Killer336 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Problemet er at jeg mister kontakten med nettet når jeg spiller. Dett er noe som kommer å går, kan godt virke i 20 min, for så å miste kontakten. Etter at jeg har avsluttet spillet HL går det ca 1 min, så er jeg tilbake på nett. Har siste driverne til WRT54GX v2.0 og kort WMP54G (Linksys) Noen tips? Linje: 4000/512 fra Ventelo/Bluecom Lenke til kommentar
nifty Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Problemet er at jeg mister kontakten med nettet når jeg spiller. Dett er noe som kommer å går, kan godt virke i 20 min, for så å miste kontakten. Etter at jeg har avsluttet spillet HL går det ca 1 min, så er jeg tilbake på nett. Har siste driverne til WRT54GX v2.0 og kort WMP54G (Linksys) Noen tips? Linje: 4000/512 fra Ventelo/Bluecom 5949972[/snapback] Nyeste firmware til WRT54GX'en ? KAN jo hjelpe .... _nifty_ Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Siste firmware jeg har er 2.00.15. Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Ja 2.00.15 skal jo være den nyeste firmwaren. Jeg har også hatt endel tull med routeren, men etter at jeg la inn denne firmwaren har den blitt fjellstabil. Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 Har ikke kommet noe lengere. Byttet drivere, stort sett prøvd alt mulig. Har kontaktet Ventelo, men etter 2 dager med venting på svar fra teknisk avdeling er jeg like langt. Kundeservice må være ukjent for de fleste bredbånds leverandører. Så her sitter jeg å depper..... Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Liten oppdatering på denne saken: Ringte Bluecom og fikk til svar at de kunne ikke se at det var noe galt på linjen. Jeg har selv prøvd 3 forskjellige modem, men linjen falt ut etter ca 5- 6 minutter for så å komme tilbake etter ca 20-30 sekunder. Etter at alle muligheter vedrørende hardware var utelukket, tok jeg på nytt kontakt med Bluecom. I forståelse med teknisk avdeling ble vi enige om at saken skulle sendes over til Telenor, slik at de kunne få sjekket linjen min. Da jeg kom hjem i dag fra jobb måtte jeg sjekke linjen min i håp om at noe hadde skjedd i løpet av dagen, og jaaaa….. Linjen er dønn stabil. Hva som har skjedd i løpet av dagen er ikke godt å si, men ingen har tatt kontakt med meg. Får håpe at linja holder nå. Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 Dette ble utfallet av denne saken: Hastighet på linja ble satt ned til 2200/512. Etter dett har alt fungert utmerket. Årsak til dette: For mye støy på linja sa Telenor, for mange bredbåndkunder i ditt område, samt dårlig linje fra sentralen og ut til deg. Eneste lille trøst er at jeg nå sparer kr 100 i mnd, så da blir det ny PC om en 10-15 år Jeg vil ha fiber Telenor eller hvem som nå kan legge dette. Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Hvor lenge var Adam i paradis. Svar: 9 dager. Nå er jeg tilbake med samme problem. Linja faller ut titt og ofte. Brukerstøtte hos Ventelo har igjen ringt meg med de samme spørsmålene som sist: -Hvilket modem har du? -Har du trådløs router -Virker telefon Tingen er at linja har virket i over 2 år, men i den siste mnd. har denne feilen oppstått. Jeg har ikke gjort noe som helst, men hva har Ventelo gjort med linja? En test fra Ventelo viser at linja kan klare opp til 5100, men i øyeblikket kjører jeg ca 2200. Har forlangt at en montør skal komme hjem til meg for å måle linja ut fra huset og til nermeste koblingsboks, samt ut til sentralen hvor jeg er tilknyttet. Lurer på om jeg må betale full leie så lenge linja er ustabil?? Noen andre tips?? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Kan være dårlige kabler som endrer seg ved fuktighet i bakken osv.... Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Har du prøvd å koble deg til routeren med kabel uten å gå via det trådløse? Du kan også prøve å koble maskinen din rett i modemet fra din leverandør. På denne måten finner du ut om det er din router eller linjen/modemet som ikke er i topp form. Lenke til kommentar
Killer336 Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2006 Har prøvd rett i modem. Har prøvd 3 forskjellige routere, byttet splitter. Kommer en fra telenor til meg den 18/5 for å måle linja mi. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Ved all mulig trøbbel med trådløst nettverk: Har du prøvd å skifte kanal? Den står kanskje på default kanal 11, og du kan prøve å endre den til 1 eller 6. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) Har samme problemet selv. Linja detter ut i 20-30 sekunder. Har vært stabilt som f mens jeg hadde Catch. Etter at det ble Bluecum har det vært mye smårart med linja. Lurer på om telenor er tingen å gå for? Har for ordensskyld en "Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g SpeedBooster,WPA,QoS,4P sw" (WRT54GS) Nettet detter ut på kabel så det er ikke ett problem med det trådløse. Endret 16. mai 2006 av Wotan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå