Gjest mafister Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Dersom jeg kjøper dette, får jeg valutta for pengene? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 7. desember 2001 Del Skrevet 7. desember 2001 Kameraet ble testet på Steve's Digicams, og han mente at kameraet var en enestående valuta for pengene. MLW Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Har lest den overnevnte testen og det virket lovende. Stor optisk zoom er snadder. Vær dog oppmerksom på at kameraet er nytt og fortstt ganske dyrt her i forhold til i USA. Det er andre kameraer på det norske markedet (i alle fall hvis man tar med Databutikken og ITButikken) som ligger (av og til mye) nærmere prisen i USA. 'Value for mony' i utenlandske tester er altså ikke alltid til å stole på. Lenke til kommentar
chauple Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Fuji film er flinke til å gi mye kamera for pengene. Vær oppmerksom på at forløperen, 2400, som vi har testet her, kan gi litt dårlige bilder innendørs. HP Lenke til kommentar
Mad_Max Skrevet 10. desember 2001 Del Skrevet 10. desember 2001 Jeg vurdere også og kjøpe det kameraet..men er ikke helt sikker.Trur at det blir det eller Nikon Coolpix 775 .Det som er så fint med Fujifilm FinePix 2800 Zoom.er jo at det ikke bruker så mye strøm pluss at det er 6x zom.det er et vanskelig valg Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Jeg kjøpte Fujifilm finepix 2800 zoom for noen dager siden å kan anbefale det på det sterkeste. Ble veldig imponert over bilde kvaliteten. Har prøvd både Canon A20 og Nikon 775, men synes absolute at 2800 zoom e bedre på bilde kvaliteten. Andre fordeler foruten den 6x optiske zoom`en er at du ser gjennom linsen på 2800 zoom , mens A20 og 775 har separate tittevinduer. Designet på kameraet er dessuten veldig pent. Skulle jeg utsette noe som helst på dette kameraet må det være batterikapasiteten på batteriene som følger med. Du bør nok investere i Nicam batterier og ladder ettersom du ellers må skifte batteriene svært ofte. Men alt i alt er dette et mildt sagt fantastisk kamera og kan anbefales på det sterkeste...........! Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Du må gjerne skrive en liten "test" eller et leserinnlegg på dette som vi kan publisere på Digitalkamera.no... MLW Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Takker for all tilbakemelding! Tror jeg kommer til å kjøpe dette kameraet! Du som kjøpte det for noen dager siden: Hvor kjøpte du det, og til hvilken pris? Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Hei, jeg skrev ikke det opprinnelige innlegget, men har også kjøpt en 2800 zoom. Jeg vurderte egentlig coolpix 885 og det var et vanskelig valg. Den store fordelen med 2800 er at man har skjermen i søkeren og at den optiske zoomen fungerer bra. Kvaliteten på bildene er gode, men jeg har dårlige erfaring når man skrur av automatisk blitz (mye bevegelse) .Brukervennligheten er også helt topp. Jeg kjøpte kameraet hos Lømork foto i Torggata (fåes også på nett) til 4990,-. Kjøpte med lader og to sett batterierhvilket fungerer utmerket. Ulempen med kameraet i forhold til 885 er skjermen og selvfølgelig mindre CCD. Innendørs syntes jeg skjermen på 2800 er mørk og dårlig. Der er 885 helt overlegen. Men så har man altså søkeren å avlaste. Konklusjon: brukervennlighet og skjerm i søker avgjorde kjøpet på bekostning av tekniske finesser. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 22. desember 2001 Del Skrevet 22. desember 2001 Hei. Jeg vurderer også å kjøpe dette kameraet, men blir litt usikker når jeg ser det bare har 2.0 mill pix. Det er kanskje i minste laget om man skal skrive ut større bilder. Noen som har synspunkter på dette? Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 Det er helt korrekt. Skal du skrive ut STØRRE bilder bør du gå for et 4 eller 5 Megapikselkamera. MLW Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Takker mlwirak. Du sier STØRRE bilder. Jeg har liten (ingen!!) erfaring med dette. Men hvor store bilder kan man skrive ut med et 2 pix kamera? Det er et lite tanke kors at man må betale rundt 10-12000 kr for et 5 pix kamera. Sånn for vanlig bruk, er det verdt det? Finepix 2800 får man helt ned i 4500kr. Holder egentlig et 2 pix kamera til vanlig bruk? Eller bør man legge lista høyere når man først kjøper? Mvh "Potensiell kamera kjøper" Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Det er også andre ting enn antall Megapiksler som er viktig. Hvor stort man kan skrive ut et bilde vil variere fra bilde til bilde - selv om antall Megapiksler er det samme. Hvis man trenger 200 dpi til god utskriftskvalitet, kan man med et 2 MP kamera skrive ut ca. 15.2x20.3 cm bilder. I trykkvalitet på 300 dpi kan du skrive ut 10.2x13.6 cm. bilder. At A4-ark er ca. 20x30 cm., og skal du skrive ut så store bilder bør du for sikkerhets skyld velge et kamera med høyere oppløsning. Et 5 MP kamera kan skrive ut 24.4x32.5 cm. bilder i god kvalitet, mens bildene ved trykk kan være opptil 16.3x21.7 cm. Men dette varierer som sagt fra bilde til bilde, og man hører om folk som får flotte utskrifter i plakatformat mv. med digitale kameraer. Forleden dag så jeg en plakat (langt større enn et A3-ark) tatt med et Canon EOS D30, som bare har 3 Megapiksler. Resultatet var imidlertid svært bra. MLW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå