aklla Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 nå var det ikke i garden jeg var heller da, men i heimeværnet, og sikkerhetsavstandet på "mais-ag" med rødplast er 3m, men det nærmeste vi skøyt var minst 10m... Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Med simunition snakker man ikke avstand, pga alt sikkerhetsutsytret. Der er det 100% innsats, uansett hva. Og ja, man blir virkelig pumpa, uansett. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Er rekrutt på Madla nå, Stavanger en en fin by nå på sommeren. Tenkte å søke meg til kystvakta eller på en fregatt etter rekruttperioden. Noen som vet hvilke av kystfartøyene som er de beste, og som jeg bør søke meg til? Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Første helga dere får slippe ut av leiren? Kryr jo av gakkgakker og fluer. Sitter på jobb og ser på alle slaskene som har tapt sjelen sin til norges forsvar. Ha en fin sommer Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Første helga dere får slippe ut av leiren? Kryr jo av gakkgakker og fluer. Sitter på jobb og ser på alle slaskene som har tapt sjelen sin til norges forsvar. Ha en fin sommer 6617738[/snapback] Regner med du grein og sa du var passifist på sesjon for å slippe å komme inn? Uansett, første helga ute av leiren ja. på tide. holdt på i 2 uker i strekk nå. Fått beskjed om at vi ikke skulle gå mange sammen om gangen, da det kunne provosere "lokalbefolkningen" :!: Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Neida. Jeg var 1 år i Garden . Så forresten noen fra flyforsvaret i M-98 og joggesko. Hva skjer med det? Ser jo helt jævli ut Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 hender man får beskjed om å møte i joggesko. er bedre for beina. kan bli lange dager i militærskoa Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Men gå rundt i byen med det? TEIT. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Skal ikke være lov det. men kan ikke gå god for hva luftforsvaret driver med. Lenke til kommentar
nree Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Tror nok jeg skal i millitæret ja.. Det er noe jeg tror jeg kommer til å angre på at jeg ikke var med om jeg står over.. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Tror nok jeg skal i millitæret ja..Det er noe jeg tror jeg kommer til å angre på at jeg ikke var med om jeg står over.. 6617867[/snapback] hvis du ikke får innkallsesbrev, så ta å ring og mas et par ganger. dem liker initiativ, og du får som regel plass da. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Er rekrutt på Madla nå, Stavanger en en fin by nå på sommeren. Tenkte å søke meg til kystvakta eller på en fregatt etter rekruttperioden. Noen som vet hvilke av kystfartøyene som er de beste, og som jeg bør søke meg til? 6617725[/snapback] Som Sim sier, kryr det av dere alle veier Kjørte forbi madlaleiren i går i halv 4 tida. Da var busstoppet stappfullt, og da mener jeg stappfullt, av gakkaker, som sannsynligvis skulle inn til byen. Skal ut på byen i kveld, og jeg regner med at dere blir å treffe overalt. Permen er vel over på mandag? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 90 genrasjonen får vel ikke innkalellse? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Er rekrutt på Madla nå, Stavanger en en fin by nå på sommeren. Tenkte å søke meg til kystvakta eller på en fregatt etter rekruttperioden. Noen som vet hvilke av kystfartøyene som er de beste, og som jeg bør søke meg til? 6617725[/snapback] Som Sim sier, kryr det av dere alle veier Kjørte forbi madlaleiren i går i halv 4 tida. Da var busstoppet stappfullt, og da mener jeg stappfullt, av gakkaker, som sannsynligvis skulle inn til byen. Skal ut på byen i kveld, og jeg regner med at dere blir å treffe overalt. Permen er vel over på mandag? 6617904[/snapback] Tenkt deg at ca. 1200 soldater skal på helgeperm, så skjønner du sikkert hvorfor busstoppen rett utenfor er full. Er masse trivelige folk på Madla. har brukt permen til å ta meg en tur hjem, så har ikke fått dratt på byen i Stavanger ennå. får se på det til neste helg. hva er det folka der har imot rekruttene der? redd for at kjekke soldater skal ta fra dere alle damene? 90 genrasjonen får vel ikke innkalellse? 6617907[/snapback] når dem blir 18 år så. med mindre forsvaret plutselig legges ned Endret 5. august 2006 av O.J Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 90 genrasjonen får vel ikke innkalellse? 6617907[/snapback] når dem blir 18 år så. med mindre forsvaret plutselig legges ned 6617931[/snapback] Hmm, er jo en mulighet det også da. Men jeg mener at 89 alerede har fått brev. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 90 genrasjonen får vel ikke innkalellse? 6617907[/snapback] når dem blir 18 år så. med mindre forsvaret plutselig legges ned 6617931[/snapback] Hmm, er jo en mulighet det også da. Men jeg mener at 89 alerede har fått brev. 6617934[/snapback] Jaha? er 87 kullet som skal inn i år da + dem som har utsatt militærtjenesten. etter det blir det 88 kullet sin tur, og så 89. så 89 folka har nok neppe fått innkallelse allerede. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Er rekrutt på Madla nå, Stavanger en en fin by nå på sommeren. Tenkte å søke meg til kystvakta eller på en fregatt etter rekruttperioden. Noen som vet hvilke av kystfartøyene som er de beste, og som jeg bør søke meg til? 6617725[/snapback] Som Sim sier, kryr det av dere alle veier Kjørte forbi madlaleiren i går i halv 4 tida. Da var busstoppet stappfullt, og da mener jeg stappfullt, av gakkaker, som sannsynligvis skulle inn til byen. Skal ut på byen i kveld, og jeg regner med at dere blir å treffe overalt. Permen er vel over på mandag? 6617904[/snapback] Tenkt deg at ca. 1200 soldater skal på helgeperm, så skjønner du sikkert hvorfor busstoppen rett utenfor er full. Er masse trivelige folk på Madla. har brukt permen til å ta meg en tur hjem, så har ikke fått dratt på byen i Stavanger ennå. får se på det til neste helg. hva er det folka der har imot rekruttene der? redd for at kjekke soldater skal ta fra dere alle damene? 90 genrasjonen får vel ikke innkalellse? 6617907[/snapback] når dem blir 18 år så. med mindre forsvaret plutselig legges ned 6617931[/snapback] Har vel egentlig ingenting i mot rekruttene. Er vel heller de idiotiske uniformene dere går med som vekker oppsikt. Kvakk kvakk Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 (endret) Har vel egentlig ingenting i mot rekruttene. Er vel heller de idiotiske uniformene dere går med som vekker oppsikt. Kvakk kvakk 6617987[/snapback] Ingen skam å gå i kongens klær ps: håper alle skjønner at det er paradeuniformen vår og at vi bruker helt andre klær når vi er inne på Madla. US uniformen vår som er arbeidsklærne vi går i er helt annerledes. har også en kveldsuniform som er en mørkeblå skjorte med dressbukse og sko. bruker vi etter "arbeidstid". gakkgakken brukes bare når hele leiren skal stille opp på hovedplassen og når vi skal utenfor leiren. etter neste uke kan vi heldigvis gå sivilt på kveldstid. Endret 5. august 2006 av O.J Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Har vel egentlig ingenting i mot rekruttene. Er vel heller de idiotiske uniformene dere går med som vekker oppsikt. Kvakk kvakk 6617987[/snapback] Ingen skam å gå i kongens klær 6617995[/snapback] Selvfølgelig er det ingen skam. Men jeg tror (og vet) at mange synes kvakk-uniformen burde vært utskiftet med tanke på utseende. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Stemmer sikkert det. men tradisjoner er noe som står sterkt i forsvaret. både på godt og vondt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå