Gå til innhold

X-Fi kort hemmes av dårlige operasjonsforsterkere

Anbefalte innlegg

Etter at jeg fikk tak i Creative Inspire T3030 på loppemarked for 50 kroner, har jeg i det siste undersøkt diverse lydkort. Kom over noen forumstråder som var ganske så interessante, da særlig hos Head-Fi og [H]ard|OCP, disse trådene bekrefter mine fordommer om Creative lydkort.

Selv om alle X-Fi kortene har en bedre DAC enn Hercules Gamesurround Fortissimo IV, så har de (utenom Elite Pro) merkelig nok dårligere operasjonsforsterkere. For de som "bare" benytter seg av stereo og klarer seg med Software-EAX er Hercules kortet den beste løsningen, faktisk er det de som mener at X-Fi i stereo lyder litt plastikk i forhold til Hercules. Skjønner ikke helt Creative som enda bruker de elendige operasjonsforsterkerene som de også brukte på Live! 24-bit, operasjonsforsterkerene som Hercules bruker finner man faktisk på så dyre kort som f.eks ESI Juli@.

Edit: Hadde vært moro om en Extreme Music-eier hadde lodda på f.eks noen OPA2132 eller OPA2134, tror nok kortet minst hadde blitt like bra som Elite Pro.

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...