Equilibrium Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Har fått interesse av gammel 80-tallsmetal for tida. Noen som har tips for gode enkeltsanger? Eks. på feite sanger: Twisted Sister - Were Not Gonna take it Van halen - jump Bon jovi - Livin on a prayer Dio - Holy Diver pælm på med gode 80 talls metal hits! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Metal og metal Fru Blom. (HAhaah, elsker det uttrykket). Endret 19. april 2006 av HalTan Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Alt fra Guns N' Roses, Mötley Crüe, Poison, Ratt.. glam metal Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Skaff deg Metallicas fire første, beste metallen på jord. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Sex Pistols eller Ramones kanskje? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) 80-tallet var vel storhetstiden til Judas Priest... Bør få med deg: Electric Eye Rock Hard, Ride Free The Sentinel Love Bites Jawbreaker Metal Gods Some Heads are Gonna Roll You've Got Another Thing Comin' Breaking the Law Living After Midnight Ram it Down Heavy Metal Come and Get it Ellers er 70-talls Priest enda bedre... Endret 19. april 2006 av Johan123321 Lenke til kommentar
si_men Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Ellers er 70-talls Priest enda bedre... 5949303[/snapback] Trodde du sa at 80-tallet var storhetstiden jeg .....neida, bare flipper med deg Jeg er enig med de andre her kjøp no Metallica og Judas Priest.....Ikke glem Mötley Crue og da! Og litt Ozzy Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Whitesnake lagde jo mye gøy musikk på 80-tallet. Ellers kan du jo sjekke ut Pantera sine første plater... Litt i samme gaten som Whitesnake. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Metal og metal Fru Blom. (HAhaah, elsker det uttrykket). 5948577[/snapback] Synes nesten "Metal up your ass" passet bedre her altså. Og med det; Megadeth feks: Five Magics og Tornado of Souls. Her må man jo også nevne Black Sabbath feks: Sabbath Bloody Sabbath, Paranoid, Heaven and Hell, Master Of Insanity og Iron Man. (om disse sangene er fra 80 tallet vet jeg ikke, men det er ihvertfall metal ) EDIT: leif Endret 19. april 2006 av NorthWave Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Iron Man og Paranoid er hvertfall fra tidlig på 70-tallet. Paranoid albumet kom vel ut i 1970. Endret 19. april 2006 av Johan123321 Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Metallica - Master of Puppets (albumet) er i alle fall et must for meg hva gjelder 80's metal, de andre albumene kommer pent og pyntelig etter det. De andre Metallica albumene er også konge... Megadeth - Rust In Peace bør man ha, Slayer - Reign In Blood, samt Testament - The Legacy / The New Order / Practice What You Preach er også på toppen av min liste... (skrev kun opp album her, kunne sitti en evighet og ramsa opp enkeltlåter...) Endret 19. april 2006 av ZprMario Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Black Sabbath sitt livealbum "Live Evil" ble sluppet i -82.. Det er kongealbum =) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Gud som jeg hater at folk legger ut om ting de ikke vet noe om!(ikke rettet mot trådstarter eller brukeren som postet over meg) Som det sikker har blitt nevnt er band som kanskje kunne ha passet som "80s metal" er blandt disse: -Metallica(4 første) -Black Sabbath -Megadeath -Slayer -Mötley Crue -White Zombie(kanskje litt ute av "sjanger") -Judas Priest -Iron Maiden -Guns 'n Roses Jeg ville nå ikke kalle bandene du nevner i første post "80s metal", så jeg er usikker på om disse bandene vil passe det du virkelig leter etter. Så skal jeg nå si at jeg heller ikke ville klassifisere alle disse bandene som metal(gn'r, mc) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Metallica sine... bl.a. Master of puppets Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 Sex Pistols eller Ramones kanskje? 5948873[/snapback] Dette er da altså ikke 80s Metal. Ikke i det hele tatt. På ingen måte. Sid Vicious og det store flertall av Ramones' besetning roterer i sin grav as we speak. Herre. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Bare nevner noen få utvalgte. Det er seff mye mye MYYE mer godt og ta av. Manowar så jeg du hadde som avatar (Kings of Metal er et kongealbum foressten) så dem gidder jeg ikke liste noe av. Alice Cooper:- Feed My Frankenstein- House of Fire- Poison (du'h)- Bed of Nails [*]Mötley Crüe: - Live Wire- Dr Feelgood- Kickstart My Heart- Shout at the Devil [*]TNT: - Seven Seas- Thor With The Hammer- Knights of the Thunder- Deadly Metal [*]Def Leppard: - Animal- Hysteria- Stand Up- Photograph- Women [*]Judas Priest: - Painkiller- Metal Meltdown- Hell Patrol [*]Accept: - Balls to the Walls- Metal Heart Endret 20. april 2006 av Gurglemuffin Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 20. april 2006 Forfatter Del Skrevet 20. april 2006 Takker for alle svar, mye bra musikk ute å går her, måk på med flere forslag hvis dere har Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 (endret) Sex Pistols eller Ramones kanskje? 5948873[/snapback] Sex Pistols og Ramones er Punk, ikke Metal Endret 20. april 2006 av Mojo Pin Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 20. april 2006 Del Skrevet 20. april 2006 Alt av Metallica og Slayer burde dekke dine behov. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå