toretors Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Fikk i dag innkallelsen jeg har ventet så leeenge på. Den 16 august skal jeg møte opp ved sessvoldmoen ved Gardermoen, før jeg forhåpentligvis skal transporteres videre til porsangermoen og jegerbataljonen Gleder meg... 6079947[/snapback] Jeg misunner deg ikke Skulle noen lure på noe ang. sambandsbataljonen er det bare å sende en melding. Lenke til kommentar
divad Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Jeg er imponert over all positiviteten som henger over denne tråden! Nå ble jeg overraska! Det er godt dere gleder dere, fordi: Det er ikke alle så får komme inn i Forsvaret lenger - nå kun rundt 1/3. Det er jo bra, for da sitter man til slutt igjen med kremen av motivert og positiv norsk ungdom! Selv håper jeg at det da til slutt vil være prestige i å være en som forsvarer fedrelandet. Innrykket blir fylt med mye venting da man skal innrulleres. Benytt anledningen til å bli kjent med dem du skal være i tropp med. De er MINST like spendte som deg. Du vil ha en tid du sent vil glemme med nye venner, rare ting man ikke er så vandt med å gjøre og forholde seg til og masse ny og interessant lærdom. De fleste ser tilbake på rekrutten som den beste tiden i førstegangstjenesten. Dette fordi det som nevnt er mye nytt som skal læres og erfares - og er du positivt innstilt så vil du også ha en fin tid. Ikke sitt på brakka og få brakkesyken, men sosialiser deg og hold deg i aktivitet. Selv har jeg søkt jobb på Madla og håper på å være der til sommerinnrykket 26. juli. -Avtroppet troppsjef- Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Fikk i dag innkallelsen jeg har ventet så leeenge på. Den 16 august skal jeg møte opp ved sessvoldmoen ved Gardermoen, før jeg forhåpentligvis skal transporteres videre til porsangermoen og jegerbataljonen Gleder meg... 6079947[/snapback] Jeg misunner deg ikke 6144129[/snapback] Fordi? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hva har du valgt videre, Ed Hunter? Og hvilken tropp var du på? 6141505[/snapback] Skal tjenestegjøre som operasjonsassistent på FOHK/Jåtta. På rekrutten var eg i første tropp andre kompani. Hadde ein fin tid der, ingenting å klage på. Kjempegreie befal hadde me og. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvilke bil er det snakk om? Har du mye lån på'n? 6141126[/snapback] Står i signatur. Billånet ditt blir fryst, med mindre det er av en slik størrelse at det kan dekkes av dagpenger/månedslønn. Proteiner har du da råd til uansett. Dessuten; det er ikke værre enn at du avskilter bilen mens du er inne, også får du skilter på den igjen etter endt tjeneste. Dessuten er det ingen som sier at du (dersom du absolutt trenger mer penger) kan ha helgejobb, når du har perm. Så vidt meg bekjent får jeg rundt 100kr dagen i militæret? Å fryse et billån er jo idiotisk, spesielt hvis man skal være der i et år. Siden bilen faktisk taper seg i verdi og man helst bør klare å betale lånet ned med pengene man selger den for. Nå skal jeg bare være der i et halvt år, men likevel. Hva hjelper det og avskilte bilen i august for så og sette dem på i mars igjen, må fortsatt betale full årsavgift. Protein og tilskudd er ikke SÅ nøye, kan overleve uten. Får jeg et skikkelig bud på bilen før jeg går inn blir jeg i militæret kan det hende jeg blir der. Hvis ikke stikker jeg, og dette er av rene økonomiske grunner. I tillegg har jeg astma og pollen allergi, så skog og mark er ikke mine beste venner. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg er og blir passifist^^ Lenke til kommentar
2ern Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Jeg er og blir passifist^^ 6146018[/snapback] Det betyr ikke at du ikke kan være i det norske forsvaret. Jeg har møtt flere folk som ikke har skutt et eneste skudd når de dimmer. Lenke til kommentar
Vandahl Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) sant det.. du kan søke om å få komme inn som kokk, velferdsassistent eller noe sånt alle de skikkeli artige jobbene :!: Endret 21. mai 2006 av Vandahl Lenke til kommentar
2ern Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 sant det.. du kan søke om å få komme inn som kokk, velferdsassistent eller noe sånt alle de skikkeli artige jobbene :!: 6146673[/snapback] Er temmelig sikker på at er stor del av norske vernepliktige ikke skyter et eneste skudd etter rekruttskolen. Lenke til kommentar
Aleks_r Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Så vidt meg bekjent får jeg rundt 100kr dagen i militæret? Å fryse et billån er jo idiotisk, spesielt hvis man skal være der i et år. Siden bilen faktisk taper seg i verdi og man helst bør klare å betale lånet ned med pengene man selger den for. Hvorfor er det idiotisk å fryse et lån med renter? Dessuten, med mindre du hare en ekstremt spesiell bil, så vil bilen din alltid tape seg i verdi. Du tjener aldri noe på bilen. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Litt småfakta fra min uke på madla... 50% av de oppmøtte ble dimitert, deriblant meg pga urytme i hjertet.. Men de fleste klaget til psykologen... Det skal en god del til for å bli dimitert, -3 eller mere i syn har ingeting å si, man kan bruke briller... Mat-allerier, så får man egen spesialmiddag... Pasifist ol. trenger man ikke å godta utlvering av våpen, da er man også garantert å få en dårlig tjeneste... Eller man får siviltjeneste... Maten er god, kan spise seg mett hver gang... Rommene er 6-10mans og man blir fort kjent med folk, den helvettes vaskingen er det værste, nå har de gått over til "tørrvasking også, så var umulig å få rommene rene nok til inspeksjon.. hmm, mere... Det økonomiske suger.. Å "fryse" et billån, du må fortsatt betale rente, å sitter igjen med like mye lån på en bil som er mindre verd, JÆVLA irriterende... Har du samboer, ikke ha hennes navn på leiekontrakten, da får du dekt bare 50% av leien, ENDA mere irriterende... Jeg vet ikke om jeg er glad for å slippe eller ikke, men det var godt å komme hjem til dama og hunden, å fastlegen konkluderte med at Legene på Madla hadde fucket opp når de testet hjeterytmen.. Lykke til til dere som skal inn, når året er omme har dere masse utrolige opplevelser, flere venner, skolepoeng, og noe solid å sette på CV`n.... Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Så vidt meg bekjent får jeg rundt 100kr dagen i militæret? Å fryse et billån er jo idiotisk, spesielt hvis man skal være der i et år. Siden bilen faktisk taper seg i verdi og man helst bør klare å betale lånet ned med pengene man selger den for. Hvorfor er det idiotisk å fryse et lån med renter? Dessuten, med mindre du hare en ekstremt spesiell bil, så vil bilen din alltid tape seg i verdi. Du tjener aldri noe på bilen. 6147323[/snapback] Vel, jeg forklarte det vel. Når jeg ikke betaler ned lånet blir verdien på bilen lavere enn beløpet jeg har som lån, da kan jeg altså ikke selge bilen uten og betale ekstra ned på lånet. Det var poenget mittt. Et fett om jeg tjener eller ikke tjener på bilen, jeg taper enda mer i militæret. Rundt 300-350 i årslønn, pluss utgifter på bilen. Kunne vært greit å dratt i militæret om dette var rett etter endt skolegang, men nå har jeg en jobb jeg ikke fikk fast stilling i siden jeg skulle i militæret. Å en bil jeg må få solgt før militærtjensten. Heia verneplikten. I tillegg ble jeg kalt inn i HV, noe jeg har informert militæret om flere ganger at vil bli et helvete for meg siden jeg har astma og allergi. Hadde jeg ikke hatt bil, og vært under utdanning uten fast inntekt kunne jeg tenkt meg og dra i militæret. Lenke til kommentar
Schvili Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Er innkalt til 2.Bataljon på Skjold. Håpet at de snart kunne aktivere utvalgt forumet. Anyway, noen andre her som skal til Skjold? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Ahhh, så deilig ^_^ Jeg har enda ikke fått innkalling, ser ut som om at jeg er en av de mange heldige som slipper Istedet for et slitsomt år i Forsvaret blir det et slapt folkehøyskole-år på meg Lenke til kommentar
Schvili Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hva hadde du valgt på sesjon? ^^ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Er innkalt til 2.Bataljon på Skjold. Håpet at de snart kunne aktivere utvalgt forumet. Anyway, noen andre her som skal til Skjold? 6208237[/snapback] 2. Bataljon her òg Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Er innkalt til 2.Bataljon på Skjold. Håpet at de snart kunne aktivere utvalgt forumet. Anyway, noen andre her som skal til Skjold? 6208237[/snapback] 2. Bataljon her òg 6208714[/snapback] Jeg satte Skjold og 2. bataljon på første valget, men endte opp i porsanger. Blir konge det også håper jeg. Jegertjeneste Lenke til kommentar
Backspace_89 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 jeg har faktisk veldig lyst til å komme inn i forsvaret, selv om det er en stund til(går allmen GK, er 16 år). jeg bruker ikke briller eller linser, men lurer på å skaffe meg det snart fordi jeg ser ikke så bra på langt hold. det rare er at når jeg har skutt med gevær før, sammen med en kamerat og faren hans, så traff jeg utrolig mye av det jeg siktet på. men kommer jeg inn i forsvaret med litt dårlig syn? Lenke til kommentar
O.J Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Skal til madlamoen 24. juli blir sjøforsvaret på meg. noen som vet hvilke av båtene på kystvakta jeg bør søke etter? Lenke til kommentar
Schvili Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 jeg har faktisk veldig lyst til å komme inn i forsvaret, selv om det er en stund til(går allmen GK, er 16 år). jeg bruker ikke briller eller linser, men lurer på å skaffe meg det snart fordi jeg ser ikke så bra på langt hold. det rare er at når jeg har skutt med gevær før, sammen med en kamerat og faren hans, så traff jeg utrolig mye av det jeg siktet på. men kommer jeg inn i forsvaret med litt dårlig syn? 6210583[/snapback] Ja det tror jeg. Dem sjekket kun fargesynet mitt og sånt på sesjon, men ser at dem skal teste masse greier når vi møter opp på Sessvollmoen, synsjekk er en av tingene. Men du skal vel klare å få god score på den om du ikke er veldig nærsynt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå