Jarmo Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Her kan man sammenlikne de to... http://www23.tomshardware.com/cpu.html?mod...t=68&model2=237 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Der må de virkelig få erstatte D3 benchen med, eller legge til Quake4 SMT patch benchmark, samt evt. Oblivion benchmark for å få noen real world gaming benchmarks med dual core.. Lenke til kommentar
eigil Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Så brukes bare en kjerne er det ikke sååå mye dårligere enn 3700+. Bare en del dyrere. Hvis jeg angrer på noe da jeg kjøpte min 3700+ så er det at jeg ikke heller sparte noen kroner og gikk for en 3200+. Hva hjelper det at spill støtter dual core? Spill har stort sett veldig lineær workflow. Grafikken har allerede sin egen 'core' (gpu), fysikken er kanskje på vei ut i egne prosessorer og da sitter du igjen med AI pluss littegranne IO til dine doble kjerner. Liten vits i spør du meg. Men hvis det ikke blir noe av fysikk-prosessorer så ser jeg for meg at doble kjerner kan booste spillytelsen i fremtida. Poenget mitt er at ingen av oss vet noe om den! Jeg vil minne om at dual cpu systemer har eksistert i årevis, først og fremst på servermarkedet. Det er fordi fleroppgavekjøring er typisk for servere. Til sist vil jeg gi en kommentar til en eller annen her som påsto at 3700+ har dårlig multitasking - Preemtivt multitaskende OS'er har eksistert i 20 år nå - de har stort sett alltid klart seg fint på enkle kjerner! Pussig at det plutselig skal bli så dårlig nå... Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Hei igjen, bruker denne tråden jeg, i stede for å lage en ny.. Har ikke bestilt enda, lurer nå på om jeg skal kanskje gå for x2 4200+ Noen som veit ca hvordan denne yter i "singelcore"? Mvh.Mr.nauz Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Hadde samma dilemmaet jeg... X2 frister... men hadde egentlig ikke bruk for det. Ente med en brukt 3700+ som duger i massevis intil X2 prisene synker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå