Gå til innhold

Hvor finner jeg gratis Teoriprøver?

Skilpadde

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta teoriprøven for andre gang i morgen. Jeg kan ikke stryke. Jeg MÅ ha lappen til/i russetiden. Så, nå har jeg surfet rundt for å finne slike gratis teoriprøver på nettet, men so far no good. Teoriproven.no er oppbrukt. Der har de bare ett visst antal spørsmål, og de kan jeg nå. Zensor.no er dyrt. 30 kr for en prøve? Jeg er blakk nok som det er, det må da finnes gratis eksempler ett sted! Noen forslag?

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal ta teoriprøven for andre gang i morgen. Jeg kan ikke stryke. Jeg MÅ ha lappen til/i russetiden. Så, nå har jeg surfet rundt for å finne slike gratis teoriprøver på nettet, men so far no good. Teoriproven.no er oppbrukt. Der har de bare ett visst antal spørsmål, og de kan jeg nå. Zensor.no er dyrt. 30 kr for en prøve? Jeg er blakk nok som det er, det må da finnes gratis eksempler ett sted! Noen forslag?

5949676[/snapback]

www.teoriproven.no

www.trafikkportalen.no

www.atl.no (30 kr.)

ps. LOL!! Jeg skal også ta teoriprøven imorra! Og jeg også styk første gang!

Leasch = Skilpadde? :p

Håper vi klarer den. Må ta en heil dag fri fra skole. :dribble:

Løkke tel!

Endret av Leasch
Lenke til kommentar
Sorry, jeg visste ikke at her var ett bil forum.. :/

Jeg har fri uansett, pga tentamen uke. Men ja, lykke til til oss :)

Trafikkportalen funka fint! Men de har ikke så mange spørsmål da, det var litt kjipt.

5950196[/snapback]

hehe, 45 som vanlig. Eller du mener at de har akkurat de samme spm. hver ny prøve. jaja, d e bedre enn ingenting.

ps. Skal bruke de siste 2 timene på skolen for å forberede meg på disse 3 sidene.

:thumbup:

Hvor mange feil hadde du første gang? Æ hadde 10 :S

Endret av Leasch
Lenke til kommentar
Er teoriprøven på moped vanskelig? Mange spørsmål eller? :p skal snart ta den selv, men har ikke fått øvt noe særlig..  :ermm:

5960908[/snapback]

Det er nok nesten den samme teorien som for b klasse (bil), vil jeg tro :)

5962617[/snapback]

Nei, den er myye enklere

Lenke til kommentar

Er jo veldig missvisende den teoriprøven da. Sitter og tar testen nå, siden jeg begynner med øvelsøskjøring om ikke så lengen. Og stusser på en ting her.

På spørsmålet om hvorfor sjåføren snur hodet når man skal bytte fil, så er riktig svar at sidespeilet ikke er stort nok. Jeg svarte at man gjør det for å forsikre seg at man ikke overser noe, ettersom det er jo akkurat det man gjør hvis man bare ser i sidespeilet. Andre som synes teoriprøven er litt missvisende?

Og på spørsmål 13 om avkjøring. Hvorfor er det mer riktig å kjøre til neste avkjørsel enn å varsle folka bak meg om at jeg skal svinge?

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Er jo veldig missvisende den teoriprøven da. Sitter og tar testen nå, siden jeg begynner med øvelsøskjøring om ikke så lengen. Og stusser på en ting her.

På spørsmålet om hvorfor sjåføren snur hodet når man skal bytte fil, så er riktig svar at sidespeilet ikke er stort nok. Jeg svarte at man gjør det for å forsikre seg at man ikke overser noe, ettersom det er jo akkurat det man gjør hvis man bare ser i sidespeilet. Andre som synes teoriprøven er litt missvisende?

5962709[/snapback]

Man snur hodet fordi at i speilene ser han ikke blindsonen.

Lenke til kommentar

Det er jo ikke misvisende i det hele tatt. Man snur seg fordi sidespeilet ikke er stort nok til å vise både hva som er bak bilen, og hva som er på siden av bilen. Man dobbeltsjekker ikke ved å kikke i blindsona, du sjekker et helt annet sted.

Det du vil se når du begynner å kjøre litt er at du ofte (eller, ofte og ofte) har biler på siden av deg du ikke ser i speilet, men kun ved å snu hodet til siden.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke misvisende i det hele tatt. Man snur seg fordi sidespeilet ikke er stort nok til å vise både hva som er bak bilen, og hva som er på siden av bilen. Man dobbeltsjekker ikke ved å kikke i blindsona, du sjekker et helt annet sted.

Det du vil se når du begynner å kjøre litt er at du ofte (eller, ofte og ofte) har biler på siden av deg du ikke ser i speilet, men kun ved å snu hodet til siden.

5965246[/snapback]

Hæ? Hva dobbelsjekker man da? Det er jo kun blindsonen man ikke ser i speilene, fordi sidespeilet er ikke stor nok til å vise hva som skjer i blindsonen.

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...