Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja de stikkes inn fra baksiden av kabinettet der 120 viftene står og festes i egne skruehull som er beregnet for disse og ja det er bra plass mellom to slike moduler.

Det var ike vifte med den jeg fikk,men dette er jo en "testmodul" så jeg vet ikke sikkert om den følger med eller ei.

Kan jo også nevne at jeg har studert denne modulen litt og at den enkelt kan omarbeides foe å passe ider de 80mm vifteuttakene er, Det vil si at med en enkel mod av disse kan du lett plassere to slike der de to 80mm viftehullene er.

Det skulle da tilsi at det ikke er plass for "bare" 30 disker, men 36 disker i dette kabiettet :D

 

36 slike som dette skulle vel holde en stund :)

 

Seagate 750GB S-ATA2 NCQ 7200RPM

 

Kommer bare på 153900.- kr

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja... Burde få plass til alle saves og dokument mappa på 27 terabyte :=)

 

Hørte jeg RAID 10? Blir jo bare 13.5 terabyte da, menmen noe dritt å ta backup av hele tida...

 

Ser bra ut snekker'n. Synd at man ikke kan bruke 120mm vifter i dem.

6102649[/snapback]

 

Raid er ikke en trygg måte å ta backup, hadde nok heller godt for raid5 personlig, og med egen backupmaskin.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tja... Burde få plass til alle saves og dokument mappa på 27 terabyte :=)

 

Hørte jeg RAID 10? Blir jo bare 13.5 terabyte da, menmen noe dritt å ta backup av hele tida...

 

Ser bra ut snekker'n. Synd at man ikke kan bruke 120mm vifter i dem.

6102649[/snapback]

 

Raid er ikke en trygg måte å ta backup, hadde nok heller godt for raid5 personlig, og med egen backupmaskin.

 

AtW

6102659[/snapback]

 

Vet,hadde 2 disker i speiling og så daua den ene , fikk ny disk og da skal jo den kopiere fra den andre,men dengang ei. Måtte formatere begge og sette op raid på nytt, det var den backupen :)

Lenke til kommentar
Det går å bruke 120 mm vifter i dem om du ønsker det,bare litt modding som skal til det.

Men en 80 mm kjøler diskene i massevis .

6102688[/snapback]

 

 

Aha, da er det greit. Har blitt totalt frelst av "yate loon" vifter etter å ha testet dem etter anbefaling fra folk på xs.org.

 

Eller Raid 6 da :)

Endret av WildEye
Lenke til kommentar

Har ikke regnet på priser,dvs jeg vet ikke hva det vil koste for de modulene jeg har oppe nå er egentlig de demomodulene til Microplex,men mulig jeg beholder alle sammen får se etter hvert.

I neste uke vil vel resten komme på lager og da skal jeg bla ta en titt på de dørene med vindu i,de er jeg meget spendt på .

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er svart på før men jeg prøver, hvis ikke så er det bare å daske på lanken.

 

Er på utkikk etter et nytt kabinett og nå fikk jeg litt lyst på dette for å si det sånn. Det er masser av plass til lange skjermkort (7800gtx osv)? Sitter med et chiftec big tower og der har jeg måtte fjerne vifta som sitter i front av hdd mine for å få inn gtx kortet. Men det blir vel ikke noe problem her, siden man kan ha diskene i den andre delen.

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er svart på før men jeg prøver, hvis ikke så er det bare å daske på lanken.

 

Er på utkikk etter et nytt kabinett og nå fikk jeg litt lyst på dette for å si det sånn. Det er masser av plass til lange skjermkort (7800gtx osv)? Sitter med et chiftec big tower og der har jeg måtte fjerne vifta som sitter i front av hdd mine for å få inn gtx kortet. Men det blir vel ikke noe problem her, siden man kan ha diskene i den andre delen.

6117928[/snapback]

 

Det blir ikke noe problem , jeg har selv 7800 GTX kort i maskinen og synest du det blir trangt er det bare å ha diskene under,over eller som du sier på andre siden eller i de modulene bak.

Det geniale med dette kabinettet er nettop valgmulighetene :thumbup:

 

mvh. Snekker`n

Lenke til kommentar

Kunne hvert moro å ha noe som ikke er helt standar når man kommer til kabinetter.

 

Sjapp handleliste:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Cube Case

 

Lian Li drevramme x2

 

Lian Li drevramme, 5.25 til 3.5", sort

 

Lian Li frontdeksel

 

Lian Li Window Kit, Cube Case

 

frontdeksel, Aluminium, Sort x2

 

Viftemodul til 120mm vifte

 

Topplate plexi eller Topplate for vifter

 

Sånn ca. kroner 3950, blir ikke et billig kabinett men det går bra :!:

Pluss vifer og vifte styring ca. 4500+++

 

Har jeg da glemt noe man "trenger" til dette kabinettet?

 

 

 

Edit:

 

Er det mulig å fjerne moteringsrammen for hdd i det rommet som hovedkortet sitter?. Kan se sånn ut på noen av bildene dine.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

 

Her er den med:

6.jpg

 

Borte, eller er det i det andre rommet, noe jeg tviler på siden det sitter pci "slotter" på begge bildene :p

13.jpg

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Må si dine egenskaper som selger ikke er helt i toppklassen men kommer seg da!

Hvor mye får du for og drive reklame her inne egentlig Snekker`n?

Burde vel strengt talt ligget under Brukertester?

(Måtte bare få det ut av systemet :innocent: )

 

Ser jo ut som et fint kabinett det her med masser av plass for oss som liker og skru litt :)

Lenke til kommentar
Må si dine egenskaper som selger ikke er helt i toppklassen men kommer seg da!

Hvor mye får du for og drive reklame her inne egentlig Snekker`n?

Burde vel strengt talt ligget under Brukertester?

(Måtte bare få det ut av systemet :innocent: )

 

Ser jo ut som et fint kabinett det her med masser av plass for oss som liker og skru litt  :)

6120712[/snapback]

 

Hva er det du snakker om??

Jeg er ikke selger,men prøver å presangtere et nytt kabinett som er kommet på markede,et kabinett jeg har ventet på i ca 1 år.

Jeg får ingenting for å drive reklame som du kaller det, jeg ser ikke at dette er noe mere reklame enn ethvert annet produkt som blir presangtert her på forumet av brukere.

Etter ditt syn kan vi altså legge ned worklogger, post ditt kabinett og brukeres omtaler av alt av hardware osv osv , for det er da vitterlig reklame :cry:

Dette er ikke en brukstest men en worklogg etter mitt syn, for en brukstest da tester du kunn kabinettet og gir det pluss og minus for det du liker/ikke liker, her presangterer jeg et nytt kabinett, demonstrerer alt tilbehør til dette og så skal jeg til sist vise hvordan det blir slik jeg vil ha det. Jeg annser at en worklogg kann innholde annet enn kun kabbinetter som er skjert i filler med vinkelkutter, uten at jeg ser noe galt i det

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Og hvis dette skulle vært reklame, så har hw.no selv reklamert for det. De hadde jo en post om det selv, på forsiden.

 

 

Stå på Snekker'n, bra den gamle avataren er på plass.

6121886[/snapback]

 

Hadde ikke noe valg, ble for mange "protester" når den ble borte :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...