Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei snekkeren, til du er tilbake har jeg noen spørmål: Har du prøvd å montere denne drevrammen for baksiden av kabinettet? Og er det mulig å få et bilde av høyre side av kabinettet? Gjerne med noen HDer både foran og bak, og PSU, så man kan se med egne øyne, ca hvor trangt det er?

Ellers: hvilken hastighet går 120mm-viftene i drevmodulene på som default?

Generell kommentar: litt synd det bare er 80mm bak...

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,det varmer en stakkar å se hvor mange som har besøkt workloggen og denne siden her menst jeg var borte :)

Ser det har vært ca 7-800 visninger i arbeidsloggen og ca 1500 visninger her siste uka, slett ikke værst.

Vil også takke for en enorm mengde med mailer denne tiden + alle som skrev på min hjemmeside.

Men er det noen som lurer på ting ang dette så send mail, det blir ikke besvart noe som helst her .

Hei snekkeren, til du er tilbake har jeg noen spørmål: Har du prøvd å montere denne drevrammen for baksiden av kabinettet? Og er det mulig å få et bilde av høyre side av kabinettet? Gjerne med noen HDer både foran og bak, og PSU, så man kan se med egne øyne, ca hvor trangt det er?

Ellers: hvilken hastighet går 120mm-viftene i drevmodulene på som default?

Generell kommentar: litt synd det bare er 80mm bak...

AtW

Jeg har ikke fått de rammene enda,men fikk mail fra Microplex at en del slike var nå kommet tilbake fra Tyskland og de skulle hive dem i posten på mandag, så jeg gir nærmere beskjed i løpet av uka.

Får også opp en Mist 600 W på tirsdag.

Så det blir oppdateringer i løpet av uke.

Håper jeg klarer å få workloggen ferdig i løpet av Mai, da jeg er sponset med tur til Oppdal på rafting i slutten av Mai :cool:

EDIT: Det er jo 3 stk 120mm 0g 2 stk 80 mm bak.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jepp,Misten er her i morgen og i dag sendte Microplex meg en pakke med div utstyr til kabinettet, blir spennende og se hva som kommer  :D

6061999[/snapback]

Ja de hadde sent deg alt :/ Fikk ikke noe jeg.

Så jeg fikk kun et tomt kabinett når jeg handla i dag.

Men de får straks inn det meste man trenger da, de har 19.5 som ankomst. Men pluss minus noen dager sa de. Så om 14 dager bør de ha mye på plass.

Lenke til kommentar
Jepp,Misten er her i morgen og i dag sendte Microplex meg en pakke med div utstyr til kabinettet, blir spennende og se hva som kommer  :D

6061999[/snapback]

Ja de hadde sent deg alt :/ Fikk ikke noe jeg.

Så jeg fikk kun et tomt kabinett når jeg handla i dag.

Men de får straks inn det meste man trenger da, de har 19.5 som ankomst. Men pluss minus noen dager sa de. Så om 14 dager bør de ha mye på plass.

6062734[/snapback]

Stemmer det,fordi de jeg får opp er noen prøveeksemplarer som de fikk før ordren, om jeg får alle typene vet jeg ikke,men regner med at det er her på fredag.

Får se hva jeg rekker over,har vært mye å gjøre i "tropevarmen" her nord som vi har hatt siden påske omtrent.

Ettermiddagene/kveldene går med til skifting av bordkledning, takrenner og vinduer hjemme. Og så skal jo hele huset males :scared:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til neste update, og tenker jeg selv skal ha dette kabbinettet, det har noen geniale løsninger.

Jeg kommer nok til å ha brakett med hdd feste bak i kabbinettet(når det kommer, forresten, jeg kan ha vifte i brakketten?)og kommer til å ha dual radiator i toppen.

Tropevarme er det ja, jeg er helt skutt, spillte 2 timer fotball idag, jogga 1km før fotballen, og har jogga i en time nå.

Du og GKO får ha det gøy med renoveringen. :)

Lykke til.

Lenke til kommentar

Først og fremst, takk for en sykt bra arbeidslogg! er overbevist om å kjøpe en cube nå! :thumbup:

Er det slik at alle spørsmål skal gå via mail? (slit kanskje?) uansett, sendt mail. (ps: se bort ifra 500 mot 600w strøm, lest oppdatering)

Noen som vil anbefale en god type støvmatte til psu innsuget?

Endret av -affe-
Lenke til kommentar
Først og fremst, takk for en sykt bra arbeidslogg! er overbevist om å kjøpe en cube nå! :thumbup:

Er det slik at alle spørsmål skal gå via mail? (slit kanskje?) uansett, sendt mail. (ps: se bort ifra 500 mot 600w strøm, lest oppdatering)

6070017[/snapback]

Aller spørsmål angående utestengelsen hans skulle gå via mail, resten rundt loggen skal gå her :) Ellers hadde det ikke vært noe logG^^

Ser bra ut den MIST'en, eneste jeg bekymrer meg litt over i et "vanlig" kabinett er at løsningen på å feste kablene kan se litt rotete ut. Men inni Cuben passer den perfekt ;)

Øyvind

Lenke til kommentar
Aller spørsmål angående utestengelsen hans skulle gå via mail, resten rundt loggen skal gå her :) Ellers hadde det ikke vært noe logG^^

Ser bra ut den MIST'en, eneste jeg bekymrer meg litt over i et "vanlig" kabinett er at løsningen på å feste kablene kan se litt rotete ut. Men inni Cuben passer den perfekt ;)

Øyvind

6070041[/snapback]

Takker, setter spørsmål her til glede og forargelse for noen da :hmm:

Uansett, lurer på 3 ting: Jeg tenker å kjøre uten vann avkjøling i kassa, pga. internat skole og tilgang på slikt. Føler du at det er noe som helst poeng med redudant psu med mindre du kjører server?

Hvordan føles luftgjennomstrømningen med skille plata som hoverkortet er festet på? Virket jo sykt bra med temp, men hvordan fungerer det med skille?

Hva fikk deg til å bestemme deg for de viftene du valgte? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...L12&mcat=15s351 Virker jo drit bra, men er ikke med i testen til harware om støysvake vifter (http://www.hardware.no/tester/kjoling/aatte_stoysvake_120_mm-vifter/22935/1 )

-Alf

Lenke til kommentar
Aller spørsmål angående utestengelsen hans skulle gå via mail, resten rundt loggen skal gå her  Ellers hadde det ikke vært noe logG^^

Riktig det var ang utestengelsen,ellers må dere bare spørre både her og via PM :D

Lenke til kommentar
Uansett, lurer på 3 ting: Jeg tenker å kjøre uten vann avkjøling i kassa, pga. internat skole og tilgang på slikt. Føler du at det er noe som helst poeng med redudant psu med mindre du kjører server?

Kan ikke se behovet for en slik stforsyning, du vil klare deg i massevis med en 5-600W vanlig psu, med tanke på støy og de mulighetene som det er med kabelvalg/lengde så annbefaler jeg på det sterkeste en Mist.

Jeg brukte tidligere en Mist 500W med faste kabler og den var en fryd for øret. Så kjøpte jeg Hiper 580W og den er grei nok,men bråker mer og har veldig korte kabler. Når jeg nå fikk Mist 600W med valgfrie kabler ble jeg helt frelst :)

Hvordan føles luftgjennomstrømningen med skille plata som hoverkortet er festet på? Virket jo sykt bra med temp, men hvordan fungerer det med skille?

Jeg kjører med en 120 mm i front (skal ha en til på andre siden) denne kjøler samtidig diskene, så har jeg 3 x 120 mm bak alle viftene er koblet via viftestyring og kjøres på lavest mulig hastighet (tilnermet lydløst) og det er en meget behagelig temp (se workloggen)

En kan jo enkelt ha 4 x 120 mm i front. 3 x 120 mm + 2 x 80 mm bak + 2 x 120 mm i toppen, så sirkulasjonsproblemer tror jeg en kan glemme her :)

Hva fikk deg til å bestemme deg for de viftene du valgte? http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...L12&mcat=15s351 Virker jo drit bra, men er ikke med i testen til harware om støysvake vifter (http://www.hardware.no/tester/kjoling/aatte_stoysvake_120_mm-vifter/22935/1 )

Begynte å bruke de viftene da jeg laget Black & Chrom og likte de såpass bra at jeg har fortsatt med dem, ikke de mest stillegående på std hastighet. Men det betyr ingenting siden jeg har viftestyring .

Mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar
Oi, oi. Lekkert prosjekt. Hvordan har du råd til alt dette? :p

Vil bare si godt jobbet og stå på videre. ;)

6075881[/snapback]

Råd og råd,en hobby koster jo litt og så solgte jeg det andre jeg hadde da :-)

Ellers takk for positiv tilbakemelding

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...