O.J Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 eneste man sitter igjen med etterpå er vel dimmepengene. hvis man ikke rekker å bruke de opp siste dagen. Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 når jeg skal i militæret(selv om det er noen år til enda ) så har jeg lyst til sjøforsvaret. er det noen som har vært der/er der som kan fortelle meg hvordan det er der? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 når jeg skal i militæret(selv om det er noen år til enda ) så har jeg lyst til sjøforsvaret. er det noen som har vært der/er der som kan fortelle meg hvordan det er der? 5981516[/snapback] skal dit i juli, prøve å komme meg på en båt i kystvakta. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 når jeg skal i militæret(selv om det er noen år til enda ) så har jeg lyst til sjøforsvaret. er det noen som har vært der/er der som kan fortelle meg hvordan det er der? 5981516[/snapback] Sjøforsvaret er konge det. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Jeg har lyst og springe i skogen! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Ok, jeg har astma og en nakke som ikke tåle en hjelm på hode. Bør ikke dette holde i lange baner for og dimme? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Ok, jeg har astma og en nakke som ikke tåle en hjelm på hode. Bør ikke dette holde i lange baner for og dimme? 5982416[/snapback] Høres ikkje ut som om du bør blir skubba inn porten nei Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Jeg får tjenestetillegg siden jeg er midlertidig befal 5981392[/snapback] Was, hvordan er det mulig? Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Er ikke det at jeg ikke har lyst, for det har jeg. Men føler at jeg kaster bort et år. I tillegg kan jeg ikke være i skog og mark over lengre tid, eller bruke noe større en caps på hodet. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 når jeg skal i militæret(selv om det er noen år til enda ) så har jeg lyst til sjøforsvaret. er det noen som har vært der/er der som kan fortelle meg hvordan det er der? 5981516[/snapback] skal dit i juli, prøve å komme meg på en båt i kystvakta. 5981535[/snapback] Lurt valg. Er selv i Kystvakten og dimmer nå i juli. Er definitivt ikke et år jeg angrer på at jeg tok. :] Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg får tjenestetillegg siden jeg er midlertidig befal 5981392[/snapback] Was, hvordan er det mulig? 5982540[/snapback] Jeg fikk et brev der det stod "Du er nå oppskrevet til midlertidig kvartermester" (sersjant). Jeg fikk enerom, kabeltv, T1 befalsdress og VK (de dagene jeg har vakt). Instruktør Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Haha, antar du fremdeles får korporallønn? =p Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Militæret har egentlig ingen vondt av! 5950445[/snapback] Men militæret ville få vondt av meg om jeg ble med -_- (hva det skal bety vet jeg egentlig ikke selv ) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Som Wh1te sier så blir det et lite tillegg når man blir skrevet opp som midlertidig kvartermester. Var selv blodkvart og fikk noen ekstra slanter. Men det merket jeg lite til da jeg også fikk 1600 mnd i hjemmeboertillegg. Og utenpå det dekket de husleien, dekket lånet (fryste det og dekket renten er vel hva de gjør), fikk 7800 mnd fordi jeg har to unger, dekket tv-lisensen, fikk frokost, lunsj og middag (om jeg da ikke spiste hjemme) i tillegg til de vanlige rabattene. (Gratis trening på SATS, rabatt på reiser m.m) og 250 kr. for å ta kurs som koster endel ekstra i det sivile (250 kr. for Ex Phil og Ex. Phac er ganske rimelig). Jeg hadde aldri hatt bedre råd før jeg dro inn til førstegangstjeneste. Men støtten jeg fikk var også veldig knyttet opp mot at jeg var hovedforsørger for to barn. Moralen er; Få deg unger og så gå inn Jeg nekter også å tro at det er mulig å finne bedre kollegaer enn det man får i Sjøforsvaret. Litt avhengig av hvor man kommer da. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Og jeg som forventet meg å se bilder av Norges nye stolte soldater? *skuffet* Lenke til kommentar
svamp Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 wh1te: Det gaar vel ikke an aa vaere kvm/sersjant uten noen form for BS? Eller har du gaatt UB eller tilsvarende? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 er egentlig ganske lat, vet ikke hvor bra militæret passer meg. håper de seks ukene går fort så jeg kan komme meg ut på en båt. er det noen båter i sjøforsvaret som har spesielt godt rykte på seg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 wh1te: Det gaar vel ikke an aa vaere kvm/sersjant uten noen form for BS? Eller har du gaatt UB eller tilsvarende? 5998726[/snapback] Kvartermesteraspiranter (som man blir etter 6 md UB-kurs) blir utdannet til instruktører på rekruttskoler. Jeg er instruktør i fysisk fostring og fyller en befalsstilling, og ble derfor skrevet opp uten UB/BS. Lenke til kommentar
2ern Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 wh1te: Det gaar vel ikke an aa vaere kvm/sersjant uten noen form for BS? Eller har du gaatt UB eller tilsvarende? 5998726[/snapback] Kvartermesteraspiranter (som man blir etter 6 md UB-kurs) blir utdannet til instruktører på rekruttskoler. Jeg er instruktør i fysisk fostring og fyller en befalsstilling, og ble derfor skrevet opp uten UB/BS. 6000758[/snapback] Temmelig "urettferdig" for de som faktisk sliter seg gjennom UB-kurs.. Men men, det er jo slik systemet er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå