arela Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Hei, håper noen kan hjelpe meg med dette! Nettverket mitt fungerer fint, men på min nye maskin får jeg drop outs. F.eks - hvis jeg spiller mp3 fra en NAS (via router), får jeg stopp i strømmen av data med uregelmessige tidspunkt. Likeså ved online spilling (bridge) - ramler ut før eller senere. (på de andre maskinene på nettet (2 stk nå) - fungere alt dette fint. Aldri drop-out fra NAS eller ved spilling. Merker også disse drop-out'ene av og til når jeg skal innpå denne maskina fra en av de andre. Jeg har prøvd litt forskjellige innstillinger på nettkortet, men har ikke funnet det rette. Dette er et innebygd nettkort i ASUS A8N-E hovedkort - NVIDIA nForce. Tror problemet ligger her, men er glad for tips. (maskina er AMD 4200 x2 med nevnte hk, 580w Hiper PSU, 2Mb RAM, ASUS EN6600GT/Silencer PCI-E - Bios 1011 - Samsung S-ATA2 - dett var dett tror jeg) Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Ser ut til at dette er hw relatert. Fant en tråd hos ASUS, der mange hadde lignende problemer. De ramlet ut fra et spill, "Battlefiled" tror jeg, med ugjevne mellomrom. En gang kunne de være på i flere timer, andre ganger noen minutter bare. Regner med at dette gjelder for flere nForce4 chip baserte hovedkort. Må vel prøve med annet nettkort ....hvis det ikke er som jeg frykter, pci relatert. Vet jo at nForce4 er ubrukelig til musikkproduksjon's-pc pga pci relaterte brudd. noen som vet noen som vet mer? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Vet jo at nForce4 er ubrukelig til musikkproduksjon's-pc pga pci relaterte brudd. 5960057[/snapback] øhi! ... dette var nytt for meg! Jeg som tenkte å sette opp en Nforce4 basert pc for musikkproduksjon! Kan du utdype dette mer? På forhånd takk! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 21. april 2006 Del Skrevet 21. april 2006 Vet jo at nForce4 er ubrukelig til musikkproduksjon's-pc pga pci relaterte brudd. 5960057[/snapback] øhi! ... dette var nytt for meg! Jeg som tenkte å sette opp en Nforce4 basert pc for musikkproduksjon! Kan du utdype dette mer? På forhånd takk! 5960075[/snapback] Ja, skulle gjerne hatt en utdypning av denne påstanden selv. AtW Lenke til kommentar
arela Skrevet 21. april 2006 Forfatter Del Skrevet 21. april 2006 Dere kan jo sjekke disse til å begynne med, men det skal også være mye stoff om dette hardwareprodusentenes sider - fant det ikke nå. Mine Creamware (PCI) lydkort går ikke på nForce4, mens derimot min Noah synth virker utmerket (usb) som ASIO lydkort. Bruker et soundblaster usb til annet. f.eks http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=45653 og http://forum.cakewalk.com/tm.asp?m=724905&...nForce4? og litt opptimisme, men dog litt kaldt vann også! http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=45641 Lenke til kommentar
arela Skrevet 22. april 2006 Forfatter Del Skrevet 22. april 2006 ok - det var programvaren somutløste dette. Avinnstalerte Netverk og Firewall programmene som var med HK. Ser ut til å gå stabilt nå - men for tidlig å juble enda :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå