Christian. Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Heisann, lurte på om noen kan hjelpe meg litt med et rss script. Koden: <?php header ("Content-Type: text/xml"); echo '<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1" ?>'; $conn = mysql_connect ("host", "brukernavn", "passord"); mysql_select_db ("databade"); $query = "SELECT * FROM tbl_innlegg ORDER BY (id) DESC"; $result = mysql_query($query); $number = mysql_num_rows($result); if($number == 0) { exit; } else { echo "<rss version=\"2.0\">\n"; echo "<channel>\n"; echo "<title>Min RRS</title>\n"; echo "<link>http://www.domene.no/</link>\n"; echo "<description>RSS feed</description>\n"; while($sql = mysql_fetch_object($result)) { $blog_title = stripslashes($sql->title); $blog_link = "index.php?side=visinnlegg&id=".$sql->id; $blog_description = stripslashes($sql->entry); echo "<item>\n"; echo "<title>".$blog_title."</title>\n"; echo "<link>".$blog_link."</link>\n"; echo "<description>\n"; echo $blog_description; echo "</description>\n"; echo "</item>\n"; } echo "</channel>\n"; echo "</rss>\n"; } ?> Så feilmeldingen jeg får er "XML-parsing mislyktes: ikke velformet (Linje: 8, Tegn 34)" Og det er linjen <link>index.php?side=visinnlegg&id=26</link>, og tegn 34 er = etter id. Prøver scriptet uten index.php?side=visinnlegg&id= med kun visinnlegg?id= og da funger det men ønsker jo index.php?side=... slik at resten av siden også kommer med, noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Tror det kommer av at du bruker &, du må skrive & som & Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Tusen takk, det som var feilen også Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Er det ikke en funksjon som heter htmlspecialchars() eller noe sånt som kan brukes i f.eks i rss-script? Bare kjør den funksjonen på teksten før du outputer så gjør den automatisk om det som trengs. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Er det ikke en funksjon som heter htmlspecialchars() eller noe sånt som kan brukes i f.eks i rss-script? Bare kjør den funksjonen på teksten før du outputer så gjør den automatisk om det som trengs. 5951329[/snapback] Er riktig det, du kan forøvrig lese mer her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå