Gå til innhold

Bærbar spille-PC (ca 10 000kr)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har i aller nærmeste framtid tenkt å gå til innkjøp av en bærbar maskin. Den bør ikke koste mer enn 10k og bør dra spill som f. eks Oblibion (om en ikke på høyeste setting). Jeg prioriterer ytelse for pengene. Størrelsen er ikke så viktig. ;)

 

Har kikket rundt på markedet og her på forumet, og Toshiba Satelite m70-144 virker som et godt kjøp.

 

Kan du anbefale denne, eller finnes det noe bedre i samma prisklasse? Takknemlig for svar!

Endret av baldron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 prosessor i 1. noe bedre skjermkort. ram bør du kjøpe evt. 1gb utenom så du har

1500mb ram.

5951528[/snapback]

 

Har inntrykk av at prosessor nr. 2 ikke komme mye til bruk, fordi dagens programmer og spill ikke er programmert til å utnytte flere prosessorer maksimalt. Er det ikke da bedre å ha èn litt bedre enn to middels?

Lenke til kommentar
10k er litt lite viss du skal dra spill som oblivion osv.

Jeg har en Dell 9400 og har satt ned litt settings på oblivion, og det lagger forsatt litt.

 

Se signatur for info på min , og den er priset til ca 18k

 

Du bør ihvertfall få en Geforce 6800 eller høyere.

5951516[/snapback]

 

Ok, men 18k er uaktuelt. Jeg er ute etter det beste jeg kan få når det gjelder gaming til 10k.

Lenke til kommentar
http://www.psdata.no/ps.asp?it=121849&mlevel=180200

sempron 7300 go

http://www.psdata.no/ps.asp?it=125384&mlevel=180200

dual core 7400

 

2 prosessor i 1. noe bedre skjermkort. ram bør du kjøpe evt. 1gb utenom så du har

1500mb ram.

5951528[/snapback]

 

Takker for tipsene! Nå er det like før jeg bestiller pc, og følelsene river og sliter i meg! :) Noen som har erfaring med de to nevnte Asusene? Er den førstnevnte Asusen bedre enn Toshiba Satelite m70-144 ? Og den sistnevnte er antageligvis bedre enn begge?

 

EDIT: Noen som vet om noen av disse maskinene har "FN" tasen nederst til venstre istedet for Ctrl?

Endret av baldron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...