 10 min extra jobb ved oljeskift.

5962595[/snapback]

 

Da gjør du det på en klønete måte.. Hadde selv altså en -91 modell og det er identisk motor+motorrom. Null problem å skifte oljefilter på denne. Heller ingen problem på min -77 302 modell, ei heller min fars -65 mod Fastback 289 eller -98 modell V6.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...