Gå til innhold

Norges nye soldater!

Halvgud

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Men jeg tror (og vet) at mange synes kvakk-uniformen burde vært utskiftet med tanke på utseende.

6618011[/snapback]

Hvem er disse "mange"? Gakkgakk-uniformen er konge den. Det handler ikke om tradisjonene til Forsvaret, men til hele verdens sjøforsvar. Det er langt i fra bare nordmenn som bruker denne i marinen, kan også nevne russere og spanjoler også. Det er utvilsom den uniformen i hele Forsvaret som drar mest damer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil nå også påstå at gardens paradeuniform ser bedre ut. Men blir vel stort sett smak og behag. For å se litt objektivt på det, så er det vel logisk at den avdelingen som blir mest avbildet av turister og lignende må ha den fineste uniformen :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvordan ser denne gakkgakk- uniformen ut?

6619027[/snapback]

Paradeuniform:

b_240205.jpg

Arbeidsuniform:

b_209500.jpg

Bildene er tatt av en kamerat, Håvard Hanasand.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har tenkt å ta et privatistår etter siste året mitt på VGS. Vet noen om jeg kan søke om å komme i militæret ETTER fullført legeutdanning?

6619158[/snapback]

Ja, det kan du. Da går du egen rekruttskole og blir Løyntnant/Kapteinløyntnant/Kaptein med lønn. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Wh1te:

Du var rekrutt ved KNM Harald Haarfagre i fjord, right?

Hva gjør du nå? Er du befal ved samme leir?

6619190[/snapback]

Jeg var rekrutt i fjor ja. Nå er jeg midlertidig kvartermester i Haakonsvern med tilbud om kontrakt videre som befal. Tviler på at jeg tar tilbudet selv om det gir meg 16k i måneden med 5 timer mindre arbeid i uken og gull på skuldrene :)

Lenke til kommentar
Wh1te:

Du var rekrutt ved KNM Harald Haarfagre i fjord, right?

Hva gjør du nå? Er du befal ved samme leir?

6619190[/snapback]

Jeg var rekrutt i fjor ja. Nå er jeg midlertidig kvartermester i Haakonsvern med tilbud om kontrakt videre som befal. Tviler på at jeg tar tilbudet selv om det gir meg 16k i måneden med 5 timer mindre arbeid i uken og gull på skuldrene :)

6619198[/snapback]

Hadde jeg fått det tilbudet hadde jeg slått til med det samme. Er jo ikke dårlig betalt for ikke så altfor mye arbeid (?).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hadde jeg fått det tilbudet hadde jeg slått til med det samme. Er jo ikke dårlig betalt for ikke så altfor mye arbeid (?).

6619218[/snapback]

Det er evig underbetalt. 108,- timen for mye arbeid. Her er meg i aksjon på kaien:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Vernepliktige leger blir ikke majorer. Man kan ikke få en grad som er på linje med eller høyere enn krigsskole-nivå. Kaptein(løyntnant) er det høyeste man kommer uten Krigsskole, ergo det høyeste en vernepliktig med utdanning kan få.

Lenke til kommentar

Er nysjerrig på de forskjellige stedene jeg kan tjenestegjøre etter at jeg er ferdig på rekruttskolen i Stavanger.

Har hørt en del bra om minerydderbåtene vi har langs kysten vår. noen som har tjenestegjort på en sånn?

andre alternativer er kystvakta eller en fregatt. begge frister en del.

noen som har noen tips?

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Er nysjerrig på de forskjellige stedene jeg kan tjenestegjøre etter at jeg er ferdig på rekruttskolen i Stavanger.

Har hørt en del bra om minerydderbåtene vi har langs kysten vår. noen som har tjenestegjort på en sånn?

noen som har noen tips?

6623884[/snapback]

Jeg personlig ville søkt kystvakt. Da gjør du faktisk en jobb, ikke bare diverse øvelser. Dessuten så har jeg hørt at mange av de andre fartøyene ligger mye til kai, grunnet pengemangel. Kystvakt har dessuten også den beste maten. Merk at dette kun er ting jeg har blitt fortalt, og det norske forsvaret er faktisk landets største skrytepave.

Lenke til kommentar

noen som har noen tips?

6623884[/snapback]

Jeg personlig ville søkt kystvakt. Da gjør du faktisk en jobb, ikke bare diverse øvelser. Dessuten så har jeg hørt at mange av de andre fartøyene ligger mye til kai, grunnet pengemangel. Kystvakt har dessuten også den beste maten. Merk at dette kun er ting jeg har blitt fortalt, og det norske forsvaret er faktisk landets største skrytepave.

6625154[/snapback]

Brodern var kokk på KV Svalbard og hadde ifølge han selv verdens beste tjeneste... Selv var jeg jegersoldat i hæren, og anbefaler det til alle som vil lære noe om seg selv!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Selv var jeg jegersoldat i hæren, og anbefaler det til alle som vil lære noe om seg selv!

6627261[/snapback]

Hvilken avdeling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...