Christian86 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Satt og leste på budstikka om den eventuelle streiken hos blant annet Norgesbuss etc. Hvis den blir et faktum så rammer den store deler av Akershus, Oslo og Bergen. En vennine påpekte noe om at streiken ikke skal unødig rammer 3. part, men vil ikke en slik streik rammer 3. part i vesentlig stor grad når alle busser bortsett fra nettbuss sine slutter å gå? hva kan man gjøre med mndskort hvor man mister ca halve måneden? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Det jeg har hørt er at Gaia (i Bergen) skal begynne å streike nå på fredag. Ettersom Bergen Handelsgymnasium har blokkdag (et fag hele dagen, gjerne tentamen) kan dette ha stor betydning for elevene på denne skolen. Blant annet uttrykte en av lærerene at man ikk efikk gydlig fravær dersom man avr vekke. Jeg kan ikke tro at lærere og ledelse forventer at enkelte skal gå i flere timer for å komme seg på skolen. Hvor de så trøtte og slitne skal gjennomføre en tentamen eller annet med et fag hele dagen. Det er absolutt ikke rettferdig mot elevene. Nå bor jeg riktig nok bare 1 og 1/2 time + fra skolen i gangavstand. Men mange br sikkert enda lengre vekke enn dette, og det at de skal få ugydlig fravær når de har mangel på muligheter til å komme seg inn i byen er idiotisk! Elevrådsmann i hver klasse, og elevrådet i fellesskap skal så vidt jeg har hørt ta dette opp med ledelse og se om det ikke er muligheter for å få fri. Håper såklart dette. Ellers må jeg bare håpe at denne streiken ikke rammer folk for hardt. Mange r jo daglig avhengige av busstilbudet, og at de streiker er ikke akkurat helt bra. Snorre Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 (endret) problemet for meg blir at jeg forhindres fra å utføre jobben min. Kan alltids ta bil, men det blir særdeles upraktisk. Interessant nok skal jeg fra der jeg bor til oslo på mandag for jobbsamtale. Problemet er at eneste rute er innstilt herfra til Oslo, så må finne en genial måte å komme til Sandvika. Vurderer å hente frem rollerblades før tiden for å komme meg til T-banen eller Sandvika. Så vidt jeg kan se rammes samtlige ekspressbusser i Bærum (eksempel), bortsett fra Nettbuss sine. Antar foreldrene mine vil være temmelig! hissig på morningen og ettermiddagen. En annen konsekvens vil være at trafikk inn/ut av Oslo vil bli vesentlig tettere enn vanlig, og jeg frykter konsekvensene dersom de trapper opp konflikten og den blir langvarig slik transportarbeiderforbundet sier. Har inntrykket av at det også vil ramme transport bedrifter, hvilket vil treffer DHL etc som ikke kan levere ut ting (hmm...Posten går gode tider imøte) Endret 19. april 2006 av Christian86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå