Gå til innhold

Ny Gaming pc! Trenger hjelp til velge komponenter

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal kjøpe en meg en ny pc, og denne gangen skal jeg ha en gamin pc.

Mitt budsjett er 15-20k. (ink lcd skjem). Jeg klarer ikke helt bestemme meg for hva jeg skal velge, crossfire, eller SLI.

Jeg trenger masse inspirasjon. Hadde ett oppsett tidligere, men jeg vet ikke lengre. Håper på noen gode forslag fra dere som kan dette.

Overklokking blir det nok lite av.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint om du kunne komme med noen preferanser eventuellt et oppsett så blir det litt lettere å kommentere.

Hvor stor skjerm ønsker du?

Noen kabinett du liker?

Enkel eller dobbelkjerne?

Har du noen komponenter fra før?

Har du planer om overklokking?

Støy? Ønsker du en stille maskin osv. osv

Lenke til kommentar

Hmmm... Fra 15k til 20k... Hvis du tar en titt på signaturen min, så kan du se en ganske grei gaming pc som ikke koster så altfor mye. Man kan eventuelt bytte ut par deler og sette inn andre hardware. Det er så mange muligheter der ute, og som heisann80 sier, er det noe spes du vil ha i pc'en din?

Lenke til kommentar

Når man skal ha en såpass high end pc, så kan man like godt kjøpe en bedre strømforsyning. Som for eksempel enermax liberty 620w, seasonic 600w, silverstone 650w (bråker litt) eller fortron 700w. Kanskje litt bedre rambrikker også. Hvis trådstater ikke skal klokke, er ocz platinum el pc3200 2gb kit veldig bra. Lavere timings på 2gb finner man nesten ikke.

efikkan: Er ikke x1900xtx i crossfire litt for overkill? Det vil holde lenge med et x1900xtx, og heller investrere i en kickass skjerm. Som 24" lcd skjermen til dell :w00t:

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Synes oppsettet til effikan var bra jeg, men ville nok lagt til en 4600+ X2 i steden for en

4200+X2. Skjermkortene blir et helvete overkill i denne Pc'n.

Skal han ha en annen PSU er nok MIST 600W tingen!

Han har jo nok penger igjen til en bra 19'' , hvis trådstarter skal ha det da...?

Lenke til kommentar
Synes oppsettet til effikan var bra jeg, men ville nok lagt til en 4600+ X2 i steden for en

4200+X2. Skjermkortene blir et helvete  overkill i denne Pc'n.

Skal han ha en annen PSU er nok MIST 600W tingen!

Han har jo nok penger igjen til en bra 19'' , hvis trådstarter skal ha det da...?

5949483[/snapback]

Ja 4600+ kan være en god idé. Skjermkortene er ikke så overkill, og minnet og skjermkortet er heller ingen flaskehals.
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne takke for svarene jeg har fått.

Kan nevne noen av de tingene/komponentene jeg "vil" ha med:

Logitech Z-5500 5.1

Thermaltake Soprano Sølv

Razer Copperhead

Hadde tenkt på; A8N32-sli/delux eller noe? og x2 cpu i dette oppsettet hadde jeg sett for meg ett XFX GeForce 7900 GT 256 MB (med tiden x2) ... kanskje det holder med ett Radeon X1900 XTX. hvilket Hovedkort er da best egnet? :)

Kanskje dere nå ser hva som er problemet mitt?

Lenke til kommentar
Ser også at der er stor forskjell i prs på  x2 4200 og 4400. For ikke å snakke om 3800 og 4400  :hmm:

5951279[/snapback]

Jeg synest at 4400+ ikke er verdt prisen, med mindre den skal overklokkes. Den ekstra cachen gir ikke så mye ekstra ytelse.

5951315[/snapback]

Det er derfor jeg satt opp 4600+ X2 som en mulighet.

Jeg synes trådstarter skal velge enten 4200+ X2 eller 4600+ X2.

Lenke til kommentar

jeg tror nå jeg har kommet i mål, og oppsettet jeg har valgt kan dere få se selv:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27165.

Har igjen gjort noen små forandringer, men jeg ahr ikke minne :blush: hva skal jeg velge her da mon tro :hmm: Trenger ikke noe overkill, men ikke dritt heller. GOD->meget god spill RAM takk :thumbup: NÅ trenger jeg hvertfall hjelp

Ditsja skjermen, leter fortsatt :hmm:

Endret av jayimie
Lenke til kommentar

Hitachi har de beste 250gb diskene der ute, de er ikke så langt fra raptor disken min. Har en 250gb hitachi i min shuttle, harddisken er overraskende stille. Trodde den skulle bråke litt mer.

Er du sikker på at du vil betale nesten 4k for en cpu, den ekstra cache er ikke så viktig ennå. Og du vil neppe merke så mye forskjell mellom 4200+ og 4400+. Kanskje 4400+ er bedre til klokking...

Har du minne fra før av?

Resten av tingene ser veldig bra ut, du kommer til å få en kickass system, hehe.

Edit: Så ikke at det var en 16mb versjon av 250gb wd disken. Da blir det nok andre boller. 16mb versjonen skal nok ta hitachi lett.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

jeg tror nå jeg har kommet i mål, og oppsettet jeg har valgt kan dere få se selv:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27165.

Har igjen gjort noen små forandringer, men jeg ahr ikke minne :blush: hva skal jeg velge her da mon tro :hmm: Trenger ikke noe overkill, men ikke dritt heller. GOD->meget god spill RAM takk :thumbup: NÅ trenger jeg hvertfall hjelp

Ditsja skjermen, leter fortsatt :hmm:

Lenke til kommentar

Corsiar:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=25200

Ocz:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=34985

Har listet opp par gode brikker, ene fra corsiar og det andre fra Ocz. Begge settene har raske timings, men ocz leder litt der. Er bra hvis du vil ha litt kvalitet på rambrikkene og ikke vil klokke så mye. Dersom du ønsker deg value ram, billigste typen, så kan du finne de til 1300kr+. Personlig ville jeg ha lagt litt penger på kvaliteten. De er bra til spill og andre gjøremål. Har du noen spørsmål, bare spør, jeg har testet begge settene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...