Manx Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hadde godt ganske greit hos meg også hvis det ikke hadde vært for basskassa som tar 60% av plassen... Skal bli moro å få byttet ut chiftec kabinettet, men noe som ikke er så, så blått Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Godt at jeg har en Toyota Hiace :!: Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Må bare få lov til å si at dette kabinettet er en sann glede å jobbe med, massevis av deilig plass... Det er utrolig hvor ryddig det er mulig å få det når man kan dele kabinettet i to og ha bare det som er nødvendig i "hoveddelen" og sette resten der det ikke trenger å bli sett. Også takker jeg Snekker`n for at jeg lånte ideen hans til viftestyringa Edit: Og hvor ble det av lyden fra det gamle kabinettet mitt, dette må jo være 3 ganger så stille. Hører ikke raptoren mer når maskinen starter, det er nydlig... Endret 28. juni 2006 av Manx Lenke til kommentar
eXa Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Syns det er flott at de har skjønnt hvor vinduet skal stoppe. Syns det ser så dumt ut når vinduet går for langt frem slik som det pleier. ser jo bare rett på 5.25" brønnene uansett! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Er enig der, ser jo som sagt rett i 5.25" brønnene hvis de lager vinduet lenger til venstre og det er jo ikke pent. Lenke til kommentar
eXa Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Ja, og så er det så utrolig mange som gjør det og!? Lenke til kommentar
Manx Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Chieftec har vel en dør som gjør det, brodern hadde det på sitt gamle chieftec, er jo masse der man ikke trenger å se... Men på det kabinettet her så er det bærre lekkert, også er det jo kurrant å ha vindu siden det er fryktlig lett å holde det ryddig. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Ser helt konge bra ut! 6402354[/snapback] Det ikke bare ser konge bra ut, det er konge bra Lenke til kommentar
durabit Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg har nå fått montert alle viftene, 4x120 mm vifter i front og 3x120+2x80 mm vifter bak. Oh joy. Jeg bruker 26 dB Papst vifter siden min cube skal stå i en bod. Viftehastigheten blir kontrollert med en kontroller lik den Snekkern har. Resultatet er en server som er mye roligere enn den gamle. Jeg måtte også skifte ut en gammel Fortron 420 Watt strømforsyning med en Mist 600 Watt strømforsyning. Fortronen var nok litt overarbeidet og 80 mm viften i den bråkte noe voldsomt. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Har du montert hele vannkjølingen inni kabinettet?Kan vi få bilder av innmaten av kabinettet, fra alle vinkler? Sikler over noe sånt jeg nå, litt dyrt men... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Prisen ser du kun på når du kjøper det også glemmer du det. Gleden med eie cuben er jo større enn et par-tre-fire tusenlappene du må ut med Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Du må ikke ut med tre/fire tusen for cuben, men 2200,- Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Du må ikke ut med tre/fire tusen for cuben, men 2200,- 6408325[/snapback] Skal du spe på med noen goodies blir det fort 3-4k AtW Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Greit, må jo ha noe å sette harddiskene i og kanske noen vifter/vannkjøling. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Greit, må jo ha noe å sette harddiskene i og kanske noen vifter/vannkjøling. 6408473[/snapback] Blir fort litt mer: Cuben: 2195,- Hdd-moduler: 2x395,- Vindu: 349,- Frontdeksel: 85 Også har jeg funnet ut at jeg trenger to av disse: Viftemodul: 195,- Og da er man jo plutselig oppe i: 3800 kroner Og pluss vifter til de viftemodulene så er man jo fort over 4k. Edti: Quotet feil innlegg, men det går nok veldig bra. Endret 30. juni 2006 av Manx Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 Har du montert hele vannkjølingen inni kabinettet?Kan vi få bilder av innmaten av kabinettet, fra alle vinkler? Sikler over noe sånt jeg nå, litt dyrt men... 6405460[/snapback] Har ikke fått tid å montere den sikkelig enda etter testingen, men det kommer det kommer Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Fin jobblogg så langt, regner med at resten holder like bra kvalitet. Er intresert i å se hvor og hvordan du plasserer og monterer pumpe og vifte, kan ikke se bilder av dem enda, så regner med disse er like om hjørnet. Ang. den viftestyringa: "Men jeg ville ha den til å passe inn i mitt kabinett og derfor fjærnet jeg denne:" Det er bare fargen som ikke passer ja? Tenkte man kan bruke noe svart lakk/maling for å gjøre det ensfarget med kabinettet. Har du mulighet for å samle alle delene til kabinettet du kjøper inn i etterkant i en liste for enkelhets skyld? Har tenkt og kopierer mest mulig av hele jobben inn i eget prosjekt til høsten regner jeg med. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Ang. den viftestyringa: "Men jeg ville ha den til å passe inn i mitt kabinett og derfor fjærnet jeg denne:"Det er bare fargen som ikke passer ja? Tenkte man kan bruke noe svart lakk/maling for å gjøre det ensfarget med kabinettet. 6444971[/snapback] Vil vel nesten si at det er lettere å gjøre den modden som Snekker`n har gjort, har gjort det selv og det koster 25 kroner for brønndeksel og that's it. Uten å sjekke så har vel Snekker`n borret fire hull til knappene og fire til lysene. Personlig så har jeg bare borret fire hull til knappene også bøyde jeg bare ledsene bakover sånn at de er på innsiden av dekselet og lyser igjennom. Syntes faktisk det ble penere en det enn å ha lysene på utsiden, lysene blir ikke fullt så sterke de blir litt mer skjermet... 1: Du slipper å kjøpe lakk for å "prøve" å se om du klarer matcher kabinettet. 2: 25 kroner for dekselet er sikker en del billigere enn å kjøpe lakken. 3: Du sparer en haug av tid, 15 minutter maks så kan du sette en ferdig moddet viftestyring inn i kabinettet, slipper å vente til lakken har tørrket og bruke x antall timer på den jobben. 4: Du vil få dratt litt luft over kjøleribbene som sitter på viftestyringa. Edit: Litt mange ord... Endret 6. juli 2006 av Manx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå