Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når det gjelder de HD modulene så kan disse enkelt tilpasses bruk i de 80mm hullene bak på kabinettet,det vil si at en ikke får plass for "bare" 30 disker,men hele 36 disker om noen skulle ha behov for det
Kontrollere tli så mange disker skulle gå greit å få til når man tar utbyggingssporene til hjelp, men hvilken strømforskyning(er) vil du fpreslå for å lage en stor filserver med mange disker (SATA)? Tror ikke jeg skal opp i den størrelsen med en gang, men vil ikke ende opp med masse slots jeg aldri kan bruke. Lurer også på en ting til - det ser ut til at 2/3 rammen pakker diskene tettere enn 3/4 rammen - men hadde foretrukket 120mm vifte. Hvordan tror du det er å få tli 3x2/3 rammen som tar opp 6 slots, men med 2x120mm i front i stedet for 3x80mm?

 

I tillegg får jeg ikke tallene til å gå opp - det er 18 brønner, men hvordan klarer man å få inn mer enn 9*2/3 rammen = 27 disker? Tror man må ha ment fire 2/3 på hver side = 24 + en DVD-brenner og en floppy i topp + 6 ekstra = 30 totalt. Noe som høres helt greit ut for meg (bortsett fra at jeg dropper floppyen), men strøm? Så f.eks. på Enermax Liberty 500W - den har 8SATA + 8 vanlige som kan bli 16 SATA = 24 SATA totalt. Aner ikke om jeg sprenger noen av voltstyrkene eller ikke da, men disker drar jo ikke så brutalt mye. Kommer vel til å ha en bra CPU men et labert (internt?) grafikkort - har en XPC som er spillmaskinen. Andre forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder de HD modulene så kan disse enkelt tilpasses bruk i de 80mm hullene bak på kabinettet,det vil si at en ikke får plass for "bare" 30 disker,men hele 36 disker om noen skulle ha behov for det
Kontrollere tli så mange disker skulle gå greit å få til når man tar utbyggingssporene til hjelp, men hvilken strømforskyning(er) vil du fpreslå for å lage en stor filserver med mange disker (SATA)? Tror ikke jeg skal opp i den størrelsen med en gang, men vil ikke ende opp med masse slots jeg aldri kan bruke. Lurer også på en ting til - det ser ut til at 2/3 rammen pakker diskene tettere enn 3/4 rammen - men hadde foretrukket 120mm vifte. Hvordan tror du det er å få tli 3x2/3 rammen som tar opp 6 slots, men med 2x120mm i front i stedet for 3x80mm?

 

I tillegg får jeg ikke tallene til å gå opp - det er 18 brønner, men hvordan klarer man å få inn mer enn 9*2/3 rammen = 27 disker? Tror man må ha ment fire 2/3 på hver side = 24 + en DVD-brenner og en floppy i topp + 6 ekstra = 30 totalt. Noe som høres helt greit ut for meg (bortsett fra at jeg dropper floppyen), men strøm? Så f.eks. på Enermax Liberty 500W - den har 8SATA + 8 vanlige som kan bli 16 SATA = 24 SATA totalt. Aner ikke om jeg sprenger noen av voltstyrkene eller ikke da, men disker drar jo ikke så brutalt mye. Kommer vel til å ha en bra CPU men et labert (internt?) grafikkort - har en XPC som er spillmaskinen. Andre forslag?

6380698[/snapback]

 

I front er det ihvertfall fint plass til 24 disker (2*3 4-3-moduler), når det gjelder PSU til 30 disker, så er min erfaring at en disk kanskje trekker i underkant av 2 A nå man spinner den opp, og kanskje halvparten eller noe mindre under bruk, med litt ekstra til maskinen burde man kanskje ha 75A på 12V, men kan nok klare seg med endel mindre iogmed at kvalitetsforskyninger tåler høyere peak, og at ikke alt spinner opp akkurat samtidig(?), men 60A minimum ville jeg nok hatt. Og da er det snakk om relativt store forskyninger (1000 watt kanskje? er det noe særlig mindre som har 60A+ på 12V?)

 

AtW

Lenke til kommentar
I tillegg får jeg ikke tallene til å gå opp - det er 18 brønner, men hvordan klarer man å få inn mer enn 9*2/3 rammen = 27 disker? Tror man må ha ment fire 2/3 på hver side = 24 + en DVD-brenner og en floppy i topp + 6 ekstra = 30 totalt.

 

Om du monterer inn 5 stk 3/4 rammer så har du jo plass til 20 disker, da er det fortsatt 2 plasser igjen. Bruker du da to av disse til cd/dvd har du enda en igjen til en HD, dvs 21 disker i front . I tillegg kan du montere inn 2 stk hd rammer bak hver med plass til 3 disker, altså 6 stk totalt.

21 fremme og 6 bak skulle bli 27 stk :thumbup:

 

PS: Har forresten oppdatert loggen med noen tempraturtester,for de som er interessert :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hmm, du tjente jo ganske mye på å bruke duct :) . Jeg er bare usikker på hva jeg skal bruke til det... Åssen gjorden du du det?

6381482[/snapback]

 

 

Som du ser brukte jeg disse til å feste radiatoren.

 

ccradbrackets_380.jpg

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CCRADBRACKETS&mcat=

 

Disse er beregnet til Cuben,men passer i de fleste kabinetter.

Skla du ha rad i front slik jeg har den er det bare å feste den i 5,25 rammene med disse bruke ductape eller noe for å tette mellom rad og viftene som du da har helt i front.

 

v48.jpg

Lenke til kommentar
Ok, men jeg har min radiator liggende i bunn, så da går det litt dårlig :hm:

6381564[/snapback]

 

Nei, for om det er plass er det jo bare å lage en "foring" mellom rad og viftene.

Det gir jo samme effekten .

6381626[/snapback]

 

Joda, men jeg aner ikke hva jeg skal bruke til det :p . Noe hjemmelaget i plexi hadde vel kanskje vært stilig, men det er dårlig med slikt her nå... Det må ikke se helt jævlig ut heller ;) (derfor er papp og duct tape utelukket :p )

Lenke til kommentar

Fyrste gong eg såg dette nye superkabinettet til Microplex var eg alt anna enn imponert. Eg tykte det såg stort, klumpete og upraktisk ut, og ville ikkje hatt det i hus om du hadde kasta det etter meg...

 

Det er har sett her i denne arbeidsloggen din, Snekker`n, har snudd oppfatninga mi 180 grader rundt! Dess meir eg ser av alle dei praktiske og fleksible løysingane, den gode plassen, og ikkje minst alt det du får til med dette kabinettet, dess meir begeistra vert eg! :dribble:

 

Det vert nok eit slikt kabinett når eg skal byggje meg ny PC med vasskjøling! Med tanke på at eg bygde meg ny maskin i fjor haust ligg nok dette langt inn i framtida enno - men ein lyt no ha lov til å drøyme litt likevel! :p

 

Uansett: Knallbra arbeid så langt, Snekker`n! Eg gler meg til å sjå kva slags sluttresultat du klarar å trylle fram! :thumbup:

Lenke til kommentar

Først vil jeg takke for positiv tilbakemelding, alltid hyggelig :)

 

når det så gjelder størrelsen, så er det en del som sier "det er så digert" men det er egentlig ikke det.

For om du tar to stk av feks det på bildet her og setter ved siden av hverandre så har du størrelsen, forskjellen er bare at du får plass til mer i dette enn i to slike :)

 

pc6077busb_380.jpg

Lenke til kommentar
Tenkte rett og slett jeg skal plukke ut viftebladene på to gamle 120mm vifter og bruke de som duct.Altså ved siden av hverandre på en dualrad.Det blir bare ca 25mm,men bør gi litt effekt.

 

Ellers må jeg si meg enig med Garegaupa.Imponerende kabinett :)

6384948[/snapback]

 

Jeg gjorde nettopp det samme nå :) . jeg fant ut at med to av viftene mine så kunne jeg skru ut innmaten med 4 skruer, også festa jeg de med dobbeltsidig tape ;) . Foreløpig så aner jeg ikke om det hjalp mye på temperaturen, men det er i hvert fall en smule lavere støynivå, så jeg kan skru opp hastigheten mer uten at det bråker...

Lenke til kommentar

Vel det her med å lage en duct aka shroud til radiatoren er ikke noe nytt, det git jo bedre temp forde på midten av en vifte så kan det ikke dras luft hvis den er montert "veg-i-veg" med noe.

 

Syns metoden din er effektiv med litt kjip, hvis jeg var deg ville jeg heller lage en shroud i plexi ;)

Noe 'ala' denne ;)denne

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar
Fordelen med Cuben er jo at en ikke trenger lage noe ekstra da det ved å montere rad slik som jeg har blir en naturlig duckt mellom den og viftene  :p

6386326[/snapback]

 

Jepp, jeg kunne tenkt meg å montere en trippel radiator i front, men da måtte jeg hatt cuben din eller stacker :p . Men det funka faktisk ganske bra å bruke ramme rundt en 120mm vifte som shroud, min var til og med av aluminium :) . Ulempen er at hele greia er 9cm tykk nå...

Lenke til kommentar
Vel det her med å lage en duct aka shroud til radiatoren er ikke noe nytt, det git jo bedre temp forde på midten av en vifte så kan det ikke dras luft hvis den er montert "veg-i-veg" med noe.

 

Syns metoden din er effektiv med litt kjip, hvis jeg var deg ville jeg heller lage en shroud i plexi ;)

Noe 'ala' denne ;)denne

6385916[/snapback]

 

hm sprekt?

Lenke til kommentar

Moro da var kabinettet i bilen. Og jeg kan jo da komme med en tilleggs opplysning, det er greit hvis man IKKE har en basskasse i bagasjerommet når man skal hente dette kabinettet :!:

 

Fikk så vidt og da mener jeg bare så vidt, lurt det inn på passasjersiden av bilen. Og da fikk jeg ikke brukt girspaken, fikk lurt det rundt inne i der sånn at det gikk på flue$#¤#£$håret. Så Audi A4 avant er ikke en stor nok bil for dette kabinettet.

 

Så husk ikke basskasse og helst automatgir :thumbup: :!:

Lenke til kommentar
Moro da var kabinettet i bilen. Og jeg kan jo da komme med en tilleggs opplysning, det er greit hvis man IKKE har en basskasse i bagasjerommet når man skal hente dette kabinettet :!:

 

Fikk så vidt og da mener jeg bare så vidt, lurt det inn på passasjersiden av bilen. Og da fikk jeg ikke brukt girspaken, fikk lurt det rundt inne i der sånn at det gikk på flue$#¤#£$håret. Så Audi A4 avant er ikke en stor nok bil for dette kabinettet.

 

Så husk ikke basskasse og helst automatgir :thumbup:  :!:

6397904[/snapback]

Jeg klarte å lirke det relativt lett inn i baksetet på min Peugeot 406. Men det var vanskeligere å få ut kabinettet igjen :) Måtte ha rett vinkel på kassa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...