Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NAT-probelmer ved nedlastning av torrent!

Anbefalte innlegg

hei..

jeg bruker Azureus og får et gult fjes når jeg prøver å laste ned filer. da dette gjør at hastigheten ved nedlastning er lav, syns jeg at det er veldig irriterende..derfor lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg..

jeg har en router, D-LINK DI-624+, og får bredbånd levert fra chello.. har prøvd å lese tidligere tråder, men forstod det ikke helt.. så hvis noen kunne gi meg en enekel forklaring, så ville jeg vært takknemlig :)

hadde vært fint med raske svar :p

Takk :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei..

jeg bruker Azureus og får et gult fjes når jeg prøver å laste ned filer. da dette gjør at hastigheten ved nedlastning er lav, syns jeg at det er veldig irriterende..derfor lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg..

jeg har en router, D-LINK DI-624+, og får bredbånd levert fra chello.. har prøvd å lese tidligere tråder, men forstod det ikke helt.. så hvis noen kunne gi meg en enekel forklaring, så ville jeg vært takknemlig  :)

hadde vært fint med raske svar  :p

Takk  :thumbup:

5950032[/snapback]

Hallo

ka port er det du kjører med?

finner det på meny linja helt øverst eg kjører på port 50000

står noe nat greier

Endret av aremme
Lenke til kommentar
hei..

jeg har en router, D-LINK DI-624+, og får bredbånd levert fra chello.. har prøvd å lese tidligere tråder, men forstod det ikke helt.. så hvis noen kunne gi meg en enekel forklaring, så ville jeg vært takknemlig  :)

hadde vært fint med raske svar  :p

Takk  :thumbup:

5950032[/snapback]

Hallo

ka port er det du kjører med?

finner det på meny linja helt øverst eg kjører på port 50000

5950130[/snapback]

kjører på port 50000

Lenke til kommentar
Er du sikker på at du har åpnet mot riktig ipadresse?

Sjekk den ved å skrive ipconfig i dosvindu.

En annen ting kan være at softwarebrannmuren er feil oppsatt (prøv å slå den av et øyeblikk).

Du kan også prøve en annen port en de 'vanlige' som er 6881-6889.

5950150[/snapback]

er ganske sikker på at det er riktig ip...bruker port 50000

bruker zone alarm..skal jeg slå den av?

Lenke til kommentar
Er du sikker på at du har åpnet mot riktig ipadresse?

Sjekk den ved å skrive ipconfig i dosvindu.

En annen ting kan være at softwarebrannmuren er feil oppsatt (prøv å slå den av et øyeblikk).

Du kan også prøve en annen port en de 'vanlige' som er 6881-6889.

5950150[/snapback]

er ganske sikker på at det er riktig ip...bruker port 50000

bruker zone alarm..skal jeg slå den av?

5950171[/snapback]

Slå av Zone Alarm, prøv på nytt.

Hvis det ikke er endret så er det ikke Zone Alarm

Hvis det funker uten Zone Alarm må du åpne for den porten i Zone alarm også.

Uansett så skrur du såklart på Zone Alarm igjen så snart du er ferdig med testen.

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet med en 3Com-router for en tid tilbake. Det ordnet seg ved at jeg aktiverte UPNP. Azureus støtter UPNP. Evt. kan du forwarde portene manuelt som andre har foreslått her :)

Endret av enl
Lenke til kommentar

Uansett så skrur du såklart på Zone Alarm igjen så snart du er ferdig med testen.

5950187[/snapback]

nei..det hjalp ikke..har fortsatt gult fjes og lav hastighet.. :no:

Lenke til kommentar
Hadde samme problemet med en 3Com-router for en tid tilbake. Det ordnet seg ved at jeg aktiverte UPNP. Azureus støtter UPNP. Evt. kan du forwarde portene manuelt som andre har foreslått her :)

5950217[/snapback]

og hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar

5950187[/snapback]

nei..det hjalp ikke..har fortsatt gult fjes og lav hastighet.. :no:

5950220[/snapback]

hvordan åpner jeg port i zone alarm?

Lenke til kommentar

5950217[/snapback]

og hvordan gjør jeg det?

5950228[/snapback]

Du må inn i routerkonfigurasjonen og aktivere UPNP der. UPNP står for Universal Plug & Play. Angående Zone Alarm, skal det ikke være noe problem så lenge du gir programmet full tilgang til nettet.

Endret av enl
Lenke til kommentar

Husk at når du forwarder fra modem til router, ikke konfigurer router NAT som f.eks "Forward port 50000 to 192.168.1.1", men at du forwarder til det samme nettverket som modemet befinner seg på. Altså, si at modemet har nettverket 10.0.0.1, så forwarder du port 50000 til 10.0.0.x hvor x er ip-addressen som din router har fått tildelt av modemet. Addressen routeren har fått tildelt kan sjekkes i loggen til routeren, eller under "Status" etc.

Lenke til kommentar
Husk at når du forwarder fra modem til router, ikke konfigurer router NAT som f.eks "Forward port 50000 to 192.168.1.1", men at du forwarder til det samme nettverket som modemet befinner seg på. Altså, si at modemet har nettverket 10.0.0.1, så forwarder du port 50000 til 10.0.0.x hvor x er ip-addressen som din router har fått tildelt av modemet. Addressen routeren har fått tildelt kan sjekkes i loggen til routeren, eller under "Status" etc.

5950243[/snapback]

er inne på status..men finner ikke andre ip-adresser enn den som commer frem når jeg går på kjør->cmd->ipconfig...??

EDIT: hvordan åpner jeg port i Zone Alarm?

Endret av mayoo89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...